Joakim87 Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Heisann Jeg har prøvd å legge inn freebsd og windows Xp... Jeg skal ha Windows XP på min S-ata 36gb disk også skal jeg ha freebsd på en partisjon av min 80gb, partisjonen er på 20gb. Problemet oppstår etter at freebsd er innstalert og man skal boote, da har jeg 2 alternativer: Press F1 To boot Freebsd Press F5 to boot defualt Uansett hvilke av alternativene jeg velger så booter freebsd, jeg kommer meg ikke inn i windows... Noen som har opplevd dette før ? evt vet hvordan man kan løse dette problemet ? Håper på svar mvh Joakim T Lenke til kommentar
bkak Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Det enkleste er selvsagt å bare sette bios til å boote riktig disk, hvis ikke mbr er på windows-disken allerede. Eventuelt, så kan du ty til grub eller en annen bootloader, og konfigurere den. Ligger i ports. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 rtfm og sett opp bootloaderen sjølv Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 nja, jeg fikk fiksa pcen igjenvertfall, det hele endte med totalt harddisk kræsj : \ mista 350Gb med ting og tang... og jeg sitter igjen med, ja bare windows xp pokker heller jeg får prøve igjen en annen gang.. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Det eneste jeg kan si er at det i alle fall fungerer helt fra boka hvis du har begge OS'ene på samme fysiske harddisk. Det har jeg aldri opplevd problemer med i alle fall:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå