Gå til innhold

Hva er flaskehalsen ? skjermkort eller cpu

Vizla

Anbefalte innlegg

2880 Hjelp .resultatene går nedover,

riktig nok en nytt lånt kort,

vet den er god for mer,temp er 71grader ifølge en ekstern tempmåler,

leverer geniale bilder i desertcombat.

men ikke i bf vietnam.

har vært hjemme 5-6 timer siste uka,på skole til halv 5

trene 4 ganger i uka,skyte ,gocart,jobbe,flytt.

og sove hos dama.

skal lage en logg på slutten.'

spennende å se resultatene .

sliter med å få nok fart på minne,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2880 Hjelp .resultatene går nedover,

riktig nok en nytt lånt kort,

vet den er god for mer,temp er 71grader ifølge en ekstern tempmåler,

leverer geniale bilder i desertcombat.

men ikke i bf vietnam.

har vært hjemme 5-6 timer siste uka,på skole til halv 5

trene 4 ganger i uka,skyte ,gocart,jobbe,flytt.

og sove hos dama.

skal lage en logg på slutten.'

spennende å se resultatene .

sliter med å få nok fart på minne,

utaler meg ikke før du kommer med printscreen av settings på 3dmark, og screenshot av score :)

Lenke til kommentar
Noob!

Men poenget med å benche er jo først og fremst for å teste maskinen sin og etter ok for å se om ting er stabilt.

For de som er useriøse benchere så er det nok gøy å få mest mulig poeng uten å tenke på stabilitet, men for de som er litt seriøse så har stabilitet mye å si.

Hvis man kunne overklokka cpu'en og fått bra res. i f.eks. superPi mens resten av pc'en ble faens så ustabil hadde ikke res. i superPi hatt mye å si.

Lite sannsynlig å få bra poeng i superPi hvis pc'en er ustabil da, men dere skjønner sikkert poenget mitt.

Hva er poenget med en som bruker dop innenfor idrett?

Er det for å få best mulig resultat og vinne? ja.

Hva er poenget med en som driver med idrett uten å dope seg?

Er det det samme som over? ja.

Å benche med tanke på å komme høyest på en liste når man ikke har stabilitet er da liten vits!

I 3Dmark så er det helt vanlig at folk bencher med artifacts, som nevnt over så kan jeg garantere at alt av høye scores er gjort med artifacts i større eller mindre grad.

Nå er jo f.eks "verdensrekorden" i overklokking en P4@6Ghz, men dette er jo ikke stabilt for fem flate øre, de klarer akkurat å boote og kjøre cpu-z, de måtte ned til 5.6GHz for å kjøre SuperPI, og selv da er det sikkert bare akkurat så de klarer SuperPI 1M, prøver de å kjøre 2M så går det føyken.

Det jeg vil fram til er at overklokking og benching ikke er "doping", det er rett og slett gjort for å se hvor mye man klarer å tyne ut av hardware'n. Hadde jo vært kjedelig om alle hadde scores med alt på default, hva er poenget da? Da får man en score ferdig med det. En test av 3dmark etter man har kjøpt inn deler, så tar man neste test ved neste oppgradering?

Hvis man er interessert i overklokking og hardware så er det å tweake, benche osv det som er gøy. Litt artifacts er bare et tegn på at man begynner å nærme seg grensen for det skjermkortet klarer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
her er poengsummen jeg skal slå

gidder ikke legge ut dårlige poengsummer under 3000

av 5200 kortet ;)

Slutt og d**me deg mer ut nå da... :p

Her er en "high-score" for FX5200 på ORB'n..

Jeg tipper du nå roter så fælt at du glemmer at det egentlig var 3DMark01 du kjørte.. Da er ca. 4k en grei score med det "søplekortet" der...

Ja.. jeg er slem nå... :p

Lenke til kommentar
Hvem av disse er den "største" flaskehalsen sånn sett.. Jeg vakler mellom å kjøpe ny cpu, eller nytt skjermkort.

Skjermkort: Gainward FX 5500 256mb ddr pro ( en "smule" overklokket )

CPU: Intel pentium 4 2.6 ghz ( klokket til 3.066 ghz ) 512 kb L2 cache Northwood

"ønsket" skjermkort: Atlantis PRO 128mb

"ønsket" cpu: 3.0ghz 1MB cache, Prescott

Begge har jeg hørt er ekstreme overklokkere, og yter veldig bra i forhold til prisen, så jeg er veeeeldig usikker ;)

Flasketuten peker på -> Skjermkortet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...