posse Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Forsterker : Sansui AU-X901 Høytalere : Jamo Classic 8 Noen som har erfaring med denne type Forsterker og kan gi meg spesifikasjonene på denne?? sakset fra Sansui.us The most of Sansui master pieces have black front panel with white lettering. Just imagine the looks of AU-111, AU-999, AU-9500, AU-9900, AU-919, AU-G99X, AU-X901, AU-X1, to AU-X1111 as well as the piano black, SR929. Even 9090DB comes with black panel under the different name, 990DB Det er link til alle de andre forsterkerene med spesifikasjoner untatt AU-X901 Hvordan skal jeg få mest mulig ut av dette anlegget? plassering av høytalere osv.. Endret 12. oktober 2004 av posse Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Du må nok nesten ha et modellnavn på forsterkeren for å få noe spesifikasjoner på den. Sansui har et greit rykte, hvertfall på de eldre produktene. http://www.sansui.us/Amplifiers.htm Når det gjelder høyttalerne så er Jamo greit nok... De har generelt ikke rykte på seg for å ha høyoppløst og luftig mellomtone, men man får jo det man betaler for. Avhengig av hvor kraftig forsterkeren din er kan et høypassfilter ved lave frekvenser gi litt pustehjelp. Når det gjelder høyttalerplassering så må man nok eksperimentere litt. Du vil nok oppleve å få mer bass hvis høyttalernes rygg står nær en vegg. Men kommer de for nær vil bassen bli "boomy" og overskygge høyere frekvenser. Når du har funnet en behagelig avstand fra bakvegg kan du eksperimentere med avstand fra sidevegg(er). Kommer høyttaleren veldig nær en sidevegg kan også dette påvirke bassen. Prøv med forskjellige avstander og prøv å plassere instrumentene i musikken når du prøvelytter. Når du synes det blir lettere å plassere de forskjellige instrumentene i lydbildet er du på riktig vei. Det kan være en fordel å ha en person til å stå for flyttingen av høyttalerne mens du selv sitter i lytteposisjon og hører på forandringene. Det kan være en fordel å bruke musikk av høy innspillingskvalitet med få instrumenter for å lettere kunne skille de forskjellige instrumentene og deres plassering i "lydbildet". Edit: Jamo Classic 8 brukeromtaler - http://www.audioreview.com/pscSpeakers/Mai...41_1594crx.aspx Knut Endret 12. oktober 2004 av enemigo Lenke til kommentar
posse Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Hei Knut! Har lagt inn modelnavnet på forsterkeren men finner ingenting om den på nettet. nermeste jeg kommer er AU-X701. dette er vell kanskje fordi det bare er 5stk av min modell i norge? Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Begynner å bli noen år gammel denne forsterkeren ja, kom visst i 1987. Men det gjør jo ikke nødvendigivs noe! Her er noe effekt-tall jeg fant på et forum: http://www.sansui.us/BBS_General/messages/330.shtml AU-X901 er også kjent som AU-Alpha707i. Virker for å være en interessant forsterker, ser den omtales stadig vekk som "Last of the Big Boys" og liknende. Ser ut til å være en gjengs oppfatning at Sansui var på topp frem til 80-tallet, også hadde en dårlig periode første halvdel av 80-tallet, før de forbedret kvaliteten igjen. Nesten litt synd å ha et sett Jamo-høyttalere hvis det viser deg at dette er en slik gammel klassiker... Knut Endret 12. oktober 2004 av enemigo Lenke til kommentar
posse Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 ja er litt synd at min far byttet vekk Cerwin Vega DC-15 mot disse "usle" jamo`ene.. men dette gjorde han pga plassen CV høytalerene tok.. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Hmmm. Jeg vet ikke hvor mye skryt Sanzui egentlig fortjener. Jeg kjøpte meg en Sanzui integrerert 2*55W tidlig på nittitallet (konfen ) og den fant jeg med tiden ut at var grenseløst dårlig sett fra et hifisynspunkt. Men den dro det utroligste... Tror den het AUX417? Lenke til kommentar
posse Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Du hadde en AU-X417? jeg har en AU-X901 en MYE kraftigere forsterker Lenke til kommentar
gangso Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 eg har ein sansui integrated amplifier au-x901 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Tre år gamle trådar er det ikkje nødvendig å poste i, tråden stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg