Erlendz Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Du sier "ikke rasistisk, men som kristent." Det blir jo helt jordet. Rett og slett helt på jordet. Metal er da ikke rasistisk. Det er forsåvidt ikke satanistisk heller. Satanistisk metal finnes sikkert men det er i det tilfellet få av dem. Selv om et band spiller rask black eller death metal betyr ikke det at de er rasistiske eller satanistiske. Det blir mildt sagt helt feil. cannibal corpse gore metal? Aldri hørt uttrykket gore matal før jeg. Cannibal corpse spiller da brutal death metal. Samme greia kanskje? Atheist spiller vell også death metal. Jazz metal? Atheist er da ikke jazz metal? P.O.D er NU metal. Mens extol er da definitivt death metal. Mulig deres tekster er kristne, men musikken kan da overhodet ikke settes i samme genre som P.O.D. Det blir jo helt feil. Black sabbat heavy blues metal? WTF? Heavy metal / Doom metal tenker jeg vi sier. Hvis noen jeg er helt på jordet nå må noen sette meg på plass igjen, men jeg er sikker på at det ikke er jeg som er på jordet. Her er tre jorder: - Det finnes nok en del satanistiske band også. Kanskje ikke så mange som går offentlig ut og sier de er det, men Gaahl og gutta i Gorgoroth er det ikke vanskelig å ta feil av... - Cannibal Corpse blir faktisk kalt gore metal, og seff også brutal death metal/death metal - Black Sabbath har så ABSOLUTT blues i seg, så det var intet dårlig navn. Det finnes ingen nøyaktig fasti på hva slags sjanger de forskjellige band er, da det kan være blandinger av så mangt Jeg sa jo at det fantes noen satanistiske band. Blir bare så irritert når folk begynner å snakke som om mesteparten av metal er satanistisk. Noe den definitivt ikke er. gore metal har jeg ikke hørt før. Så da lærte jeg noe nytt i dag også Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Faktisk syntes jeg Black Sabbath er nærmere stoner enn metall. OterOter: Cannibal Corpse blir kategorisert under Gore Metal når man ikke lenger holder metall-sjangerene på et generelt plan Atheist spiller faktisk noe som har blitt sett på som en fusjon mellom thrash, death og jazz, så han er jo berettiget til å komme med den uttalsen. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Death-jazz metal som feks Atheist gore metal som feks Cannibal Corpse epic metal som feks Borknagar, Vintersorg funk-experimental metal som feks Primus Heavy blues metal som feks Black Sabbath og white metal (ikke rasistisk, men som kristent) som P.O.D. ,Extol Du sier "ikke rasistisk, men som kristent." Det blir jo helt jordet. Rett og slett helt på jordet. Metal er da ikke rasistisk. Det er forsåvidt ikke satanistisk heller. Satanistisk metal finnes sikkert men det er i det tilfellet få av dem. Selv om et band spiller rask black eller death metal betyr ikke det at de er rasistiske eller satanistiske. Det blir mildt sagt helt feil. cannibal corpse gore metal? Aldri hørt uttrykket gore matal før jeg. Cannibal corpse spiller da brutal death metal. Samme greia kanskje? Atheist spiller vell også death metal. Jazz metal? Atheist er da ikke jazz metal? P.O.D er NU metal. Mens extol er da definitivt death metal. Mulig deres tekster er kristne, men musikken kan da overhodet ikke settes i samme genre som P.O.D. Det blir jo helt feil. Black sabbat heavy blues metal? WTF? Heavy metal / Doom metal tenker jeg vi sier. Hvis noen jeg er helt på jordet nå må noen sette meg på plass igjen, men jeg er sikker på at det ikke er jeg som er på jordet. Atheist er death-jazz, Atheist hadde masse jazz innflytelser. det "jazziske" du kan høre med Atheist er tidsavbruddet og rytmene etc. Har jeg sagt at metal er rasistisk? Men det er mange som misforstår utrykket "white", de tror at det er rasistisk lissom, men det er ment som kristent. Som jeg har erfart, så synes jeg mange folk har kalt Cannibal Corpse som gore metal, jeg synes det er god forklaring, det er jo det de spiller? kavdavere, oppråtna lik, hammer knuste tryner, "i cum blood", "i piss in your maggot filled asshole" osv osv om Extol og POD, jeg gjorde en feil der Black Sabbath er ikke heavy metal, men man kan kalle det doom metal, Sabbath brukte masse blues inflytelser. kanskje jeg er helt på jordet? sikkert, har iallefall fått meg en gåtur Lenke til kommentar
Even. Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Synes også at det er litt teit at folk med lite peiling på musikk og som har samme musikk smak som det på vg-lista kaller metall for satan musikk. Hvis du tenker på alle band som faktisk er metall (metallica, rhapsody, dimmu borgir, black sabbath, immortal....) så er det ytterst få som er skikkelig satanistiske Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) en eg snakket med her idag syntest eg hørte på "hedensk" musikk.. (slipknot) Han begynte også å bable om at Slayer var satanistisk. (Anti kristen kanskje, men ikke satanistisk på samme måte som black metal bands) Endret 15. oktober 2004 av TLZ Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 hva kaller man musikken meshuggah spiller? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) meshuggah er vel progressive death/thrash metal btw. Extol er progressive black/death/thrash(alt etter hvilket album man ser på) Det første var fks. ganske black aktig, mens det siste nå er mer thrash... P.O.D. er rap metal. begge disse bandene er kristne ja, men det musikken og ikke tekstene som først og fremst definerer sjanger. Endret 23. oktober 2004 av TLZ Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 hva kaller man musikken meshuggah spiller? Selv kaller de det "Cyber Technical Thrash" eller "Acrobatic Math Metal". Jeg kaller det bare Meshuggah, de er i en klasse for seg selv Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Og den velkjente: "Hei, vi er black metal men vi tjener ikke nok på fansa så vi må satse på yngere fans å komme inn på svisj listene metallen" Som metallica og Dimmu borgir har gjennomførst ganske bra! Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 evt. Å blande black metal og symfoni kan være tøft! Dimmu bestemte aldri selv at plateselskapet deres skulle reklamere så mye for de, men det gjorde nå en gang det. Det at et band er populært gjør det ikke dårligere Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) Det at et band er populært gjør det ikke dårligere På en måte blir det jo dårligere (for meg hvertfall). Fordi musikksmaken til folk flest er langt fra min musikk smak. Når Dimmu blir mer og mer populært, så er det fordi musikken deres utvikler seg hele tiden mot folket, og ikke folket som utvikler seg mot Dimmu. Endret 24. oktober 2004 av Scarface^ Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Det at et band er populært gjør det ikke dårligere På en måte blir det jo dårligere (for meg hvertfall). Fordi musikksmaken til folk flest er langt fra min musikk smak. Når Dimmu blir mer og mer populært, så er det fordi musikken deres utvikler seg hele tiden mot folket, og ikke folket som utvikler seg mot Dimmu. 100 poeng til deg. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 evt. Å blande black metal og symfoni kan være tøft!Dimmu bestemte aldri selv at plateselskapet deres skulle reklamere så mye for de, men det gjorde nå en gang det. Det at et band er populært gjør det ikke dårligere Jeg slenger meg på deg! Jeg synes ikke at Dimmu har utviklet seg så mye mot folket, kjenner ingen som ikke likte det før, men som plutselig likte det når de kom på Svisj eller når det ble reklamert på tv for cd'en dems! Hør på albumene Stormblåst og så på Death Cult Armageddon, sistnevnte er faktisk minst like hardt som Stormblåst bare med bedre produksjon! Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Hør på albumene Stormblåst og så på Death Cult Armageddon, sistnevnte er faktisk minst like hardt som Stormblåst bare med bedre produksjon! Er ikke enig i den. Stormblåst er mye hardere. Jeg får en herlig ond følelse i hele meg når jeg hører Stormblåst, mens Death Cult gir meg svært lite utenom et par catchy sanger. Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Vredesbyrd er forbanna catchy! Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Om musikk er bra eller ikke defineres ikke av hvor hard den er. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Nei, såklart ikke... Selv hører jeg jo på Ephemera og Bee Gees, så hardt er ikke alt. Men jeg syns Dimmu Borgir funket bedre når de var hardere. Endret 26. oktober 2004 av Scarface^ Lenke til kommentar
likferd Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Hvorfor kalles kristen svartmetall "white metal"? Når jeg hører "white metal" så tenker jeg på band som Stryper.. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 jeg tror grunnen til det er at kristne svartmetal band kalte seg det pga. at hvit er det omvendt av svart. Men dette er egentlig ikke sååå intresant da.... altså..... God musikk er heller ikke definert av relegion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå