Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel og kundeservice

Anbefalte innlegg

Sendte en melding til NextGenTel via Kontaktskjema på web for 6 dager siden. Det var feil på faktura. De hadde fakturert dobbelt opp for fast IP-adresse. Fikk mail tilbake med referansenummer. Siden har det vært helt stille. De var elendige på kundeservice i starten, men jeg trodde det hadde blitt bedre.

Har de ikke skjerpet seg på kundesrvice? Andres erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tok 2 veker å finne ut at modemet var kaputt, noko eg var 99% sikker på ved dag 1. :(

Dei fekk beskjed i går om at eg må ha nytt modem, så eg får sjå kor lang tid det tar å sende det.

Noken andre som har blitt tilsendt modem og veit kor lang tid det tar før det blir sendt=

Lenke til kommentar

Nei, men det er vel ikkje så vanskelig å sende ein pakke? Nå har eg først venta i 5 veker på å få ein montør inn..som brukte 5 minutter.

NGT skrev "Ruteren vil bli tilsendt i god tid...men neida..ruteren var ikkje komen den dagen eg hadde montør, og sjølvsagt så virka ikkje ruteren. Då måtte eg inn igjen med montør, for å bekrefte at linja var OK, så skulle han be NGT sende modem.

Så me får sjå. Får eg e-post med pakkesporing når den er sendt? Er greit å vite at den ikkje er sendt før eg får e-post.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Blir jo feil å sammenligne en bedrift som lever av "god logistikk" og ett firma som lever av å leie ut bredbånd..

Hvorfor?

Har bestillt nye erstattningsmodemer fra Bluecom og de går i posten samme dag som jeg ber de sende ett nytt så sant jeg ikke ringer sent på ettermiddagen, de har satt bort dette til firmaer som driver med slik og det ser ut til og funke veldig bra.

Lenke til kommentar

Hei

har sagt det før, og sier det gjerne igjen: ngt suger på kundeservice.

Et søk her på forumet burde indikere hva slags opplevelser fol har hatt det siste året.

Det som jeg synes er det verste, er at det er umulig å få en saklig komuniksasjon med de over kontakt skjema. De svarer aldri konkret på spørsmål og problemstillinger som går utover det rent tekniske.

:cry:

Lenke til kommentar
Sendte en melding til NextGenTel via Kontaktskjema på web for 6 dager siden. Det var feil på faktura. De hadde fakturert dobbelt opp for fast IP-adresse. Fikk mail tilbake med referansenummer. Siden har det vært helt stille. De var elendige på kundeservice i starten, men jeg trodde det hadde blitt bedre.

Har opplevd AKKURAT det samme !!

Sendte en melding den 6.okt og har ennå ikke fått annet enn den mailen med et referanse nummer !

NGT support er helt håpløs

Lenke til kommentar

Sendte en melding den 6.okt og har ennå ikke fått annet enn den mailen med et referanse nummer !

Og jeg. Installasjon tok laang tid. Estimert leveringsdato ble utsatt hele 11 ganger før nettet var på plass. Dette var i 2003.

I sommer ble det i forbindelse med flytting av abonnement noe tull med fakturaene og jeg forsøkte å opplyse om dette pr [email protected]. Ingen henvendelser ble fulgt opp.

Etter at kundeforholdet var opphørt sperret jeg Avtalegiro for betalingsoppdrag fra NGT. Likevel fortsatte fakturaene å strømme inne.

Til slutt måtte jeg sende et ordinært brev der jeg en gang for alle avviste alle fremsatte og evt. fremtidige krav om betaling fra NGT. NGT skylder meg fortsatt penger... og jeg skylder NGT en ruter...

SE FOR ØVRIG MITT BREV:

NextGenTel AS

Postboks 3, Sandsli

5861 Bergen

Vedr Abonnement 91159

Det vises til Deres e-post av 07.09.2004 (vedlegg 1) med tittel EpostFaktura - Fakturanr 1218288. NGT varsler om en faktura stor kr 1396,- med forfall 19.09.2004. Denne er basert på 2 måneders abonnement á kr 448,- (fra 01.09.2004) og flyttegebyr på kr 500,-.

Til NGT's opplysning er kundeforholdet opphørt med virkning fra 15.07.2004. NGT anmodes om å ajourføre sine registre, slik at flere fakturaer ikke utsendes. Fakturaen er åpenbart sendt ut ved en feil fra NGT's side og kravet bestrides derfor. Postadressen er også feil. Ytterligere fakturering eller betalingsoppfordringer som måtte komme fra NGT som følge av manglende orden hos NGT avvises med dette en gang for alle og alle under ett.

Det ble innbetalt kr 448,- til NGT den 19.07.2004. Dette er kr 232,96 mer enn den korrekte sum for perioden 01.07.2004 - 14.07.2004 som var kr 215,04. Vennligst foreta oppgjørskorreksjon ved å godskrive min konto XXXX.XX:XXXX med kr 232,96.

Det vises videre til Deres e-post av 09.09.2004 (vedlegg 2) der det heter:

"Ved nærmere ettersyn viser det seg at vi likevel ikke kan levere bredbånd til din adresse. Vi beklager dette, og håper vi på et senere tidspunkt kan tilby deg bredbånd."

I det NGT ikke evner å levere bredbånd som avtalt anmodes NGT om å betale returporto for retur av ruter. Dette utgjør kr 95,- (Norgespakke medium). Beløp til godskriving av min konto blir da til sammen 327,96.

Når sistnevnte beløp er godskrevet konto og vil ruter bli returnert NGT. Kontraktsforholdet mellom NGT og undertegnede vil da anses som oppgjort og avsluttet for denne gang.

Jeg vil evt. vurdere NGT som mulig internettleverandør ved en senere anledning.

Med vennlig hilsen... :thumbup::dribble::tease::p

Endret av nixon
Lenke til kommentar
Eg rekner med dei har slike rutere på lager...om ikkje så burde dei ha. Så kan dei klaske på ein sendelapp, og få den opp i hylla med utgående post, det kan vel alle, om det være ISP, webshop eller anna klare.

Man er ikke alene, og i disse lyndager er det klart at NGT har ekstra mye å gjøre. Det er ikke så enkelt å skulle få avgårde en ny ruter som du vil ha det til. Ruteren må pakkes, registreres på kunden, og så sendes. Så kommer postgang i tillegg.

Lenke til kommentar

Og jeg. Installasjon tok laang tid. Estimert leveringsdato ble utsatt hele 11 ganger før nettet var på plass. Dette var i 2003.

I sommer ble det i forbindelse med flytting av abonnement noe tull med fakturaene og jeg forsøkte å opplyse om dette pr [email protected]. Ingen henvendelser ble fulgt opp.

Etter at kundeforholdet var opphørt sperret jeg Avtalegiro for betalingsoppdrag fra NGT. Likevel fortsatte fakturaene å strømme inne.

Til slutt måtte jeg sende et ordinært brev der jeg en gang for alle avviste alle fremsatte og evt. fremtidige krav om betaling fra NGT. NGT skylder meg fortsatt penger... og jeg skylder NGT en ruter...

SE FOR ØVRIG MITT BREV:

NextGenTel AS

Postboks 3, Sandsli

5861 Bergen

Vedr Abonnement 91159

Det vises til Deres e-post av 07.09.2004 (vedlegg 1) med tittel EpostFaktura - Fakturanr 1218288. NGT varsler om en faktura stor kr 1396,- med forfall 19.09.2004. Denne er basert på 2 måneders abonnement á kr 448,- (fra 01.09.2004) og flyttegebyr på kr 500,-.

Til NGT's opplysning er kundeforholdet opphørt med virkning fra 15.07.2004. NGT anmodes om å ajourføre sine registre, slik at flere fakturaer ikke utsendes. Fakturaen er åpenbart sendt ut ved en feil fra NGT's side og kravet bestrides derfor. Postadressen er også feil. Ytterligere fakturering eller betalingsoppfordringer som måtte komme fra NGT som følge av manglende orden hos NGT avvises med dette en gang for alle og alle under ett.

Det ble innbetalt kr 448,- til NGT den 19.07.2004. Dette er kr 232,96 mer enn den korrekte sum for perioden 01.07.2004 - 14.07.2004 som var kr 215,04. Vennligst foreta oppgjørskorreksjon ved å godskrive min konto XXXX.XX:XXXX med kr 232,96.

Det vises videre til Deres e-post av 09.09.2004 (vedlegg 2) der det heter:

"Ved nærmere ettersyn viser det seg at vi likevel ikke kan levere bredbånd til din adresse. Vi beklager dette, og håper vi på et senere tidspunkt kan tilby deg bredbånd."

I det NGT ikke evner å levere bredbånd som avtalt anmodes NGT om å betale returporto for retur av ruter. Dette utgjør kr 95,- (Norgespakke medium). Beløp til godskriving av min konto blir da til sammen 327,96.

Når sistnevnte beløp er godskrevet konto og vil ruter bli returnert NGT. Kontraktsforholdet mellom NGT og undertegnede vil da anses som oppgjort og avsluttet for denne gang.

Jeg vil evt. vurdere NGT som mulig internettleverandør ved en senere anledning.

Med vennlig hilsen... :thumbup::dribble::tease::p

He he. Dagen etter at jeg la inn infoen ovenfor fikk jeg mail fra NGT som følger:

Vi kan fremdeles ikke se å ha mottatt ruteren fra deg etter vår melding om at vi ikke kan levere bredbånd til deg. Ruteren tilhører NextGenTel, og må returneres ved endt kontrakt eller når NextGenTel ber om å få ruteren i retur. Vi viser til våre vilkår.

Vennligst returner ruter, kabler og annet tilhørende utstyr fra NextGenTel i original- eller annen forsvarlig forpakning til følgende adresse:

NextGenTel AS

Sandslimarka 31

5254 Sandsli

For å kunne registrere hvem som har returnert ruteren, ber vi om at du legger ved navn og kundenummer som er oppgitt under.

Dersom vi ikke mottar ruteren innen en uke vil du bli tilsendt en faktura pålydende ruterens verdi. Vennligst se bort ifra denne henvendelsen dersom du har sendt inn ruteren i løpet av de siste dagene.

Igjen svarte jeg med et vaskeekte brev som følger:

NextGenTel AS

Postboks 3, Sandsli

5861 Bergen

Vedr Abonnement 91159

Det vises til Deres e-post av 13.10.2004 (vedlegg 1). Det vises også til mitt brev av 09.09.2004 med vedlegg som jeg ikke har fått svar på (vedlegg 2).

Jeg vil nok en gang informere om følgende: Til NGT's opplysning er kundeforholdet opphørt med virkning fra 15.07.2004. NGT oppfordres til å lese sin post, ta informasjon til etterretning og til å svare på post slik vanlige regler for skikk og bruk tilsier.

Det ble innbetalt kr 448,- til NGT den 19.07.2004. Dette er kr 232,96 mer enn den korrekte sum for perioden 01.07.2004 - 14.07.2004 som var kr 215,04. I det NGT ikke evner å levere bredbånd som avtalt anmodes NGT om å betale returporto for tilbakesending av ruter. Den opprinnelige ruter har jeg allerede returnert og betalt porto for. Porto utgjør kr 95,- (Norgespakke medium). Beløp til godskriving av min konto blir da til sammen 327,96. Frigjørende betaling kan skje til konto nr XXXX.XX:XXXX.

Når ovennevnte beløp er godskrevet konto og jeg er underrettet om dette vil ruter bli returnert NGT. Det gis en rimelig frist for NGT til å oppfylle. Fristen settes til 3 uker frem i tid til 05.11.2004. Etter denne dato forbeholder jeg meg retten til å selge ruteren til høystbydende for på denne måte å inndrive skyldig beløp.

LURER PÅ OM DE NOEN SINNE VIL SVARE PÅ MINE HENVENDELSER?!?

:hmm:

Endret av nixon
Lenke til kommentar

Fikk aldri svar på den mailen jeg sendte 6.okt så jeg ringte heller til ngt og ordnet problemet. Dette gikk smertefritt når jeg endelig kom igjennom på telefon, etter 1 timer og 22 minutter i telefonkø, med samme ventemelodien på "repeat-one" og en til tider irriterende stemme som fortalte meg at jeg stadig rykket fremover i køen, uten egentlig å gjøre det :roll:

Når vil ngt forstå at supporten Deres er helt håpløs ?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en svært dårlig erfaring med NGT kundeservice!!

For å gjøre en lang historie kort...:

Reduserte hastigheten fra Delta til Bravo. Fikk så en faktura på Delta beløp. Forsøkte å ringe NGT, men har ikke tid til å sitte en time i kø...

Sendte et brev, altså en bestridigelse av kravet. Fikk omsider svar i posten med en forklaring, SAMMEN MED ET INKASSOVARSEL. I mellomtiden hadde NGT sperret abb. mitt. Regningen ble betalt, og ikke lenge etterpå fikk jeg en ny faktura for Bravo abb. Der hadde NGT satt på 300kr for et nedjustering-av-hastighet gebyr og 250kr i hjemmekontor. Ngt sa for det første at man kunne nedjustere hastighet på web. Det kan man ikke! Og kundeservice informerte meg aldri at jeg måtte betale for å redusere hastighet, når jeg snakket med dem på tlf. Ikke bestillte jeg hjemmekontor heller!

I tillegg til alle disse ekstra utgiftene, måtte jeg eventuelt betale 300kr for å åpne abb. igjen.... UHØRT.

Har nå sagt opp hele tullet! ALDRI mer skal jeg ha noe med NGT kundeservice! Selvom produktet de leverer er bra, stinker kundeservice BIG TIME!

Og en ting til: NGT har et 5-siffret tlf nr som koster 0.5 kr min. å ringt til eller noe. Sleipt!! Var en sak i media for et år eller to siden om at telenor ikke hadde et gratis nr for kundeservice. Forbrukerombudet mente at kunden ikke skulle betale for å melde feil som skyldes telenor.

Så IKKE bruk 07979 men 55527979 når du ringer NGT!!

Endret av eirikjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...