Kenny Bones Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Hei! Noen som vet om det finnes noe form for forsterkning av trådløse nettverksignal? Min bærbare maskin finner to nett i nabolaget, men det er for mye støy og dårlig signal. Vet noen om en måte å forsterke det signalet? Eller få mottageren til å bli sterkere? Lenke til kommentar
werwer Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 det heter en repeater, og er gjerne en funksjon i enkelte accesspoints Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Jo, men det er på selve basestasjoner ikke sant? Men den har jo ikke jeg tilgang til. Du vet vel ikke om det går an å gjøre det andre veien? Så mottageren min mottar sterkere signal. Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 du kan prøve å montere betre antenna på din bærbare Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Går det an da? Jeg vet jo at i teorien skal det være godt mulig. For det er jo bare radiosignal. Men da er det jo også en annen ting å finne ut hvor antennen er i den bærbare maskinen da. Jeg har et PCMCIA kort som trådløst nettverkskort og jeg vet ikke om antennen er synlig eller om den kan forlenges. har Dell Truemobile 1300 eller noe sånt. Lenke til kommentar
arnebellinda Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Har du planer om å snylte på noen annens nett nå Tviler sterkt på at du kan bygge ut antennen på pcmcia kortet ditt. Sitter selv med et pcmcia kort og antennen sitter i den delen som stikke på utsiden av pc'n og det er ingen mulighet til å forandre på denne.. Men er du sikker på at det er "støy" som er på signalene..kanskje vedkommende har sikkret nettet sitt, at det er derfor du ikke kommer inn... bare en tanke Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Nei, nettet er usikra. Ingenting form for kryptering eller sikkerhet i det hele tatt. Jeg bor i ei blokk da. Sikkert derfor. Betongblokk og da regner jeg med at betongen lager støyen eller at leiligheten min ligger akkurat i slutten av radiodekningen. Jeg vet ikke, men det hadde vært fint om det hadde vært noe form for software som har økt signalet. Men det finnes vel ikke regner jeg med.. Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Nei, nettet er usikra. Ingenting form for kryptering eller sikkerhet i det hele tatt. Jeg bor i ei blokk da. Sikkert derfor. Betongblokk og da regner jeg med at betongen lager støyen eller at leiligheten min ligger akkurat i slutten av radiodekningen. Jeg vet ikke, men det hadde vært fint om det hadde vært noe form for software som har økt signalet. Men det finnes vel ikke regner jeg med.. Nei, software kan nok ikke øke signalet Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Ok, greit! Takk uansett! Har noen kompiser som jobber i Commit. Kan høre med dem. Lenke til kommentar
arnebellinda Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Hvordan kan du vite at nettet ikke er sikkret? Hvis du ikke kjenner vedkommende da Hvis vedkommende har sperret nettet med MAC-adresse så får ikke du se det. Med et wifi detektor program så vil det bare stå at nettet er ukryptert, men du vil fortsatt ikke komme inn.. Vet om flere kompiser som bare har sperret på MAC-adresse.. Og da kommer du ikke inn, uten og hacke deg inn da :!: Lenke til kommentar
araber711 Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Kjøp deg en USB skjøteledning og ett usb trådløst nettverks kort... Og legg den ut vinduet og opp på taket, eller hvor du måtte ha lyst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå