audhage Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Hei I dag da jeg satt og surfet hørte jeg noen lave rare klikkelyder fra PC'en. Skjønte ikke helt hva det var men fant til slutt ut at det var min en uke gamle Seagate 200Gb P-ATA disk. Synes det er litt trist om den streiker nå. Det er heller ingenting som henger seg eller noe. Ville ikke tro det er en vanlig knitrelyd som kommer når den skriver, da jeg ikke har hørt det før nå. Burde vel i hvert fall ha hørt det når jeg formaterte. Eller? Takker for alle svar. Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Har du sjekket at det ikke er dårlig kontakt på strømkabelen, har selv opplevd dette på en av mine HD'er, litt ordning av kablene så forsvant "klikkingen" Hos meg var det heligvis ikke noe alvorlig. Edit: legger til at om det er dårlig kontakt så vil HD lage den lyden (klikk og spinn) som den lager i det PC slås på, så du vil evt kjenne igjen den lyden tenker jeg... hvis det er det som er problemet. Endret 11. oktober 2004 av Blacksheep Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Ja, denne løsningen tror jeg også på. Det kan også være at du har litt for liten strømforsyning. Når det kommer til strømforsyning er ingenting "overkill". Lenke til kommentar
audhage Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Tror nok det er PSU'en. Har en "noname" Dell PSU hvor det ikke står antall watt. Regner da heller ikke med at det er noen god PSU. Men heldigvis får jeg en MIST 350w til uka. Takk for all hjelp Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Heisann Jeg har samme disk i ett eksternt HDD kabinett som lager de eksakt samme lydene. Høres ut som den spinner og klikker. Alle kabler er sjekket, og de sitter godt i. Er ikke mye jeg får gjort med strømforsyningen her, da kabinettet har egen, men noen som har noen tips? .t Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå