Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel og kundeservice


Anbefalte innlegg

Når vil ngt forstå at supporten Deres er helt håpløs ?

Når mange nok sier opp og flytter til en annen ISP, desverre har NGT stort sett bare måttet forholde seg til Online og de andre som leverer på TN sitt utstyr og dermed har de hatt så mye bedre tilbud at folk holder ut med nesten hva som helst.

I løpet av siste år har mye skjedd og både Catch/Bluecom har begynnt og bli en seriøs aktør også på dekning og med bra priser/hastighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit: Quote er fjernet etter ønske fra stigma

 

Det der er du opplært til å si! Det er så utrolig mye piss med ngt kundeservice at det ikke bare kan skyldes det du mener. Nextgentel har fått klager på klager, fra forbrukerrådet, tv2 hjelper deg osv. Det hjelper ikke. det eneste de har gjort er å legge en slags logg over ventetid på telefornen på nettsidene. Dette er bare tull, og stemmer ikke. Det blir alltid sagt at maks ventetid ligger på 7-8 min, men det tar en halvtime.

 

Dere som sitter på support(svarer på kontaktskjema) gidder ikke, eller mest sannsynlig er opplært til å ikke svare på absolutt mer enn nødvendig. Kan du forstå hvor frustrerende det er å sitte å skrive en meldig på kontaktskjema til ngt, og får svar på 20% av det en lurer på, og det er bare ferdig innfylt crap, som de antagelig bruker klipp og lim for å lage, de leverer til svar. Hvis ngt ikke får tak i noe bedre en de hjernedøde personene så sitter der nå bør de legge ned hele tjenesten,

 

Det som skal sies, som et pluss, er at de som sitter å svarer på telefonen er veldig hyggelige, og tar seg tid, hjelper og gir gode svar. Dett' er vertfall min oppfatning. Så alt er ikke negativt, men hvis en ikke ønsker å vente en halvtime i tlf, og heller skrive, blir det mye irritasjon

Endret av Jonassen
Lenke til kommentar

Leste på nettsiden til ngt at gj ventetid var nå 8 min, så da ringte jeg. Nå, etter 24 min, er jeg nr 18 i køen.

 

Det systemet deres er ikke mye å stole på. Det er faktisk blitt oppdatert ventetid på nett nå mens jeg sitter i kø, og da har de utrolig nok godt ned til 6 min.

 

Hvordan er dette mulig når jeg var nr 32 i køen da jeg ringte? Tror de at de klarer å besvare 32 samtaler på 6 min, når de ikke har klart å ta unna mer enn 14 personer på 24 min.

 

Latterlig kundeservice!

Lenke til kommentar

En ting til, nå som jeg omsider fikk snakket med de.

 

Det jeg lurte på, måtte jeg ringe ett 820 nr for å få svar på. Det kostet 25 kr pr min.

 

Hvorfor kan ikke ngt hjelpe kundene sine med det de lurer på, og ikke sende dem videre ett sted de fort må betale 1-200 kr for en samtale.

 

Nei, jeg skal aldri anbefale noen å velge ngt.

Lenke til kommentar
Ironi heller?

Har med dem og gjøre på dagelig basis og det er svært skjelden noe problem.

Nei, så absolutt ikke. Jeg sleit med dem i flere måneder for å fikse feil på linja mi. De hadde ikke interesse av å fikse det, heller ikke gi meg kompensasjon. De påstod tilogmed at jeg var en løgner og at jeg bare hadde kontakta dem en gang. Pipa fikk en annen lyd da de fikk telefonutskriften min..

Lenke til kommentar
Har Stigma fått melding fra arbeidsgiver å ikke spre usannheter på forumet?  :hmm:

Jeg fikk vite av en kollega at det fantes en del regler om hva som er lov til å snakk om på offentlige forum. Disse reglene hadde jeg ikke blitt opplyst om tidligere. Jeg respekterer regelverket, og anntar at det finnes for en god grunn, så jeg valgte å fjerne uttalelsene mine for å være på sikre siden. Dette gjorde jeg på eget initiativ etter jeg ble klar om regelverket som eksisterte. Jeg vil heller basere det jeg sier fra mitt synspunkt som kunde.

 

Svortevik: Det alternative nummeret som brukes er et alternativ til kunder som har spørsmål som ligger utenfor det support egentlig dekker. Kan det stemme at du skulle ha hjelp med å sette opp ditt lokale nettverk eller noe i den dur?

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Svortevik: Det alternative nummeret som brukes er et alternativ til kunder som har spørsmål som ligger utenfor det support egentlig dekker. Kan det stemme at du skulle ha hjelp med å sette opp ditt lokale nettverk eller noe i den dur?

Jeg ville ha åpnet port 49152 i ruteren siden jeg ikke klarer å åpne noen porter over 40000 selv. Aner ikke hvorfor det ikke går, da det virker på alle andre porter under 40000.

 

Hun jeg snakket med viste ikke hvordan ting skulle gjøres i ruteren og hvordan en åpnet den porten, så da henviste hun meg videre.

 

Har prøvd alle guider som er på nett, og som sagt så går det helt fint med alle porter under 40000, men ingen over.

Lenke til kommentar
Sendte en melding til NextGenTel via Kontaktskjema på web for 6 dager siden. Det var feil på faktura. De hadde fakturert dobbelt opp for fast IP-adresse. Fikk mail tilbake med referansenummer. Siden har det vært helt stille. De var elendige på kundeservice i starten, men jeg trodde det hadde blitt bedre.

 

Har de ikke skjerpet seg på kundesrvice? Andres erfaringer?

Har opplevd AKKURAT det samme !!

 

Sendte en melding den 6.okt og har ennå ikke fått annet enn den mailen med et referanse nummer !

 

NGT support er helt håpløs

Og jeg. Installasjon tok laang tid. Estimert leveringsdato ble utsatt hele 11 ganger før nettet var på plass. Dette var i 2003.

 

I sommer ble det i forbindelse med flytting av abonnement noe tull med fakturaene og jeg forsøkte å opplyse om dette pr [email protected]. Ingen henvendelser ble fulgt opp.

 

Etter at kundeforholdet var opphørt sperret jeg Avtalegiro for betalingsoppdrag fra NGT. Likevel fortsatte fakturaene å strømme inne.

 

Til slutt måtte jeg sende et ordinært brev der jeg en gang for alle avviste alle fremsatte og evt. fremtidige krav om betaling fra NGT. NGT skylder meg fortsatt penger... og jeg skylder NGT en ruter...

 

SE FOR ØVRIG MITT BREV:

 

NextGenTel AS

Postboks 3, Sandsli

5861 Bergen

 

 

Vedr Abonnement 91159

 

Det vises til Deres e-post av 07.09.2004 (vedlegg 1) med tittel EpostFaktura - Fakturanr 1218288. NGT varsler om en faktura stor kr 1396,- med forfall 19.09.2004. Denne er basert på 2 måneders abonnement á kr 448,- (fra 01.09.2004) og flyttegebyr på kr 500,-.

 

Til NGT's opplysning er kundeforholdet opphørt med virkning fra 15.07.2004. NGT anmodes om å ajourføre sine registre, slik at flere fakturaer ikke utsendes. Fakturaen er åpenbart sendt ut ved en feil fra NGT's side og kravet bestrides derfor. Postadressen er også feil. Ytterligere fakturering eller betalingsoppfordringer som måtte komme fra NGT som følge av manglende orden hos NGT avvises med dette en gang for alle og alle under ett.

 

Det ble innbetalt kr 448,- til NGT den 19.07.2004. Dette er kr 232,96 mer enn den korrekte sum for perioden 01.07.2004 - 14.07.2004 som var kr 215,04. Vennligst foreta oppgjørskorreksjon ved å godskrive min konto XXXX.XX:XXXX med kr 232,96.

 

Det vises videre til Deres e-post av 09.09.2004 (vedlegg 2) der det heter:

 

"Ved nærmere ettersyn viser det seg at vi likevel ikke kan levere bredbånd til din adresse. Vi beklager dette, og håper vi på et senere tidspunkt kan tilby deg bredbånd."

 

I det NGT ikke evner å levere bredbånd som avtalt anmodes NGT om å betale returporto for retur av ruter. Dette utgjør kr 95,- (Norgespakke medium). Beløp til godskriving av min konto blir da til sammen 327,96.

 

Når sistnevnte beløp er godskrevet konto og vil ruter bli returnert NGT. Kontraktsforholdet mellom NGT og undertegnede vil da anses som oppgjort og avsluttet for denne gang.

 

Jeg vil evt. vurdere NGT som mulig internettleverandør ved en senere anledning.

 

 

 

Med vennlig hilsen... :thumbup::dribble::tease::p

He he. Dagen etter at jeg la inn infoen ovenfor fikk jeg mail fra NGT som følger:

 

*********************************

Vi kan fremdeles ikke se å ha mottatt ruteren fra deg etter vår melding om at vi ikke kan levere bredbånd til deg. Ruteren tilhører NextGenTel, og må returneres ved endt kontrakt eller når NextGenTel ber om å få ruteren i retur. Vi viser til våre vilkår.

 

Vennligst returner ruter, kabler og annet tilhørende utstyr fra NextGenTel i original- eller annen forsvarlig forpakning til følgende adresse:

 

NextGenTel AS

Sandslimarka 31

5254 Sandsli

 

For å kunne registrere hvem som har returnert ruteren, ber vi om at du legger ved navn og kundenummer som er oppgitt under.

Dersom vi ikke mottar ruteren innen en uke vil du bli tilsendt en faktura pålydende ruterens verdi. Vennligst se bort ifra denne henvendelsen dersom du har sendt inn ruteren i løpet av de siste dagene.

*********************************

 

Igjen svarte jeg med et vaskeekte brev som følger:

 

*********************************

 

NextGenTel AS

Postboks 3, Sandsli

5861 Bergen

 

 

Vedr Abonnement 91159

 

Det vises til Deres e-post av 13.10.2004 (vedlegg 1). Det vises også til mitt brev av 09.09.2004 med vedlegg som jeg ikke har fått svar på (vedlegg 2).

 

Jeg vil nok en gang informere om følgende: Til NGT's opplysning er kundeforholdet opphørt med virkning fra 15.07.2004. NGT oppfordres til å lese sin post, ta informasjon til etterretning og til å svare på post slik vanlige regler for skikk og bruk tilsier.

 

Det ble innbetalt kr 448,- til NGT den 19.07.2004. Dette er kr 232,96 mer enn den korrekte sum for perioden 01.07.2004 - 14.07.2004 som var kr 215,04. I det NGT ikke evner å levere bredbånd som avtalt anmodes NGT om å betale returporto for tilbakesending av ruter. Den opprinnelige ruter har jeg allerede returnert og betalt porto for. Porto utgjør kr 95,- (Norgespakke medium). Beløp til godskriving av min konto blir da til sammen 327,96. Frigjørende betaling kan skje til konto nr XXXX.XX:XXXX.

 

Når ovennevnte beløp er godskrevet konto og jeg er underrettet om dette vil ruter bli returnert NGT. Det gis en rimelig frist for NGT til å oppfylle. Fristen settes til 3 uker frem i tid til 05.11.2004. Etter denne dato forbeholder jeg meg retten til å selge ruteren til høystbydende for på denne måte å inndrive skyldig beløp.

*********************************

 

LURER PÅ OM DE NOEN SINNE VIL SVARE PÅ MINE HENVENDELSER?!?

:hmm:

*********************************

OG EN FAKTURA TIL...:

 

Hei Nixon

 

 

Fakturanummer 1280357 med detaljer er nå tilgjengelig i fakturaoversikten på dine kundesider.

 

Betalingsinformasjon for denne fakturaen er som følger:

 

Kundenummer: 91159

Fakturanummer: 1280357

Fakturadato: 20.10.2004

Forfallsdato: 06.11.2004

Beløp kroner: 1500,00

KID-nummer: 01525242100225

Kontonummer: 52020569700

 

 

 

Du vil motta et forfallsvarsel per epost før faktura forfaller. (Hvis du har valgt "ingen varsling" på dine kundesider vil du derimot ikke bli varslet.)

 

For å logge på kundesider http://www.nextgentel.no/kundesider/ trenger du ditt kundenummer og postnummer til din registrerte fakturaadresse.

 

Oppgi alltid KID-nummer ved betaling. For sen betaling medfører et purregebyr på kr. 53. Ved manglende betaling vil tilkoblingen først bli begrenset til ISDN-hastighet, og senere helt stengt. Gjenåpning av stengt linje belastes i henhold til gjeldende prisliste.

 

 

For spørsmål eller henvendelser ber vi deg benytte kontaktskjema på våre kundesider http://www.nextgentel.no/kontakt/kontaktskjema/.

Eventuelle svar til denne epostadressen blir dessverre ikke lest.

 

Med vennlig hilsen

Kundeservice

NextGenTel :ermm:

:thumbdown:

Endret av nixon
Lenke til kommentar
Sendte en melding til NextGenTel via Kontaktskjema på web for 6 dager siden. Det var feil på faktura. De hadde fakturert dobbelt opp for fast IP-adresse. Fikk mail tilbake med referansenummer. Siden har det vært helt stille. De var elendige på kundeservice i starten, men jeg trodde det hadde blitt bedre.

 

Har de ikke skjerpet seg på kundesrvice? Andres erfaringer?

Har opplevd AKKURAT det samme !!

 

Sendte en melding den 6.okt og har ennå ikke fått annet enn den mailen med et referanse nummer !

 

NGT support er helt håpløs

Og jeg. Installasjon tok laang tid. Estimert leveringsdato ble utsatt hele 11 ganger før nettet var på plass. Dette var i 2003.

 

I sommer ble det i forbindelse med flytting av abonnement noe tull med fakturaene og jeg forsøkte å opplyse om dette pr [email protected]. Ingen henvendelser ble fulgt opp.

 

Etter at kundeforholdet var opphørt sperret jeg Avtalegiro for betalingsoppdrag fra NGT. Likevel fortsatte fakturaene å strømme inne.

 

Til slutt måtte jeg sende et ordinært brev der jeg en gang for alle avviste alle fremsatte og evt. fremtidige krav om betaling fra NGT. NGT skylder meg fortsatt penger... og jeg skylder NGT en ruter...

 

SE FOR ØVRIG MITT BREV:

 

NextGenTel AS

Postboks 3, Sandsli

5861 Bergen

 

 

Vedr Abonnement 91159

 

Det vises til Deres e-post av 07.09.2004 (vedlegg 1) med tittel EpostFaktura - Fakturanr 1218288. NGT varsler om en faktura stor kr 1396,- med forfall 19.09.2004. Denne er basert på 2 måneders abonnement á kr 448,- (fra 01.09.2004) og flyttegebyr på kr 500,-.

 

Til NGT's opplysning er kundeforholdet opphørt med virkning fra 15.07.2004. NGT anmodes om å ajourføre sine registre, slik at flere fakturaer ikke utsendes. Fakturaen er åpenbart sendt ut ved en feil fra NGT's side og kravet bestrides derfor. Postadressen er også feil. Ytterligere fakturering eller betalingsoppfordringer som måtte komme fra NGT som følge av manglende orden hos NGT avvises med dette en gang for alle og alle under ett.

 

Det ble innbetalt kr 448,- til NGT den 19.07.2004. Dette er kr 232,96 mer enn den korrekte sum for perioden 01.07.2004 - 14.07.2004 som var kr 215,04. Vennligst foreta oppgjørskorreksjon ved å godskrive min konto XXXX.XX:XXXX med kr 232,96.

 

Det vises videre til Deres e-post av 09.09.2004 (vedlegg 2) der det heter:

 

"Ved nærmere ettersyn viser det seg at vi likevel ikke kan levere bredbånd til din adresse. Vi beklager dette, og håper vi på et senere tidspunkt kan tilby deg bredbånd."

 

I det NGT ikke evner å levere bredbånd som avtalt anmodes NGT om å betale returporto for retur av ruter. Dette utgjør kr 95,- (Norgespakke medium). Beløp til godskriving av min konto blir da til sammen 327,96.

 

Når sistnevnte beløp er godskrevet konto og vil ruter bli returnert NGT. Kontraktsforholdet mellom NGT og undertegnede vil da anses som oppgjort og avsluttet for denne gang.

 

Jeg vil evt. vurdere NGT som mulig internettleverandør ved en senere anledning.

 

 

 

Med vennlig hilsen... :thumbup::dribble::tease::p

He he. Dagen etter at jeg la inn infoen ovenfor fikk jeg mail fra NGT som følger:

 

*********************************

Vi kan fremdeles ikke se å ha mottatt ruteren fra deg etter vår melding om at vi ikke kan levere bredbånd til deg. Ruteren tilhører NextGenTel, og må returneres ved endt kontrakt eller når NextGenTel ber om å få ruteren i retur. Vi viser til våre vilkår.

 

Vennligst returner ruter, kabler og annet tilhørende utstyr fra NextGenTel i original- eller annen forsvarlig forpakning til følgende adresse:

 

NextGenTel AS

Sandslimarka 31

5254 Sandsli

 

For å kunne registrere hvem som har returnert ruteren, ber vi om at du legger ved navn og kundenummer som er oppgitt under.

Dersom vi ikke mottar ruteren innen en uke vil du bli tilsendt en faktura pålydende ruterens verdi. Vennligst se bort ifra denne henvendelsen dersom du har sendt inn ruteren i løpet av de siste dagene.

*********************************

 

Igjen svarte jeg med et vaskeekte brev som følger:

 

*********************************

 

NextGenTel AS

Postboks 3, Sandsli

5861 Bergen

 

 

Vedr Abonnement 91159

 

Det vises til Deres e-post av 13.10.2004 (vedlegg 1). Det vises også til mitt brev av 09.09.2004 med vedlegg som jeg ikke har fått svar på (vedlegg 2).

 

Jeg vil nok en gang informere om følgende: Til NGT's opplysning er kundeforholdet opphørt med virkning fra 15.07.2004. NGT oppfordres til å lese sin post, ta informasjon til etterretning og til å svare på post slik vanlige regler for skikk og bruk tilsier.

 

Det ble innbetalt kr 448,- til NGT den 19.07.2004. Dette er kr 232,96 mer enn den korrekte sum for perioden 01.07.2004 - 14.07.2004 som var kr 215,04. I det NGT ikke evner å levere bredbånd som avtalt anmodes NGT om å betale returporto for tilbakesending av ruter. Den opprinnelige ruter har jeg allerede returnert og betalt porto for. Porto utgjør kr 95,- (Norgespakke medium). Beløp til godskriving av min konto blir da til sammen 327,96. Frigjørende betaling kan skje til konto nr XXXX.XX:XXXX.

 

Når ovennevnte beløp er godskrevet konto og jeg er underrettet om dette vil ruter bli returnert NGT. Det gis en rimelig frist for NGT til å oppfylle. Fristen settes til 3 uker frem i tid til 05.11.2004. Etter denne dato forbeholder jeg meg retten til å selge ruteren til høystbydende for på denne måte å inndrive skyldig beløp.

*********************************

 

LURER PÅ OM DE NOEN SINNE VIL SVARE PÅ MINE HENVENDELSER?!?

:hmm:

*********************************

HE HE: NOK EN FAKTURA I DAG 22.10.2004................Det er ikke mulig?!?

 

De skal ha 1500 spenn for ødelagt/ikke returnert ruter?!?:

 

*********************************

 

Hei "Nixon"

 

 

Fakturanummer 1280357 med detaljer er nå tilgjengelig i fakturaoversikten på dine kundesider. :dribble:

 

Betalingsinformasjon for denne fakturaen er som følger:

 

Kundenummer: 91159

Fakturanummer: 1280357

Fakturadato: 20.10.2004

Forfallsdato: 06.11.2004

Beløp kroner: 1500,00

KID-nummer: 01525242100225

Kontonummer: 52020569700

 

 

 

Du vil motta et forfallsvarsel per epost før faktura forfaller. (Hvis du har valgt "ingen varsling" på dine kundesider vil du derimot ikke bli varslet.)

