Psycho Dude Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 Jeg vurderer å sette inn egen temp måler på prosessoren men vet ikke hvor Skal jeg putte sensoren. Hvor skal den over mellom ved siden av kjerna eller under pros i midten av socketen?? Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 11. november 2001 Del Skrevet 11. november 2001 Legg sensoren rett over kjerna for å få den nøyaktigaste temperaturen. :razz: Mvh Nissen Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 11. november 2001 Del Skrevet 11. november 2001 Men ved å legge den rett på kjærnen, vil det stoppe mye av varme omflytningen over på kjøleribba, og dermed vil prosessoren blir noen grader varmere.. Bedre å legge den rett ved siden av kjærnen, for å få nøyaktige målinger samtidig som man ikke skader varme omflytningen fra kjernen. Lenke til kommentar
MindViruz Skrevet 12. november 2001 Del Skrevet 12. november 2001 LOL!!! Den vil bli NOEN grader varmere med å plassere den oppå!??!?! Jeg vil tippe en 10-20 grader. Med en sånn dings der blir kjøleribba praktisk talt løftet opp fra prosessoren! Plasser den på siden med litt kjølepasta du... Lenke til kommentar
Psycho Dude Skrevet 12. november 2001 Forfatter Del Skrevet 12. november 2001 Man er det ikke bedre å legge den under prossesoren mellom hk og pross? Lenke til kommentar
arnter Skrevet 12. november 2001 Del Skrevet 12. november 2001 Mange hovedkort har sin egen sensor plassert der, så da vil du sannsynligvis få en ganske lik temp, og kjernen må jo være en god del varmere enn under/på andre siden av CPU'n. Eller tar jeg feil? noen som har hørt om noen HK produsenter tenker å benytte seg av den innbygde temp sensorern til XP? Lenke til kommentar
Psycho Dude Skrevet 12. november 2001 Forfatter Del Skrevet 12. november 2001 JA, det kortet som abit driver å leger nå skulle vist benytte seg av den etter mine kilder :smile: Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 12. november 2001 Del Skrevet 12. november 2001 Skjønner ikke hvorfor man bare ikke kan bruke Motherboard Monitor.. Den er jo så og si korrekt ved å måle chipset temperaturen.. Sitter å titter på den nå.. Vakre 33grader på TBirden min :smile: Lenke til kommentar
Psycho Dude Skrevet 13. november 2001 Forfatter Del Skrevet 13. november 2001 Men den måleren kan være ukorrekt ved at det er varme fra hk og andre ting hdd strømforsyning osv :smile: Lenke til kommentar
arnter Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 har du hørt mer om det hovedkortet som ABIT lager? Det er vel med Via's 266A chipset? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå