Gå til innhold

Hjelp..Er det HK som har skylda?

CaNnOnFoDdEr

Anbefalte innlegg

Heisann

Lurer på om noen kan hjelpe meg med forslag hva som er galt ,siden trådløst ikke funker

Har 1 stk IBM P2 -400 MHZ (HK v66xa) hvertfall en mod 2139 aptiva

denne tenkte jeg skulle på nett slik at jeg kan bruke den til streaming av musikk i garasje :)

256 ram

bios er flashet

xp nyinstallert

alle 3 pci porter fungerer på vanlig 10/100 nettverkskort (resatte pci porter i bios)

kommer på nett lett som en drøm med ethernet kabel, nå har jeg sittet og pøblet med dette i nærmere 6 timer.

Har et smc 2802w trådløst pci , dette kortet virker på nyere maskiner,men på denne maskinen og en annen gammel celeron sak , da vil den ikke boote engang, den starter men ingenting skjer.

så fikk jeg tak i et asusWL138G, da jeg er kjempefornøyd med det trådløse asuskortet i laptop, dette blir bra tenkte jeg

installerer driver først og kortet etterpå (restart) maskinen booter opp og alt er bare bra men den finner ikke kortet (dette kortet virker også på nyere maskiner)

prøver oppdateringer ++ mens jeg rebooter x-antall ganger og skifter mellom pci sporene. prøvde til og med annen ram for til tider kan problemer innen data være forårsaket av så mye rart.

Så nå sitter jeg her med "garasjepc`en" min som har hale ....men som sko vært uten en tråd

Noen som har forslag?? vet at noen med aopen HK hadde liknende problem men løste dette ved å tape litt på pin 1 på asus wl138G,

Takker for svar

CaNnOnFoDdEr :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...