Gå til innhold

Hvilke metalsjangre finnes det?

Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Hvor mange forskjellige metalsjangre finnes det, og hva er det som kjennertegner hver sjanger? Hvis noen hadde giddet å ramse opp de viktigste sjangrene, og gitt noen eksempler på hvilke band som representerer sjangeren på best måte, hadde det vært kjempefint! :)

Jeg synes også at det er en del diskusjon om hva som er rock og hva som er metal. Hva er det egentlig som gjør at en låt er f.eks. hard rock og ikke metal?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Death-jazz metal som feks Atheist

gore metal som feks Cannibal Corpse

epic metal som feks Borknagar, Vintersorg

funk-experimental metal som feks Primus

Heavy blues metal som feks Black Sabbath

og

white metal (ikke rasistisk, men som kristent) som P.O.D. ,Extol

Endret av Jonki
Lenke til kommentar

og

Du sier "ikke rasistisk, men som kristent." Det blir jo helt jordet. Rett og slett helt på jordet. Metal er da ikke rasistisk. Det er forsåvidt ikke satanistisk heller. Satanistisk metal finnes sikkert men det er i det tilfellet få av dem. Selv om et band spiller rask black eller death metal betyr ikke det at de er rasistiske eller satanistiske. Det blir mildt sagt helt feil.

cannibal corpse gore metal? Aldri hørt uttrykket gore matal før jeg. Cannibal corpse spiller da brutal death metal. Samme greia kanskje?

Atheist spiller vell også death metal. Jazz metal? Atheist er da ikke jazz metal?

P.O.D er NU metal. Mens extol er da definitivt death metal. Mulig deres tekster er kristne, men musikken kan da overhodet ikke settes i samme genre som P.O.D. Det blir jo helt feil.

Black sabbat heavy blues metal? WTF? Heavy metal / Doom metal tenker jeg vi sier.

Hvis noen jeg er helt på jordet nå må noen sette meg på plass igjen, men jeg er sikker på at det ikke er jeg som er på jordet.

Lenke til kommentar

og

Du sier "ikke rasistisk, men som kristent." Det blir jo helt jordet. Rett og slett helt på jordet. Metal er da ikke rasistisk.

Det finner folk som virkelig kan tro at "White metal" er rasistisk, tro meg, har møtt noen. Så da er det vel like greit at jonki sier det, så det ikke blir noen misforståelser?

Lenke til kommentar
Det finner folk som virkelig kan tro at "White metal" er rasistisk, tro meg, har møtt noen. Så da er det vel like greit at jonki sier det, så det ikke blir noen misforståelser?

Her på forumet f.eks.

Jeg er ikke sikker på hva jeg skal tro lenger siden så mange mener forskjellig

Lenke til kommentar
Du sier "ikke rasistisk, men som kristent." Det blir jo helt jordet. Rett og slett helt på jordet. Metal er da ikke rasistisk. Det er forsåvidt ikke satanistisk heller. Satanistisk metal finnes sikkert men det er i det tilfellet få av dem. Selv om et band spiller rask black eller death metal betyr ikke det at de er rasistiske eller satanistiske. Det blir mildt sagt helt feil.

cannibal corpse gore metal? Aldri hørt uttrykket gore matal før jeg. Cannibal corpse spiller da brutal death metal. Samme greia kanskje?

Atheist spiller vell også death metal. Jazz metal? Atheist er da ikke jazz metal?

P.O.D er NU metal. Mens extol er da definitivt death metal. Mulig deres tekster er kristne, men musikken kan da overhodet ikke settes i samme genre som P.O.D. Det blir jo helt feil.

Black sabbat heavy blues metal? WTF? Heavy metal / Doom metal tenker jeg vi sier.

Hvis noen jeg er helt på jordet nå må noen sette meg på plass igjen, men jeg er sikker på at det ikke er jeg som er på jordet.

Her er tre jorder:

- Det finnes nok en del satanistiske band også. Kanskje ikke så mange som går offentlig ut og sier de er det, men Gaahl og gutta i Gorgoroth er det ikke vanskelig å ta feil av...

- Cannibal Corpse blir faktisk kalt gore metal, og seff også brutal death metal/death metal

- Black Sabbath har så ABSOLUTT blues i seg, så det var intet dårlig navn.

Det finnes ingen nøyaktig fasti på hva slags sjanger de forskjellige band er, da det kan være blandinger av så mangt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...