Gå til innhold

Nokia 6630 vs SE-S700

Anbefalte innlegg

Hva mener dere om disse 2mobiler. Hva ville dere ha valgt?? S-700 har jo litt bedre skjerm og farger (262.000)

Men personlig liker jeg Nokia sin best da, men må jo si att S-700 frister litt den og, men prisen er vel litt stiv enda.

Det att Nokia har hatt noe feil med nye modeller er vel ikke noe å legge skjul på, men jeg hadde en K700i og må få sagt att noe verre mob. med bugs og annet irriterende momenter har jeg aldri hatt.

Kom seg etter oppdatering, men noe hang igjen.

Men var ikke den vi skulle snakke om, så kom gjerne med kommentarer på Emne Tittel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis jeg hadde vært deg hadde jeg seff kjøpt nokia 6630, synes man får mye mer for pengene enn s700 (den er vell litt mindre enn s700 også).

jeg hadde også k700i etter en måned kunne jeg ikke ha den mer så byttet den til noaki 6230 :D !

tror ikke det blir så mye forskjell mellom 262.000 fager og 65.000, man ser jo litt forskjell men ikke mye (?)

Lenke til kommentar

Jeg vil si at 6630 er helt overlegen, men jeg syns ikke at skjerm og kamera er det viktigste. Siden den har Symbian kan den gjøre VELDIG mye som S700 ikke kan.

S700

Positivt

-Veldig høy oppløsning på skjermen

-Veldig høy fargedybde på skjermen (selv om det er vanskelig å merke forskjell på 64k og 256k(?))

-God batterilevetid

-Megapiksel-kamera

-Minnekort

-Kameralys

Negativt

-Dyr! En 6630 gir mer, for mindre

-Stor til å ikke være en smartphone

-Ikke EDGE eller UMTS

6630

Positivt

-Symbian. Gir mulighet for å bruke avanserte programmer

-Minnekort

-EDGE og UMTS

-Høy oppløsning på skjermen

-Høy fargedybde på skjermen

-Megapiksel-kamera

-Koster mindre enn S700 og har større utbygginsmuligheter (software)

Negativt

-Ganske stor

Så jeg mener at 6630 er en klart bedre telefon. Hvis man tar prisen med i betraktningen er den enda mer for pengene.

Og Symbian er vanskelig å klare seg uten når man er vant med å bruke programmer man kun får på Symbian-telefoner.

Jeg fatter ikke hvordan det går ann å ta mer for S700 enn P910...

Endret av nerdVANNA
Lenke til kommentar

Viktig å merke seg at kameraet på s700 sannsynligvis er betraktlig bedre enn nokia sitt (hvis nokai bruker samme kamera typern de bruker i de andre megapixeltelefonene sine). 6630 er nok funksjonelt en bedre telefon, men er faktisk en god del større enn s700 (som egentliger stod nok) og ikke minst MYE styggere. Mener også å ha lest at 6630 ikke har radio, som er kjekt å ha (vil nok kunne funke med nettradio, men det blir dyrt).

Edge og 3g er i og for seg kjekt og ha, men men...med telenor sin vanlige fart er det sannsynlig at en teknofrik som kjøper seg såppass dyre telefoner har kjøpt seg ny telefon innen disse teknologiene er på markedet. Sier ikke at det er et minus at de er implementert, men at man kanskje ikke skal legge så alt for stor vekt på det.

Finnes også en del programmer til sony ericsson telefoner på siden dems, sikkert ikke på høyde med programutvalget til symbian, men verdt å kikke på.

Skal sies at jeg er forelsket i s700, så mitt synspunkt blir nok litt påvirket, mens synes s700 virker som en allright telefon. På samme pris som 6630 ville jeg helt klart valgt s700.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...