Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke logget på Thompson Speedtouch 510i

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp!

I forbindelse med at jeg har fått meg IP-telefoni, må jeg åpne porter (eller sjekke om de er åpne) i modemet mitt. Det er et Thompson Speedtouch 510i fra Tiscali.

Portene er TCP og UDP, 5059 til 5061, 16383 til 16384, 10000 til 11000

Problemet er at jeg ikke klarer å logge meg inn på dette. Jeg har søkt rundt på forumet, og tastet inn diverese IP-adresser i nettleseren min som denne ikke har funnet (har bare fått opp søkeside).

Håper noen her kan hjelpe meg, og gjerne gi meg løsningen med teskje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har adapteret for IP-telefoni mellom modemet og maskinen, men jeg har også prøvd å logge meg på modemet uten denne imellom uten hell.

Har prøvd ulike ip-adresser i nettleseren, også den som jeg finner med LookatLAN, men nettleseren min kan ikke finne siden.

Lenke til kommentar

Når du har tiscali så har du offisielle ipadreser på nett! Det vill si at du har en 80.x.x.x ip adresse! Modemet har 10.0.0.138 så det du må gjøre får å komme deg inn på modemet da er å sette ipadresse manuelt på pcen til 10.0.0.1

Da får du til å logge deg på modemet. Men etter som at du har offisielle ipadresser på klientene bak modemet så skal det ikke være nødvendig å gjøre endringer på modem! Da modemet ikke sperrer for noe med et slikt oppsett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...