Gå til innhold

100 poeng til i 3DMark03

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Jeg sitter på et POV GeForce 6800 GT-kort og får nøyaktig 10894 poeng i 3DMark03. Jeg bruker 66.81 driveren. Prøvde å tweake kortet med 61.77 driveren, men det endte opp med artifacts og formatering.

Hvor mye skal til for å komme over 11k? (system i profil)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville tro du kan tweake timings på skjermkortminne ditt. Gjorde "underverker" med mitt 9800pro.

Flere tweake programmer har muligheten til dette også til nVidia kort. Måten du går frem er å bruke ett program som endrer minneinstillingene i windows og deretter kjører noen runder med forskjellige benchmarks for å sjekke for artifacts. Programmene som endrer dette i windows stiller innstillingene tilbake igjen når du rebooter (om ikke annet er valgt). For deretter å endre bios på skjermkortet så innstillingene er satt uten å bruke program til å sette de før en kjører benchmarks (da det vil ta ressurser).

Her

finner du det meste av slike programmer (jeg aner ikke hvilke du skal bruke til nVidia kort, men de er der ett eller annet sted :p).

Vet at en også kan endre Volt via bios editorene på nyere nVidia kort, så de 100 poengene er nok borte før du vet ordet av det og vel så det ;)

Lenke til kommentar

Prøv med coolbits.

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=201

klokk gpu til 375,kjør 3Dmark på ytelse uten AA/AF på.

Gjorde det med mitt Pov kort akkurat nå,og fikk 11379 3Dmark.

Bruker 65.73whql,som må installeres manuelt gjennom taskmanageren.(mangler setup.exe fila).

http://download.guru3d.com/detonator/

Med 66.81 fikk jeg problemer i Doom3,fikk endel svarte trekanter enkelte steder.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Prøv å overklokk cpuen med ca 200mhz, og se da. :)

Problemet er bare at den idiotisk store cache'n min hindrer meg i å klokke noe særlig. Klarer 150 MHz, men da tipper jeg på at jeg restarter mitt i benchmarken. Dessuten har jeg ikke AGP/PCI-lock.

Lenke til kommentar

har et Gainward 6800 GT, får 13000 3D Marks i 03 og 5168 i 05 med P4 3 Ghz, ikke overclocket. tho, Gainward sitt GT kjører på 400/1100 standar ^^ kan kjøre det til 440+ på gpu og nærmere 1200 på ram. ForceWare 66.81 drivere.

Endret av bjsyse86
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Klokket cpu en liten tanke. Så nå får vi se.

Edit: 100 MHz ekstra hjalp 120 poeng :D

Edit2: Det hjalp med 1000 poeng i 01 :)

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Ville tro du kan tweake timings på skjermkortminne ditt. Gjorde "underverker" med mitt 9800pro.

Flere tweake programmer har muligheten til dette også til nVidia kort. Måten du går frem er å bruke ett program som endrer minneinstillingene i windows og deretter kjører noen runder med forskjellige benchmarks for å sjekke for artifacts. Programmene som endrer dette i windows stiller innstillingene tilbake igjen når du rebooter (om ikke annet er valgt). For deretter å endre bios på skjermkortet så innstillingene er satt uten å bruke program til å sette de før en kjører benchmarks (da det vil ta ressurser).

Her

finner du det meste av slike programmer (jeg aner ikke hvilke du skal bruke til nVidia kort, men de er der ett eller annet sted :p).

Vet at en også kan endre Volt via bios editorene på nyere nVidia kort, så de 100 poengene er nok borte før du vet ordet av det og vel så det ;)

Hvilket av de programmene brukte du for å stille timings på skjermkortet?

Lenke til kommentar

Her

Hvilket av de programmene brukte du for å stille timings på skjermkortet?

Se her: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry2923246

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...