Zenon. Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Har kjøp ny hardware til min maskin: Asus K8N-E Deluxe Mainboard Socket 754 AMD Athlon 64 3200+ 2.2GHz AX TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CK2.5 2stk Kors`n xp ska jeg bruke til denne?? vanlig eller 64bit?? Takker for all mulig hjelp Lenke til kommentar
TCi Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Windows XP 64bit er ennå bare i betafasen, så den "vanlige" er nok å anbefale, men du kan laste ned beta'en til 64bit versjonen hos MS og teste den.. Lenke til kommentar
Zenon. Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 E d et 64 bit system æ har?? eller 32?? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 athlon 64 er et 64 bits system ja, men som TCi sier er vanlig 32 bits windows fremdeles å anbefale for "mannen i gata"... 64 bits windows er enda i utviklingsfasen.. Lenke til kommentar
Zenon. Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Støtte hovedkorte mitt 64 bit da?? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 hovedkortet har vel ingentin gå gjøre med det.. assa sannsynligvis når du har et hk for AMD 64 kan du kjøre et 64 bits system Lenke til kommentar
Potetdamen Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Tror du skal legge inn Windows xp pro du. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Tror du skal legge inn Windows xp pro du. Hvorfor bruke mer penger enn han trenger? Lenke til kommentar
arsvendg Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Ehmm.. jeg ville sagt pro jeg og... bare fordi den har alt det home versjonen har, pluss litt til.... jeg var ganske kjapp ute med å erstatte home versjonen som var med pc'n medd pro versjon.... Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Spørsmålet var hvorfor? Har du noen som helst saklig grunn til at han skal velge Pro fremfor Home? Lenke til kommentar
Zenon. Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 har xp pro..... Plages me å få innstalert spill etter at jeg byttet innmat på pc... Og får ikke innstalert sp2... men alle andre oppgraderinge får jeg innstalert.... Noen hint/hjelp om d?? Lenke til kommentar
arsvendg Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Spørsmålet var hvorfor? Har du noen som helst saklig grunn til at han skal velge Pro fremfor Home? Joa... en grunn til at jeg villa ha pro var at med den så har du mulighet for å fjernstyre pc'n fra andre pc'er... det kan være litt kludrete å sette opp, men hvis du får igang det er det sykt praktisk noen ganger.... Ellers så kan du endre påloggingsmåten slik at alle må skrive fullt brukernavn og passord... ( men det er vel mulig at dette går i home ver. også??) Med pro versjonen kan du legge inn IIS serveren til MS... jeg synes den er enklere å få i gang enn mange andre web-servere.. hvis man skulle trenge det... Ja... det er ihvertfall det jeg kan komme på akkurat nå... Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Joa... en grunn til at jeg villa ha pro var at med den så har du mulighet for å fjernstyre pc'n fra andre pc'er... det kan være litt kludrete å sette opp, men hvis du får igang det er det sykt praktisk noen ganger.... Det kan du også med Home så lenge den maskinen du styrer fra har Pro. Ellers så kan du endre påloggingsmåten slik at alle må skrive fullt brukernavn og passord... ( men det er vel mulig at dette går i home ver. også??) Mulig det bare er jeg som er treg men jeg ser ikke poenget med det på en hjemme-pc? Med pro versjonen kan du legge inn IIS serveren til MS... jeg synes den er enklere å få i gang enn mange andre web-servere.. hvis man skulle trenge det... Det er mulig å kjøre IIS også på home, men siden trådstarter ikke en gang vet helt sikkert om han har 32 eller 64 bits system tror jeg sannsynligheten er liten for at han kommer til å få behov for å kjøre IIS i nærmeste fremtid... Endret 14. oktober 2004 av kjeklulf Lenke til kommentar
nree Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Joa... en grunn til at jeg villa ha pro var at med den så har du mulighet for å fjernstyre pc'n fra andre pc'er... det kan være litt kludrete å sette opp, men hvis du får igang det er det sykt praktisk noen ganger.... Det kan du også med Home så lenge den maskinen du styrer fra har Pro. Ellers så kan du endre påloggingsmåten slik at alle må skrive fullt brukernavn og passord... ( men det er vel mulig at dette går i home ver. også??) Mulig det bare er jeg som er treg men jeg ser ikke poenget med det på en hjemme-pc? Med pro versjonen kan du legge inn IIS serveren til MS... jeg synes den er enklere å få i gang enn mange andre web-servere.. hvis man skulle trenge det... Det er mulig å kjøre IIS også på home, men siden trådstarter ikke en gang vet helt sikkert om han har 32 eller 64 bits system tror jeg sannsynligheten er liten for at han kommer til å få behov for å kjøre IIS i nærmeste fremtid... Hva er IIS!? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Hva er IIS!? Og... Ta ein søk på google.com eller download.com før du gidder og skrive inn innlegg her... Google.com Endret 14. oktober 2004 av kjeklulf Lenke til kommentar
nree Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Hva er IIS!? Og... Ta ein søk på google.com eller download.com før du gidder og skrive inn innlegg her... Google.com Jeg har ikkje skrevet denne siste QUOTE'n i dete innlegget så ikkje bland de inn... Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Jeg har ikkje skrevet denne siste QUOTE'n i dete innlegget så ikkje bland de inn... Det har du vel! Her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=312692&hl= Lenke til kommentar
arsvendg Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Joa... en grunn til at jeg villa ha pro var at med den så har du mulighet for å fjernstyre pc'n fra andre pc'er... det kan være litt kludrete å sette opp, men hvis du får igang det er det sykt praktisk noen ganger.... Det kan du også med Home så lenge den maskinen du styrer fra har Pro. Det jeg mente her var at den maskina han installerer pro på kan fjernstyres... faktisk fra hvilket som helst annet windows system..... Det som er det praktiske her er at jeg kan være på skolen og sitte på hvilken som helst maskin og styre min pc hjemme som kjører win xp pro... hvis den pc'n hjemme hadde kjørt home hadde ikke det vært mulig da home versjonen ikke tillater å bli fjernstyrt.... Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Du har rett, jeg leste "speilvendt". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå