Gå til innhold

Hva er aldersgrensen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med akkurat ring kontant.. Skulle det gå fint uansett alder?

Nå står jeg av en eller annen grunn i mora sitt nr, må vel tenke på å bytte nr ;)

Sitter trådstarter har fått svar på sitt spm, så kommer jeg med et nytt et :D

Nå ringer\skriver jeg relativt lite.. (msn), så det blir vel rimiligst med ring-kontant for min del.

Men det skal da være ganske mye forskjell på levrendører.. Et tilbud dere kan anbefale som passer for meg? Jeg trenger også da et nytt sim kort..

Altså hvordan bør jeg gå frem for å få billig ring-kontant+ sim kort til en rimelig penge?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Det er ikke noe aldersgrense for ringkontant. Hvis du har ringkontant fra før og den er registrert på din mor, så er det ikke så vanskelig å få den registrert på ditt navn. Bare å sende mail eller ringe til operatøren og si at du vil registrere den på ditt navn.

Lenke til kommentar
Det er ikke noe aldersgrense for ringkontant. Hvis du har ringkontant fra før og den er registrert på din mor, så er det ikke så vanskelig å få den registrert på ditt navn. Bare å sende mail eller ringe til operatøren og si at du vil registrere den på ditt navn.

Ok.. Tror allikevel jeg velger åp kjøpe nytt sim kort, siden moren min har arvet det gamle allerede.. Noen som kan anbefale meg et ring-kontant tilbud?

Forresten hvis jeg kjøper sim kort på expert, så vil jeg få telenor.. Og det finnes da billigere alternativer :ermm:

Noen som vet hva jeg må gjøre for å få tak i sim kort uten bundling med operatør?

Eller eventuelt sim kort bundlet med billig operatør?

Lenke til kommentar
det er lov å ha data på folk under 15 år, det er ikke ulovlig. men de kan ikke stå ansvarlig for ett abo, men som bruker. :yes: han spurte bare om alder; ikke kredittvurdering :wallbash:

Hva er galt med å si at det også må kredittvurdering til hvis han skal ha nytt abonnement? Hva om han ikke visste det? Syns du burde roe nerva litt.

Lenke til kommentar

Hmm

Her må vi skille mellom snørr og bart :-)

For å få et abonnement med kreditt krever loven at vedkommende må være over 18 år. Foreldre o.l kan selvfølgelig opprette dette på seg med en annen som bruker.

Skal vedkommende selv stå oppført som eier må han da velge blant de operatørene som ikke gir kreditt. I henhold til den nye ekomloven samt retningslinjer fra forbrukerombudet kan ikke personer under 15 år registre seg med data som lagres i noen gitt sammenheng.

Dette praktiseres i dag i liten grad men vil innføres i sammenheng med at alle kontantkort i henhold til Post og- Teletilsynet MÅ være registrert innen 01.01 2005. De vil ellers ikke kunne fylles på.

Ergo - dersom du er over 15 år kan du fritt registre deg selv hos de operatørene som ikke gir kreditt - er du under 15 år må det registreres på en av de foresatte.

Lenke til kommentar

Post å teletilsynet sier at alle kontantkort skal være registrert. Det er ikke noe aldersgrense på den registrerte, men ingen under 18 kan stå ansvarlig. på kontantkort står allti operatøren som ansvarlig. Derfor kan bruker være under 15år ;) men nervene er rolige.. :cool: viktige å svare konkret på konkrete spørsmål vettu :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...