major - inaktiv bruker Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Ønsker å få lp-platene mine over på pc'en og har noen spørsmål rundt det; - trenger jeg en RIAA forforsterker hvis forsterkeren min har PHONO-inngang ? - Er litt usikker på hvor jeg skal hente signalet på forsterkeren. Kobler jeg en kabel fra headphones-utgangen på forsterkeren og til line-inngangen på pc'en ? Hva slags kabel ? Noen andre ting som jeg må passe på ? Takker for svar Lenke til kommentar
major - inaktiv bruker Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Ikke noen som kan hjelpe meg med dette ? Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Tror du må ha en platespillerforsterker, som du så kobler videre inn til datamaskinen... Ellers så tror jeg det kan fungere å gjøre som du sier, koble til Phono-phono, og så bruke en minijack/jack - phono inn til pc'en, ev. minijack-minijack/jack-minijack. pass på at du ikke har volumet for høyt eller for lavt på forsterkeren når du tar opp, ellers kan lyden bli for lav eller veldig forvrengt. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Hvis ikke, så sjekk ut frks denne: http://www.multima.no/default.aspx?category=71&id=362 Lenke til kommentar
major - inaktiv bruker Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Takk for svar Fraggletroll, hvis det er noen andre som har andre tips, så er det bare å komme med dem. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Har du ikke en tape-out på forsterkeren din? Da trenger du bare en phono-stereojack overgang (regner med at du har liten stereojack inngang på lydkortet) (evt om forsterkeren er styggammal og europeisk, en din-minijack) Hvis ikke så blir det som før sagt, bruk hodetlf ut og pass på volumet. Analogt vreng er relativt snilt mot ørene, digitalt vreng vil man ikke ha... Lykke til! m. (I gang med samme prosjekt selv, kom tilfeldigvis over posten din nå...) Forresten, et lite tips, hvis du vil ha filene lagret med best mulig kvalitet på minst mulig plass: bruk flac Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Denne kan være noe å vurderer, fjerner også sus, knitring osv fra opptaket. http://www.steinberg.net/ProductPage_n.asp...478&Langue_ID=2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå