Gå til innhold

Hva er flaskehalsen ? skjermkort eller cpu


Vizla

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Hva med å sjekke i skjermkorttabellen.. og ikke blamere seg mer enn nødvendig?

Så du mener jeg latterligjorde meg ved å si at 9600-serien ligger på rundt 450, noe som iogforseg stemmer ganske så godt?

 

*riste på hodet*

Såså.. jeg mente nok ikke det..

Beklager dersom du oppfattet det slik..

Det var bare en generell frustrasjon over at mange andre ikke sjekker noe så nærliggende som forumet (og her har vi jo både guide og tabell) :p

Sånn generelt sett er det ikke akkurat feil å si at 9600-serien ligger rundt 450 på core.. (det er jo snittet omtrent)... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ihvertfall.. back on topic.. har bestilt 6800LE 128mb. Dette skal softmoddes og klokkes til himmels.. får det i kveld, eller i morgen kveld.. :)

Gutten sin

lykke til :thumbup:

;)

 

Takker for tipsene jeg har fått inn.: valget falt til slutt på 6800LE som sagt.. som skal softmoddes, og klokkes så langt kjølern min klarer å avkjøle :)

Lenke til kommentar

3811 poeng i 3dmark03 med mitt radeon9600XT 256ram/128Bit

 

Nå blir det spennende å se hva mitt 128mb grforce 5200kort kan klare klokket.

Må sette på vifte og sete det i maskinen,klokke og laste ned de nye driverene.

 

blir nok i morgen.

 

Tok en printscreen etter 3dmark03.men har ingen sted å legge det ut.

kan eventuelt sende det på mail til noen av dere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det tar deg 1 minutt å registrere deg med brukerid/passord hos Futuremark..

Da kan du "poste" resultatene dine der...du får 5 "slotter" gratis.. skal du lagre flere resultater må du kjøpe "pro-utgaven".. Koster ikke mye, men..men.. de fleste her vil at alt (unntatt *ekstremt* dyre skjermkort) skal være gratis.. :p

Logikk er en vanskelig ting...

Lenke til kommentar

Til trådstarter: Kjøp nytt skjermkort... Som det har blitt sagt her tidligere, de to CPU'ene du tenker på er det ikke mye forskjell på...

 

Til idioten som trur at han kan få et gforce 5200 til å være bra: :nei: Feil :nei: Geforce FX5200 suger! Har det selv med 256mb(128 bit) minne . Problemet med dette kortet er at det bare har 2 pipelines(350mhz), og det gjør kortet så å si ubrukelig... Kan ikke bruke antialiasing eller anisotropisk filtrering fordi da suger jeg kortet tom for ytelse! Sikker på at kortet blir irritert og slutter å virke når jeg poster dette, men samma faen... men jeg fikk jo klokka det 25% høyere i minnefrekvens da, uten noe ekstra... Om det var derfor dataen frøys noen ganger veit ikke jeg... :blush:... men uansett, 9600 xt har 400mhz ramdacs mot fx5200's 350mhz, så nei du har nok ikke fått det bedre enn ATI kortet...

Lenke til kommentar
Til trådstarter: Kjøp nytt skjermkort... Som det har blitt sagt her tidligere, de to CPU'ene du tenker på er det ikke mye forskjell på...

Yepp, har bestilt et Geforce 6800LE kort. Får det mest sannsynlig ikveld ;) Da skal det blodtestes for feil, deretter softmodde så jeg får "litt" fler pipes,og overklokkes så langt kjølern rekker :D

Lenke til kommentar
KusaRS: Pass språket, her kaller vi ingen for idiot.

[sPØK]Hvorfor er det ok å kalle ingen for idiot? Stakkars ingen :) [/sPØK]

 

Hvor bliver det av resultatene FlexGym? :D

er på skolen til halv 5 ..så skal jeg på flex gym..kommer hjem i kveld.

skal prøve å reg meg på 3dmark hjemmesiden.

 

 

Jeg har ikke sakt at 5200 er ett bra kort..

 

men hvis du ikke spiller og vil ha en ny cpu ,sa jeg kjøp ny cpu og behold kortet

og klokk det litt.)

Endret av FlexGym
Lenke til kommentar

En annen mulighet for å få høy 3dmark score er hvis man har fullversjon av programmet og stiller oppløsningen på det laveste.

så jeg tenker nok vi må få se screenshot av hvilken oppløsning du kjører i 3dmark.

 

Uten at du har gjort noe med det da.

Endret av Dr.
Lenke til kommentar

fikk kortet i går kveld, åpent extra pipes, utenom 1 pixel pipe, pga. den var da desverre ødelagt. Fikk 8633 3dmarks ( 03 ) uten klokk ( men softmodda ), med klokk fikk jeg 9100 3dmarks. ( klokket til 351 / 809. Skal klokkes mer, men orka ikke "pirkeklokke" i går kveld.. :p )

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...