Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Hvor mange forskjellige metalsjangre finnes det, og hva er det som kjennertegner hver sjanger? Hvis noen hadde giddet å ramse opp de viktigste sjangrene, og gitt noen eksempler på hvilke band som representerer sjangeren på best måte, hadde det vært kjempefint! Jeg synes også at det er en del diskusjon om hva som er rock og hva som er metal. Hva er det egentlig som gjør at en låt er f.eks. hard rock og ikke metal? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Finner masse info her: http://en.wikipedia.org/wiki/Heavy_metal_music Lenke til kommentar
brun_ost Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 thrash,heavy,doom,black,death, prog, viking, goth, symphonisk, "eventyr"( de fleste power metal band), ompaompa metal(finntroll), industrial, alternativ, power, speed, blues basert rikssynsing(black debbath) Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Heh, "ompaompa metal"? Jeg tror nå at det heter "folk metal". Endret 13. oktober 2004 av Soldier_448 Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Dere har glemt min egen metal-sjanger: Evil Ompalompa Metal, det er evig tøft, selv om jeg ikke helt vet hvordan det høres ut enda. EDIT: Men det er skummelt! Helt sannt Endret 13. oktober 2004 av kaiern Lenke til kommentar
rlz Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Dere har glemt min egen metal-sjanger: Evil Ompalompa Metal, det er evig tøft, selv om jeg ikke helt vet hvordan det høres ut enda. Hehe. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Death-jazz metal som feks Atheist gore metal som feks Cannibal Corpse epic metal som feks Borknagar, Vintersorg funk-experimental metal som feks Primus Heavy blues metal som feks Black Sabbath og white metal (ikke rasistisk, men som kristent) som P.O.D. ,Extol Endret 13. oktober 2004 av Jonki Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Trenger da ikke å nevne alle undersjangrene Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Han spør jo om sjangre. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Han spør jo om sjangre. det er så mye blandingssjangre og undersjangre etterhvert. Så nei. Da kan vi liste opp så utrolig mange småsjangrer etterhvert. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 det er så mye blandingssjangre og undersjangre etterhvert. Så nei. Da kan vi liste opp så utrolig mange småsjangrer etterhvert. Riktig, men siden han spør så mener jeg at det ikke gjør noe om folk kommer med det de vet om. Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 white metal - f.eks. narnia Love Metal - f.eks. HIM Space Metal - F.eks. The Kovenant Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Grindcore Metal Noisecore Metal Hardcore Metal noen som er blitt glemt:) Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 bronse, stål, messing, sølv, gull, aluminium osv.... det har du metaltyper fra spø til side: http://www.xasa.com/wiki/no/wikipedia/m/mu/musikk.html Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Death-jazz metal som feks Atheist gore metal som feks Cannibal Corpse epic metal som feks Borknagar, Vintersorg funk-experimental metal som feks Primus Heavy blues metal som feks Black Sabbath og white metal (ikke rasistisk, men som kristent) som P.O.D. ,Extol Du sier "ikke rasistisk, men som kristent." Det blir jo helt jordet. Rett og slett helt på jordet. Metal er da ikke rasistisk. Det er forsåvidt ikke satanistisk heller. Satanistisk metal finnes sikkert men det er i det tilfellet få av dem. Selv om et band spiller rask black eller death metal betyr ikke det at de er rasistiske eller satanistiske. Det blir mildt sagt helt feil. cannibal corpse gore metal? Aldri hørt uttrykket gore matal før jeg. Cannibal corpse spiller da brutal death metal. Samme greia kanskje? Atheist spiller vell også death metal. Jazz metal? Atheist er da ikke jazz metal? P.O.D er NU metal. Mens extol er da definitivt death metal. Mulig deres tekster er kristne, men musikken kan da overhodet ikke settes i samme genre som P.O.D. Det blir jo helt feil. Black sabbat heavy blues metal? WTF? Heavy metal / Doom metal tenker jeg vi sier. Hvis noen jeg er helt på jordet nå må noen sette meg på plass igjen, men jeg er sikker på at det ikke er jeg som er på jordet. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Death-jazz metal som feks Atheist gore metal som feks Cannibal Corpse epic metal som feks Borknagar, Vintersorg funk-experimental metal som feks Primus Heavy blues metal som feks Black Sabbath og white metal (ikke rasistisk, men som kristent) som P.O.D. ,Extol Du sier "ikke rasistisk, men som kristent." Det blir jo helt jordet. Rett og slett helt på jordet. Metal er da ikke rasistisk. Det finner folk som virkelig kan tro at "White metal" er rasistisk, tro meg, har møtt noen. Så da er det vel like greit at jonki sier det, så det ikke blir noen misforståelser? Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Grindcore MetalNoisecore Metal Hardcore Metal noen som er blitt glemt:) Noisecore? Det har jeg ikke hørt om, eksempel på band? Skulle forøvrig akkurat til å nevne de to andre, men neida!!! Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Grindcore MetalNoisecore Metal Hardcore Metal noen som er blitt glemt:) Noisecore? Det har jeg ikke hørt om, eksempel på band? Skulle forøvrig akkurat til å nevne de to andre, men neida!!! cult of luna Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Det finner folk som virkelig kan tro at "White metal" er rasistisk, tro meg, har møtt noen. Så da er det vel like greit at jonki sier det, så det ikke blir noen misforståelser? Her på forumet f.eks. Jeg er ikke sikker på hva jeg skal tro lenger siden så mange mener forskjellig Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Du sier "ikke rasistisk, men som kristent." Det blir jo helt jordet. Rett og slett helt på jordet. Metal er da ikke rasistisk. Det er forsåvidt ikke satanistisk heller. Satanistisk metal finnes sikkert men det er i det tilfellet få av dem. Selv om et band spiller rask black eller death metal betyr ikke det at de er rasistiske eller satanistiske. Det blir mildt sagt helt feil. cannibal corpse gore metal? Aldri hørt uttrykket gore matal før jeg. Cannibal corpse spiller da brutal death metal. Samme greia kanskje? Atheist spiller vell også death metal. Jazz metal? Atheist er da ikke jazz metal? P.O.D er NU metal. Mens extol er da definitivt death metal. Mulig deres tekster er kristne, men musikken kan da overhodet ikke settes i samme genre som P.O.D. Det blir jo helt feil. Black sabbat heavy blues metal? WTF? Heavy metal / Doom metal tenker jeg vi sier. Hvis noen jeg er helt på jordet nå må noen sette meg på plass igjen, men jeg er sikker på at det ikke er jeg som er på jordet. Her er tre jorder: - Det finnes nok en del satanistiske band også. Kanskje ikke så mange som går offentlig ut og sier de er det, men Gaahl og gutta i Gorgoroth er det ikke vanskelig å ta feil av... - Cannibal Corpse blir faktisk kalt gore metal, og seff også brutal death metal/death metal - Black Sabbath har så ABSOLUTT blues i seg, så det var intet dårlig navn. Det finnes ingen nøyaktig fasti på hva slags sjanger de forskjellige band er, da det kan være blandinger av så mangt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå