tøs Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Hei. Jeg skal nå formatere over 30 klienter. Hvilket program er kjapt og enkelt. Dette er gamle maskiner som det ligger kun Windows 2000 på. alle profilene og mydoc er redirected så man finner ikke noe sånt der. Hadde engang en diskett, som slettet hele maskinen på et par sekuner, men husker ikke hva det heter.. mulig dne var hjemmelaget, for filen het bare slett.bat Derfor trenger jeg tips til enkle og kjappe verktøy. På forhånd takk Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 hva med å starte opp med win98 boot disk og skrive format c: /q Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 jepp eller skriv den linja i autoexec.bat fila på oppstarts disketten, stapp i diskett, start opp ..... trallalalallalalallala PS: legg til den format linja sist i autoexec.bat Lenke til kommentar
darksoul1900 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Ghost har et lite program som sletter rubbel og bit.. klarer bare ikke å huske hva det heter. Lite nok til å få på en diskett, skulle visst bare være å boote med denne i å hele ruklet forsvinner før du kan si kake Lenke til kommentar
talisar Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Du sier du skal formatere, skal noe nytt inn på klientene? I såfall hva? Et program som sletter alt på et par sekunder FINNES IKKE! Det eneste dette programmet i såfall gjør er å slette partisjonsinfo evt fil / kataloginfo. Dataene vil fortsatt ligge der. Dette er ikke en godkjent sletting av sensitive data metode:) Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 sleng også på den udokumenterte parameteren /AUTOTEST så slipper du noe som helst aktivitet før formateringen utføres... Lenke til kommentar
Morpheus- Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Bruk norton ghost enkelt og greit:D Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Norton Ghost er et meget bra program for å formattere og reinstallere windows på mange PC'er. Først bare legger du inn windows og alt som skal inn på en av PC'ene, installerer Ghost, bruker ghost til å ta backup av C:-partisjonen, legger backupen på en cd/dvd og lager bootdisk. Da er det bare å sette inn CD'en/DVD'en og bootdisken og reboote PC'en. Hele jobben med å formattere/legge inn igjen Windows og alt slik tar kanksje 5-10min. pr. PC istedet for halve dagen Jeg bruker norton ghost selv (så jeg slipper å bruke timevis på å legge inn igjen windows og alt som skal være med), og det fungerer utmerket Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 hva med å starte opp med win98 boot disk og skrive format c: /q Vel, hvis det windows 2000 på maskinene, er sjansen stor for at c: har filsystemet ntfs. Dette filsystemet er ikke noe som win 98 leser, ergo vil det ikke finne noe c: å formatere. Fdisk derimot bør fungere greit Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 IKKE installer ghost på den maskinen du skal ghoste, legg det inn på en annen, lag en peer to peer boot disk eller en drive mapping boot disk, dytt en slik inn i hver pc, boot, velg riktig osv, så er alle oppe på noen timer... eller du kan legge det på cd.. Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Hei! Skal du rulle ut 30 klienter ville jeg ikke anbefale ghost peer-to-peer, men derimot ghost cast, bare å koble de til et par swicher og ghoste dem, mulitcast gjør at du får opp alle på en gang faktisk.. ganske stilig. RIS er et annet alternativ. Mange profesjonelle driftsselskaper foretrekker Altiris om dagen ser jeg.. Uansett... husk å få unik sid på alle da i alle fall.. Skulle gjerne hatt det oppdraget Lenke til kommentar
tøs Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Du sier du skal formatere, skal noe nytt inn på klientene? I såfall hva? Et program som sletter alt på et par sekunder FINNES IKKE! Det eneste dette programmet i såfall gjør er å slette partisjonsinfo evt fil / kataloginfo. Dataene vil fortsatt ligge der. Dette er ikke en godkjent sletting av sensitive data metode:) Det er det jeg i grunn er ute etter. Jeg skal ikke ha maskienen, det er nemmelig gamle maskiner som vi gir bort. Det finnes INGEN form for informasjon annet enn windows og office...Noe vi ikke vil at andre skal bruke, siden vi har betalt en god slant for disse programmene.. Hvor finner jeg noe slikt? Lenke til kommentar
tøs Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Hei! Skal du rulle ut 30 klienter ville jeg ikke anbefale ghost peer-to-peer, men derimot ghost cast, bare å koble de til et par swicher og ghoste dem, mulitcast gjør at du får opp alle på en gang faktisk.. ganske stilig. RIS er et annet alternativ. Mange profesjonelle driftsselskaper foretrekker Altiris om dagen ser jeg.. Uansett... husk å få unik sid på alle da i alle fall.. Skulle gjerne hatt det oppdraget Vi bruker RIS her, Men jeg har ikke tid eller lyst til å RISe alle maskien i og med de ikke skal brukes i nettverket. Maskinene skal ut at systemet..Gis bort til en skole! Mest av alt har jeg bare lyst til å bruke en stor magnet Lenke til kommentar
tøs Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 hva med å starte opp med win98 boot disk og skrive format c: /q Vel, hvis det windows 2000 på maskinene, er sjansen stor for at c: har filsystemet ntfs. Dette filsystemet er ikke noe som win 98 leser, ergo vil det ikke finne noe c: å formatere. Fdisk derimot bør fungere greit Uansett tar dette for lang tid.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Format tar lang tid, men å fjerne partisjoner tar ikke noe tid. Dvs det tar bare litt tid å boote DOS og starte programmet. Ville mye heller valgt Ranish enn fdisk til å fjerne partisjoner. http://www.ultimatebootcd.com/ http://www.ranish.com/part/ Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Bruk programmet WIPE sammen med en bootdisk, legg til dette i autoexec.bat: wipe 0 Da har du bare å trykke Y og Enter på hver PC etter oppstarten og la hele disken skrives over med 0'ere Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 lage EMP bombe ? 30 pc'er? tør jeg spørre hva slags kvalitet de er siden de skal til en skole? Lenke til kommentar
tøs Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Takk for svar. Jeg skal teste litt Når det gjelder maskinene er det HP, Small form factor 933mhz 128 - 256 maskiner ,men 20Gb disk! Helt grei maskin til skolearbeid! Lenke til kommentar
KriB Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Legger det seg ikke tempfiler av det meste du jobber med på lokal maskin, så helt fri for sensitiv info er diskene ikke? Selv om alle dokumenter lagres sentralt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå