Slip Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Jeg er helt på jordet tror jeg. Har kjøpt nytt hk og ram. hk er asus a7n8x-e deluxe og rammen er ozc pc3200. rammen kjøres dual channel men jeg får den ikke opp i rett hastighet. skal være 400mhz men det går fanden ikke cpu går på 2.179 (xp3000+), som er standard Kan noen hjelpe meg? evt. skrive hva/hvordan jeg skal sette opp i bios? Endret 12. oktober 2004 av Slip Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Hvor fort går rammen nå ? Lenke til kommentar
sfg Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Hei! Går ut fra at det er denne prosessoren du har: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1931 Denne har ikke 400 MHz som standard RAM-hastighet, men 333 MHz. Det er mulig du kan få den til å kjøre raskere, men da må du sikkert til med diverse overklokkingstriks som jeg ikke kan noe om.. I BIOS skal minnehastigheten normalt da vise 166 MHz (Dette blir 333 MHz effektivt ved bruk av DDR RAM) Stig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå