Gå til innhold

Star Wars Episode II !


GTS

Anbefalte innlegg

Quote:


GTS skrev (2002-05-26 20:32):


Men utlært Jedi blir vel ingen Sith?

Anakin blir jo ikke ferdig utlært vel?


[ Denne Melding var redigert av: GTS på 2002-05-26 21:02 ]


les på :

http://www.starwars.com/databank/organizat...sith/index.html

 

Sith er en orden av den mørke siden, som man trodde var utdødd intill møte mad Maul i ep1. Om en person er sith lord eller ikke har ingen ting med utlært eller ikke utlært jedi, men at vedkommede har forlatt jedi-ordenen og følger sith-ordenen. Man kan nesten tenke på det som 2 forskjellige relgioner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-26 20:15, Kebab GUD skrev:


og det var ikke Tyranus(Dooku) som bestilte klonene det var en annen som døde 10år før.



 

 

spoiler!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I EP2 blir det sagt at en Syfo-Dias bestilte klonene, men hverken jediene eller Jango Fett har hørt om denne personen, men Fett sier han ble leid av Tyranus, noe jeg tror stemmer. Tyranus(som jo er Dooku) utga seg bare for å være Syfo-Dias til disse folka på denne vannplantenen. Alternativt har palpatine(darth sidious) bestilt klonene.

 

På denne måten har faktisk Dooku og Palpatine kontroll på begge sider av konflikten og kan på en enkel måte få jediene i skuddlinjen :smile:

 

Forøvrig er det artig å se at Yoda kommanderer klonene som etter hvert skal utrydde jediene :smile:

 

men nå må jeg snart på kino igjen å se denne filmen for andre gang. Får kanskje med meg noe mer da :smile:

Lenke til kommentar

Som jeg var litt inne på i den laaange posten min tidligere:

 

Palpatine/Sidious mistet sin aprentice (Darth Maul) i Episode 1. Episode 2 = 10 år etter Ep.1

Altså,

Klonene ble bestillt av Sifo Dyas for 10 år siden...

 

Før dere spekulerer så villt i hvem som bestillte klonene må dere skjønne poenget i Ep.1...

 

Hvorfor fikk Palpatine/Sidious Naboo invadert?

-Jo, fordi at det skulle vise Valorums sviktende makt og dermed sette Palpatine/Sidious på toppen ev Senatet. Han fikk ikke makten over Naboo, men det var heller ikke nødvendig. Skjønner dere?

Poenget var bare å bli Supreme Chancellor.

 

Palpatine altså nå Chancellor. Han har allerede planene klare for mange tiår siden. Neste skritt nå: Hær...Klonehær....

Men først en ny apprentice. Maul er altså død, men det finns andre. Valget fallt altså på Dooko som allerede hadde stor makt i sin posisjon som greve.

 

Sidious har nok full tiltro til han. Dooko visste ellerede da om planene til Palpatine/Sidious, selv om han ikke nødvendigvis bestillte den selv. Jeg personlig tror at det var Dooko som uta seg for å være Sifo Dias, men det er uviktig....

 

 

 

Og så var det dette med Sith Lorder... Jeg har nemlig studert dette ganske nøye...(fascinerende)

___________________________________________

THE STORY OF THE DARK LORDS OF THE SITH

 

 

Leeeeenge før Ep.1 (mange tusen år) var det mange Jedier. En av dem begynnte å utforske kraftens mørke side. Han ble forvist av Jediene til et system langt ute i galaksen (Sith). På denne planeten ble hans kunster dyrket... Han ble fort utnevnt som hersker, og han begynnte å trene opp andre "Force sensetives" i the dark arts. Slik vokste det til det til slutt var virkelig mange Sith Lords.

Så skjedde det utenkelige.....

Sithene begynnte å utrydde hverandre. (Hvorfor?)

Fordi at i den mørke sidens natur ligger det en slags naturlig trang til å herske over andre.

Alle følte altså denne trangen like sterkt.

Dette er krigen som senere har blitt hetende

"THE SITH WAR".

Kun en overlevde... Darth Bane

Bane la grunnlag for hvordan Sithene levde helt frem til ep.6 eller som Master Yoda tidligere har sagt:

"Always two there are, a master and an apprentice"

Altså at de aldri skulle være mer enn to om gangen, en mester og en lærling. Nettop for at det ikke skulle herske tvil om hvem som var mektikste av de to. Da lærlingen etterhvert kunne alt som mesteren kunne + litt til var det på tide å teste det ut ved å drepe "Master". Tviler du?? Les bevis...

 

Vader sier til Luke:

"Join me Luke, and together we will rule the Galaxy as father and son"

 

Dooko sier til Obi-Wan:

"You must join with me Obi-Wan"

(Dooko er allerede nå keen på forfremmelse, og han vet den eneste måten å få det på. (Drepe Sidious)

 

Slik tror jeg det er ihvertfall...

 

Nei og nei. Nå har jeg skrevet en sånn lang post igjen. Ja, ja.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-27 15:05, [nicko] skrev:

Quote:


Jeg må si at jeg er enig i polaris der jeg har vært en star-wars fan så lenge jeg kan huske men denne er den DÅRLIGSTE en forbanna kjærlighets film spør du meg!


Terningkast: 2-3


 

Og dere som ikke liker Starwars kan gå vekk!!!!

 

Hehe, joa....

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-27 15:43, Kebab GUD skrev:

Syfo-Dias var en jedi som døde 10 år før (rundt ep1 tida).


 

Jepp. Obi-Wan sier i alle fall det når han snakker med Yoda/Windu ifra Kamino.

"

Obi-Wan: They said Master Syfo-Dias placed an order for an clone army at the request of the Senate almost 10 years ago. I was under the impression he was killed before that. Did the counsil ever authorize the creation of a clone army?

Windu: No! Whoever placed that order did not have the authorization of the Jedi-counsil.

"

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-26 23:38, Anders Leipsland skrev:

I EP2 blir det sagt at en Syfo-Dias bestilte klonene, men hverken jediene eller Jango Fett har hørt om denne personen


 

Halo? Våkn opp!!!

Sifo-Dias var velkjent blandt Jediene, men som sakt døde han like etter ep.1

Han ble trolig drept av Dooko.

 

Jango Fett vet nok mer enn vi tror... Han gidder bare ikke si det til Obi-Wan. Hvorfor skulle han? Obi-wan vet at han lyver likevel og det kommer jo klart frem i filmen:

* "Ever made you'r way as far as Coruscant?"

- "Possibly"

* "Recently"

 

Osv. Osv

 

Jango snakker seg bort fra det...

 

Du som sa at Jango ikke visste hvem Sifo Dias var, forklar meg dette:

Obi wan spør om Jango kjenner til Sifo Dias. Jango tar hintet og ber Boba Fett lukke døren hvor han har utstyret sitt. Hadde obi-wan sett dette hadde Jango allerede hvert i Jedi rådets varetekt.(Obi-wan så jo Jango på Coruscant)

 

Og som noen få av dere også forhåpentligvis begynner å skjønne:

Jango ble ikke betalt for å drepe Amidala, men for å lokke Obi-Wan til Kamino. Nettop derfor brukte han en "Kamino saber dart". Han kunne like gjerne brukt en thermal detonator og sprengt både Obi-Wan og Anakin, men han gjorde altså ikke det.

Lenke til kommentar

Jeg tror Jango skjønner at Obi-Wan overlevde angrepet hans både i astroide-beltet og på plattformen (Altså før det er opplagt).

 

Det hele var planlagt nettopp for å ta tre så biktige personer til fange.

Jedi-rådet kunne ikke akseptere dette og kom og reddet dem. Palpatine hadde allerede planlagt at han hadde makt over klonene innen den tid.

 

Det geniale med dette: (sett fra Palpatines side)

 

Masse Jedi's kommer for å redde dem. De fleste dør...

Battle droids er i ferd med å utrydde alle....

Kloner kommer for å redde dem igjen.

Kjennetegn for både kloner og Droids:

Ingen venner, familie eller noen som bryr seg om dem

 

Altså brikker i Palpatine/Sidious sitt spill. Vi ser altså at de eneste som ble drept denne dagen var Jedi's...

 

[ Denne Melding var redigert av: [nicko] på 2002-05-27 16:20 ]

Lenke til kommentar

Den 2002-05-27 16:10, [nicko] skrev:

 

Halo? Våkn opp!!!

Sifo-Dias var velkjent blandt Jediene, men som sakt døde han like etter ep.1

Han ble trolig drept av Dooko.[/url]

 

Trodde jediene sa at de ikke kjente til Sifo jeg :smile:

 

Quote:

Jango Fett vet nok mer enn vi tror... Han gidder bare ikke si det til Obi-Wan. Hvorfor skulle han? Obi-wan vet at han lyver likevel og det kommer jo klart frem i filmen:

* "Ever made you'r way as far as Coruscant?"

- "Possibly"

* "Recently"


 

merka meg også den ja, men tenkte at det muligens var et "falskt hint".

 

Quote:


Du som sa at Jango ikke visste hvem Sifo Dias var, forklar meg dette:

Obi wan spør om Jango kjenner til Sifo Dias. Jango tar hintet og ber Boba Fett lukke døren hvor han har utstyret sitt. Hadde obi-wan sett dette hadde Jango allerede hvert i Jedi rådets varetekt.(Obi-wan så jo Jango på Coruscant)


 

Tenkte det kunne forklares med at Jango var leid av tyranous (som han jo faktisk sa) og han ville selvsagt ikke havne i varetekt. Han trenger ikke ha vist hvem sifo var selv om han ønska å skjulle døra.

 

Quote:


Og som noen få av dere også forhåpentligvis begynner å skjønne:

Jango ble ikke betalt for å drepe Amidala, men for å lokke Obi-Wan til Kamino. Nettop derfor brukte han en "Kamino saber dart". Han kunne like gjerne brukt en thermal detonator og sprengt både Obi-Wan og Anakin, men han gjorde altså ikke det.


 

hmm, den tenkte jeg ikke over. Smart :smile:

Lenke til kommentar

Vil bare minne om noe jeg skrev for litt siden, for det virker som det gikk noen av dere rett forbi og jeg gidder ikke forklare det flere ganger.

 

Quote:


Postet: 2002-05-23 16:25 ID: 43

Etter at Maul dør i eneren trenger Sidious en ny aprentice. Valget faller på den mektige Jedi ridderen, Dooko. Før Dooko forlater Jediene sletter han Kamino og dreper Sifo Dias. Så drar han til Kamino og utgir seg for å være nemlig Sifo Dias. Bak dette er er selfølgelig Sidious. Jeg har også en sterk mistanke om at Palpatine er en klon av Sidious, men det skal jeg ikke nevne mer om enda. Hvis vi går ut fra at de er samme da...


Bare så alle er med: Palpatine/Sidious bestillte klonehæren, men det vet bare han og dooku.


Dooko har oppfordret alle sine allierte til å lage fler BattleDroids. Altså har han to hærer


Palpatine/Sidious sitter med full kontroll over begge sider i krigen.


Grunnen til at Amidala ble forsøkt drept er bare en avledning...for å skille Anakin og Obi-wan. Palpatine/Sidious vil ha Obi-wan til kamino for å oppdage klonehæren...

Bare tenk... Da Jango Fett drepte Zam(dusørjegerdama) hjør han det med en giftpil fra Kamino!!! Han har flammekaster og nok av andre våpen til å ta både Anakin og Obi-wan, men han leder dem istedenfor til Kamino. Hvorfor? Fordi:


Det er nemlig for opplagt hvis Palpatine/Sidious selv (som hersker i galaksen) plutselig tar i bruk en hel hær med kloner. Han lager altså en avledning og en grunn ved å la Dooko kjøre sitt eget løp, med mange separatister og enda fler Battle-Droids. Ved å lure Jar-Jar og en del andre, får han ekstra mye makt (Emergency Powers). Endelig kan han ta i bruk klonehæren sin, uten at jediene vet det.


Samtidig ser han til at Shmi (moren til Anakin) blir torturert og drept. Palpatine/Sidious vet at Anakin kommer til å drite i Amidala og heller redde moren sin. Dette igjen fører til Anakins første slakt av mennesker, eller første steg mot The Dark Side.


Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-27 16:10, [nicko] skrev:

Du som sa at Jango ikke visste hvem Sifo Dias var, forklar meg dette:

Obi wan spør om Jango kjenner til Sifo Dias. Jango tar hintet og ber Boba Fett lukke døren hvor han har utstyret sitt. Hadde obi-wan sett dette hadde Jango allerede hvert i Jedi rådets varetekt.(Obi-wan så jo Jango på Coruscant)


 

Jeg tror faktisk Obi-Wan så utstyret hans.

Når Jango kommer ut av rommet med "utstyret" så blir han stående midt mellom døren og Obi-Wan, slik han ikke får sett inn, men når Jango flytter seg ser Obi-Wan rett inn døren like før Boba lukker døren.

Muligens ville han ikke "lage bråk" inne i et så lite rom.

Obi-Wan får jo også beskjed av Yoda; "Bring him here. Question him, we will."

Dermed fikk vi jo også litt action ute i regnet :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-27 16:25, borre skrev:

Quote:


Den 2002-05-27 16:10, [nicko] skrev:

Du som sa at Jango ikke visste hvem Sifo Dias var, forklar meg dette:

Obi wan spør om Jango kjenner til Sifo Dias. Jango tar hintet og ber Boba Fett lukke døren hvor han har utstyret sitt. Hadde obi-wan sett dette hadde Jango allerede hvert i Jedi rådets varetekt.(Obi-wan så jo Jango på Coruscant)


 

Jeg tror faktisk Obi-Wan så utstyret hans.

Når Jango kommer ut av rommet med "utstyret" så blir han stående midt mellom døren og Obi-Wan, slik han ikke får sett inn, men når Jango flytter seg ser Obi-Wan rett inn døren like før Boba lukker døren.

Muligens ville han ikke "lage bråk" inne i et så lite rom.

Obi-Wan får jo også beskjed av Yoda; "Bring him here. Question him, we will."

Dermed fikk vi jo også litt action ute i regnet :smile:

 

Men beskjeden fra Yoda kommer ikke før etterpå vettu. Han vet ikke dette enda, men han er rimelig suspekt. Han sa jo til Yoda at: "I think this is the Bounty Hunter we are looking for"

Han vet det ikke.

Det var derfor han begynnte å spørre om Sifo Dias og når han sist hadde været på Coruscant...

 

Men du har absolutt et poeng der borre.

Lenke til kommentar

Nå holder jo BioWare å utvikle et spill som ligger ca. 4000 år tilbake i tid i forhold til den første Star Wars-filmen, nemlig Star Wars: Knights Of The Old Republic. Da var det fremdeles tusener av både Jedier og Sither.

 

Denne bruker en modifisert versjon av Neverwinter Nights-motoren, og etter å ha sett tidlige screenshots, så ser dette virkelig bra ut.

 

Mer info hos LucasArts.

Lenke til kommentar

palpatine sier

"do u think this would come 2 war"

 

Som yoda sa:

"The dark side clouds everything

imposible 2 see the future is"

 

Yoda vet noe ja.

yoda er smartere enn man tror

 

yoda sier jo at bare en jedi kunne slettet planeten fraarkivet :grin:

 

og han eks jedien sier jo under forhøret av qui gon

( sorry mente obiwan ben kenobi)

sier eksjedien the darkside kontrols the senat ellerno :smile:

 

nicko er et geni!

 

[ Denne Melding var redigert av: CS_eR GøY på 2002-05-27 20:00 ]

Lenke til kommentar

Endelig har det gått opp for fler!!!

Rett før Dooko forlot Jediene slettet han Kamino for å kjøpe tid. Tid til å bygge en klonehær. Da den endelig ble stor nok, leide han Jango Fett til å lokke Obi-wan dit slik at Palpatine fair and square kunne ta i bruk klonene uten at noen så noe mistenklig. Jeg mener, første gang du så filmen var det ikke opplagt at det var Palpatine som var bak.

Den andre grunnen med å få Obi-wan til Kamino er som kjent å få Anakin til the Dark side vd å torturere moren.....

 

Masse mellomledd og komplikasjoner, men sånn sirka.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-27 19:41, CS_eR GøY skrev:

palpatine sier

"do u think this would come 2 war"


Som yoda sa:

"The dark side clouds everything

imposible 2 see the future is"


Yoda vet noe ja.

yoda er smartere enn man tror


jedi sier jo at bare en jedi kunne slettet planeten fraarkivet
:grin:

og han eks jedien sier jo under forhøret av quigon at the darkside kontrols the senat ellerno :smile:


nicko er et geni!



Alle vet Yoda er den mektigeste ... og han vet hva som skal skje og han vet han ikke kan stoppe det ..

 

og Qui-gon døde i episode 1 ..

 

PS: håper Yoddel kommer i episode 3 :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


og Qui-gon døde i episode 1 ..


MEN, du kan høre stemmen hans da Anakin begynnte å slakte tuskens. Akkurat som Obi-wan sier "Use the Force Luke" hele tiden, sier Qui-Gon:

"Anakin!, don't" Etterpå ser du at Yoda sitter der (gråter?)

 

anyway, var det Yaddle du siktet til her i forrige post? Så vidt jeg vet sitter fortsatt Yaddle i rådet, to eller tre plasser til venstre for Yoda hvis jeg ikke husker helt feil.

 

Til de som ikke vet:

Yaddle er en Jedi av samme rase som Yoda som også blir sett på som svært vis og har dyp innsikt i kraften...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-27 20:08, [nicko] skrev:


MEN, du kan høre stemmen hans da Anakin begynnte å slakte tuskens. Akkurat som Obi-wan sier "Use the Force Luke" hele tiden, sier Qui-Gon:

"Anakin!, don't" Etterpå ser du at Yoda sitter der (gråter?)


anyway, var det Yaddle du siktet til her i forrige post? Så vidt jeg vet sitter fortsatt Yaddle i rådet, to eller tre plasser til venstre for Yoda hvis jeg ikke husker helt feil.


Til de som ikke vet:

Yaddle er en Jedi av samme rase som Yoda som også blir sett på som svært vis og har dyp innsikt i kraften...


jaja nittpick nittpick.

 

jeg fikk ikke med meg at Qui-Gon sa "Anakin!, don't".

men jeg skal se den igjen en av de nærmeste dagene får jeg høre etter da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...