 

For å logge på kundesider http://www.nextgentel.no/kundesider/ trenger du ditt kundenummer og postnummer til din registrerte fakturaadresse.

 

Oppgi alltid KID-nummer ved betaling. For sen betaling medfører et purregebyr på kr. 53. Ved manglende betaling vil tilkoblingen først bli begrenset til ISDN-hastighet, og senere helt stengt. Gjenåpning av stengt linje belastes i henhold til gjeldende prisliste.

 

 

For spørsmål eller henvendelser ber vi deg benytte kontaktskjema :w00t: på våre kundesider http://www.nextgentel.no/kontakt/kontaktskjema/.

Eventuelle svar til denne epostadressen blir dessverre ikke lest.

 

Med vennlig hilsen

Kundeservice

NextGenTel :ermm:

 

:hmm:

Endret av nixon
Lenke til kommentar

Jeg har fått et brev fra NGT!

 

En avsender som pretenderer å være fra NGT (ingen underskrift, men NGT brevhode) anfører i hovedsak flg:

 

Oppsigelse er notert pr 07.06.2004 med virkning fra 15.07.2004.

 

Siden jeg 15.06.2005 forgjeves forsøkte å få flyttet abonnementet forskyves oppsigelsestiden til 27.07.2004. (NGT kunne som kjent ikke levere).

 

Det NGT skylder reduseres derfor fra perioden 15.07.2004-31.07.2004 til perioden 27.07.2004 - 31.07.2004., eller fra 17 til 3 dager og fra NOK 232,96 til NOK 44,80.

 

Jeg har anført at NGT må betale for retur av den sist leverte ruter når NGT ikke evner å levere avtalt tjeneste.

 

Hva gjelder retur av ruter viser NGT til vilkår 3.1 der det heter:

 

"DSL-ruteren er NextGenTels eiendom, og må returneres av kunden for egen regning ved endt kontrakt eller når NextGenTel ber om å få ruteren i retur, uavhengig av årsak."

 

NGT anfører av denne grunn at firmaet ikke er pliktig til å betale for returporto.

 

Dernest anfører NGT at jeg i flg. avtalevilkår pkt. 12.2 samt 12.4 der det heter "Kunden blir fakturert for ruter som ikke er levert i retur, i følge prisliste." , skal betale NOK 1500,-

 

Med fradrag for NOK 44,80 betyr brevet fra NGT i klartekst av NGT pretenderer å ha krav på NOK 1500,- minus NOK 44,80 lik NOK 1455,20.

 

NGTs syn skiller seg fra mitt ved at NGT mener å ha NOK 1455,20 til gode. Jeg mener å ha NOK 327,96 til gode. Differansen er NOK 1783,16.

 

Jeg vil selvsagt avvise dette uberettigede krav og invitere NGT til et møte i Forliksrådet.

 

NGT vet ikke at jeg er jurist og kjenner min og gjeldende rett. Det skal derfor bli interessant å møte dette firmaet, kanskje også ved en navngitt person, i forliksrådet ved neste anledning. (Forutsatt at firmaet ikke tar til fornuft).

 

Kanskje NGT tar til fornuft?!? :thumbdown:

 

Fortsettelse følger.

Lenke til kommentar

Stå på Nixon.. Ngt burde være et såpass seriøst firma at de betaler tilbake det de skylder, det er ingen tvil om hvem som har rett til å være sta her. Jeg vurderte NGT for en ca. 7-8 måneder siden, men så ombestemte jeg meg etter å ha funnet ut at jeg kunne få fra en av de beste isp'ene på markedet, nemlig catch, dette er isp'en som tar kundene på alvor, som faktisk leverer en bra og stabil tjeneste. Kudos til Catch for å være den beste isp'en på det norske markedet. :thumbup:

 

Etter alt jeg har fått høre om ngt så er det ingen tvil om at det er snakk om et ganske sleipt firma, som utnytter folk fordi de kanskje ikke har så mange utvalg. Hadde jeg måtte velge, så hadde jeg heller valgt telenor 2048/256 enn den beste linjen til NGT, og det sier litt. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...