Gå til innhold

Kors`n type xp?

Anbefalte innlegg

Har kjøp ny hardware til min maskin:

Asus K8N-E Deluxe Mainboard Socket 754

AMD Athlon 64 3200+ 2.2GHz AX

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CK2.5 2stk

Kors`n xp ska jeg bruke til denne?? vanlig eller 64bit??

Takker for all mulig hjelp :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spørsmålet var hvorfor? Har du noen som helst saklig grunn til at han skal velge Pro fremfor Home?

Joa... en grunn til at jeg villa ha pro var at med den så har du mulighet for å fjernstyre pc'n fra andre pc'er... det kan være litt kludrete å sette opp, men hvis du får igang det er det sykt praktisk noen ganger....

Ellers så kan du endre påloggingsmåten slik at alle må skrive fullt brukernavn og passord... ( men det er vel mulig at dette går i home ver. også??)

Med pro versjonen kan du legge inn IIS serveren til MS... jeg synes den er enklere å få i gang enn mange andre web-servere.. hvis man skulle trenge det...

Ja... det er ihvertfall det jeg kan komme på akkurat nå...

Lenke til kommentar
Joa... en grunn til at jeg villa ha pro var at med den så har du mulighet for å fjernstyre pc'n fra andre pc'er... det kan være litt kludrete å sette opp, men hvis du får igang det er det sykt praktisk noen ganger....

Det kan du også med Home så lenge den maskinen du styrer fra har Pro.

Ellers så kan du endre påloggingsmåten slik at alle må skrive fullt brukernavn og passord... ( men det er vel mulig at dette går i home ver. også??)

Mulig det bare er jeg som er treg men jeg ser ikke poenget med det på en hjemme-pc?

Med pro versjonen kan du legge inn IIS serveren til MS... jeg synes den er enklere å få i gang enn mange andre web-servere.. hvis man skulle trenge det...

Det er mulig å kjøre IIS også på home, men siden trådstarter ikke en gang vet helt sikkert om han har 32 eller 64 bits system tror jeg sannsynligheten er liten for at han kommer til å få behov for å kjøre IIS i nærmeste fremtid...

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar

Mulig det bare er jeg som er treg men jeg ser ikke poenget med det på en hjemme-pc?

Det er mulig å kjøre IIS også på home, men siden trådstarter ikke en gang vet helt sikkert om han har 32 eller 64 bits system tror jeg sannsynligheten er liten for at han kommer til å få behov for å kjøre IIS i nærmeste fremtid...

Hva er IIS!? :w00t::blink:

Lenke til kommentar

Det jeg mente her var at den maskina han installerer pro på kan fjernstyres... faktisk fra hvilket som helst annet windows system.....

Det som er det praktiske her er at jeg kan være på skolen og sitte på hvilken som helst maskin og styre min pc hjemme som kjører win xp pro... hvis den pc'n hjemme hadde kjørt home hadde ikke det vært mulig da home versjonen ikke tillater å bli fjernstyrt....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...