bado72 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Kikker etter en god strømforsyning som holder til det systemet jeg har tenkt meg og viktigst av alt er stillegående! Jeg har tenkt å klokke litt men ikke noe ekstremt. Vil holde lyden på et minimum og trenger hjelp til en god strømforsyning. Prisen er ikke viktig men nivået på lyden er. På generell basis vil en strømforsyning som yter mye lage mindre støy da den belastes mindre av totaleffekten enn en som "akkurat yter nok" i forhold til utstyret man har i maskinen? Jeg har sett på følgende konfigurasjon: ASUS P5AD2 Premium Corsair Twin2X DDR2 5400PRO 1GB (2x512MB) Hightech Radeon X800 XT 256MB PCIe Intel Pentium 4 550 (3.4 GHz) Lian Li PC-V1100B Thermaltake Silent Purepower 560W Western Digital Raptor 73,4 GB (WD740GD) Andre komponenter jeg har fra før som skal inn i maskinen: En 250 GB og en 160 GB S-ATA disker 1 DVD brenner Sikkert to kabinettvifter Jeg regner med at den strømfosyningen er tilstrekkelig, men hva er minimum jeg bør ha til dette oppsettet? Jeg har også sett på en vifteløs fra Netshop. Vil denne strekke til eller bør jeg holde meg til den andre jeg har satt opp her? Alternativet fra Netshop er: YESICO FL-420 (T) m/TMS PFC Retail PSU (420W) Jeg vurderer også å doble mengden RAM med et tilsvarende kit. (Har postet spørsmål om dette under RAM/Minne - vet ikke hvor mye det slår ut på effektbehovet?). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå