Ingar Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 BYGG NED VELFERDSSTATEN! Hvorfor det egentlig? Aner jeg litt pisspreik, fra en som kanskje har nok penger fra før av? Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) BYGG NED VELFERDSSTATEN! Hvorfor det? Skal ikke folk ha det godt mener du? Endret 13. oktober 2004 av stian-hg Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Folks ksla ha det godt, la folk velge mellom ett A og et B-tilbud, istedet for et C-tilbud til alle! La folk betale for det de vil ha, ikke for naboen! Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 OK, hva med de som ikke har råd til B-tilbudet da? Eller et eventuelt C-tilbud? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Folks ksla ha det godt, la folk velge mellom ett A og et B-tilbud, istedet for et C-tilbud til alle! La folk betale for det de vil ha, ikke for naboen! Hvor får du det ifra at det offentlige tilbudet er ett C-tilbud egentlig? Forsåvidt, du burde ikke ha lest "velferd etter velferdstaten" Endret 13. oktober 2004 av olsen Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 / Det blir himmel eller helvete ja, da trives jeg for min del best på jorden Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 De støtter jo terroristene i deres kamp for å utslette den vestlige sivilisasjon. Kan du peke på noe konkret? De er imot at vesten bruker våpenmakt mot en bevegelse som ønsker å utslette den vestlige sivilisasjon. Dette fordi islamistene har samme mål som venstresiden: Begge hater den vestlige sivilisasjon og alt den står for – fornuft, frihet, menneskerettigheter, kapitalisme – og har som mål å erstatte den med et totalitært regime, det være seg sosialistisk eller religiøst. Men det er helt greit når dine forbundsfeller kaller Norge den siste Sovjetstat? Enhver kan se at det er mye sant i dette. Finner det ganske fantastisk at noen kan lire av seg slikt. Lurer faktisk på om denne personen kan ha vokst opp i Norge og hatt et normalt liv, for ikke snakke om skolegang. Det er faktisk direkte skremmende at det finnes slike holdninger og tenkemåter, dette er nok roten til manglende forståelse og evne til multilateralt arbeid. Skal man bygge fred gjennom krig? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Aldri har jeg skammet meg så mye over norge og dets innbyggere som nå. Det er rett og slett patetisk å blande seg inn i usa sin valgkamp, og spesielt da de gir inntrykk av at det er meningene til landets befolkning i sin helhet. Jeg blåser i om de legger med statistikk for hvor mange som faktisk støttet krigen i irak (jeg ble forøvrig aldri spurt i denne statistikken, og heller ingen jeg kjenner), da annonsen gir inntrykk av at det er det norske folk i sin helhet. Denne gangen har noen gått alvorlig for langt. Er det noe jeg blir provosert av så er det folk som snakker på vegne av meg uten min tillatelse. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Tilbake til topic kanskje, eller hva folkens? Leste følgende om saken i dagens Dagbladet: En sides annonse vil neppe endre det. Ikke i en valgkamp hvor Kerry blir latterliggjort av sine motstandere, fordi han snakker flytende fransk. I seg selv et suspekt feminint og upatriotisk talent.Den amerikanske valgkampen når nye høyder i saklighet. Endret 13. oktober 2004 av Feynman Lenke til kommentar
gspr Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Folks ksla ha det godt, la folk velge mellom ett A og et B-tilbud, istedet for et C-tilbud til alle! La folk betale for det de vil ha, ikke for naboen! Hva med et A-tilbud til alle, da? Måten du legger det frem på virker jo som at du mener at helsetilbudet til de fattige i USA (et såkalt B-tilbud ifølge deg) har et bedre helsetilbud enn den jevne nordmann (et såkalt C-tilbud). Latterlig påstand. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Vi er priviligerte som har en velferdsstat. I fremtiden vil vi få valget mellom å ha en mindre, mer tilpasset og effektiv velferdsstat, eller en velferdsstat som kollapser grunnet eldrebølgen. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 tellhim gjør en bra jobb her syns jeg. BRa at amerikanerene får høre andres meninger. JoachimR, din redneck. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Aldri har jeg skammet meg så mye over norge og dets innbyggere som nå. Det er rett og slett patetisk å blande seg inn i usa sin valgkamp, og spesielt da de gir inntrykk av at det er meningene til landets befolkning i sin helhet. Jeg blåser i om de legger med statistikk for hvor mange som faktisk støttet krigen i irak (jeg ble forøvrig aldri spurt i denne statistikken, og heller ingen jeg kjenner), da annonsen gir inntrykk av at det er det norske folk i sin helhet. Denne gangen har noen gått alvorlig for langt. Er det noe jeg blir provosert av så er det folk som snakker på vegne av meg uten min tillatelse. Hahaha, dette kan du ikke mene seriøst? Lenke til kommentar
alexf Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Jeg er av den oppfatning at folk bør få være fri til å gjøre som de vil med sine egene penger. Hvis noen vil kjøpe annonseplass i Washington Post, så har jeg ingen problemer med det. Det er forresten ganske morsomt å se oppfordringen til å involvere FN i konflikten, kontra den noe naive SV-ytringen om å reise hjem i seng. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Leste følgende om saken i dagens Dagbladet: En sides annonse vil neppe endre det. Ikke i en valgkamp hvor Kerry blir latterliggjort av sine motstandere, fordi han snakker flytende fransk. I seg selv et suspekt feminint og upatriotisk talent.Den amerikanske valgkampen når nye høyder i saklighet. Silk er showbiz. Vi skal være glad for at vi ikke har samme grad av sirkustilstander her hjemme. Jeg ble ganske forferdet da Kristin Halvorsen inrømmet at hun psyker ut debattanter av motsatt kjønn ved å "ta" på dem. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Jeg ble ganske forferdet da Kristin Halvorsen inrømmet at hun psyker ut debattanter av motsatt kjønn ved å "ta" på dem. Hvorfor det? Er en hersketeknikk, og hersketeknikker brukes av alle politikere. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Hvorfor det? Er en hersketeknikk, og hersketeknikker brukes av alle politikere. Forferdet gav kanskje feil betydning. Det hele er vel heller ganske morsomt. Sporty av henne å inrømme det, det skal hun ha. Forresten, er ikke SV partiet rødstrømpene stemmer på? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Tilbake til topic kanskje, eller hva folkens? Leste følgende om saken i dagens Dagbladet: En sides annonse vil neppe endre det. Ikke i en valgkamp hvor Kerry blir latterliggjort av sine motstandere, fordi han snakker flytende fransk. I seg selv et suspekt feminint og upatriotisk talent.Den amerikanske valgkampen når nye høyder i saklighet. Eller: Den dekningen av valgkampen i Norge når nye høyder av usaklighet. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Angående hvordan "krigen mot terrorisme" bør vinnes, kan man kanskje se hvordan Europa har gjort det gjennom tidene. Ja, det høres ut som en god idé. La oss følge i Chamberlains fotspor og skape «peace in our time». Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 BYGG NED VELFERDSSTATEN! Hvorfor det? Skal ikke folk ha det godt mener du? Det er forskjell på en velferdsstat og et velferdssamfunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå