Gå til innhold

Star Wars Episode II !


GTS

Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-05-25 02:13, Anders Leipsland skrev:

Quote:


Den 2002-05-23 16:25, [nicko] skrev:


Håper noen gadd å lese gjennom!!



 

håper du lærer å lage spoiler advarsel til neste gang
:evil:
Ro ned på caps og smiley's også er du snill. Glad jeg har vært smart nok til ikke å lese for mange SW tråder her på forumet.

Sorry, jeg tenkte ikke over at ikke alle er like begeistede som meg. Har sett den så mange ganger allerede at... Sorry

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så filmen på nytt i kveld, men ble sittende igjen med et spørsmål:

 

Jango Fett sier på Kamino at han ble rekruttert av Tyranus for å lage klonekrigerne.

Etter kampen på arenaen, mens bl.a. Dooku (=Tyranus) ser over planene, så sier han noe ala "Hvordan klarte de å få så mange kloner?". Hvorfor i huleste vet han ikke det, hvis det er han som bestilte klonene?

 

Mulig det er jeg som tar feil og ikke tenker klart akkurat nå :smile:

Lenke til kommentar

_________________________________

 

:eek: BEWARE OF SPOILER!!! :eek:

_________________________________

 

For å fortsette med enda fler teorier...

 

Som nevnt tidligere har Palpatine nå alt under full kontroll. Han styrer hele den galaktiske republikken og alle dens tilhengere, Og separatistene og alle dems tilhengere.

 

Tidligere sa jeg at Pakpatine dreit seg ut ved å avsløre hans evne til å bruke kraften forran Yoda. Nå er jeg litt usikke på dette. Jeg har en liten mistanke om at han gjorde det "litt" med vilje. Jeg tror Palpatine nå skal nå begynne presset på Jediene for alvor. Han er som sakt smartere enn vi tror. Han lar Yoda skjønne det og si fra til Mace Windu og de andre Jedi gutta.

Nå er Palpatine i den posisjon at hvis Jediene så mye som prøver seg har han all rett til å utrydde dem på rappen, og det med hele republikken til å støtte opp. Pakpatine er jo tidenes mest populære "Supreme Chancellor". Jediene vil altså ikke prøve den metoden.

Yoda kunne jo alltid prøvd seg alene mot Palpatine uten at fler Jedi's var innblandet, men Palpatine er om mulig den eneste som kan måle seg med Yoda, når det gjelder bruk av kraften. Dessuten har Palpatine Dooko til backup.

Nei, Palpatine har satt Jediene i en ganske fortvilet situasjon: Later de som ingen ting, så dør de, hvis de gjør motstand, så dør de også.

---------------------------------------------

 

Noen av dere har kanskje også lagt merke til at "Senate guards" fra ep.1 har skiftet farge fra blå til rød. De er altså slående like "Royal Guards fra ep.6" Ganske kult...

---------------------------------------------

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-26 00:24, borre skrev:

Så filmen på nytt i kveld, men ble sittende igjen med et spørsmål:


Jango Fett sier på Kamino at han ble rekruttert av Tyranus for å lage klonekrigerne.

Etter kampen på arenaen, mens bl.a. Dooku (=Tyranus) ser over planene, så sier han noe ala "Hvordan klarte de å få så mange kloner?". Hvorfor i huleste vet han ikke det, hvis det er han som bestilte klonene?


Mulig det er jeg som tar feil og ikke tenker klart akkurat nå :smile:


Veldig godt observert... Jeg har lagt merke til det samme. Jeg må si jeg også er litt usikker på det der. Konklusjonen min er at han da var sammen med en del andre folk som han ikke måtte røpe sin geniale plan til. Dette bringer meg over på et annet spørsmål, Vet The Trade federation og resten av gjengen hans at han er en Sith? Jeg tror han har valgt å holde det hemmelig denne gangen. I ep.1, ble det jo katastrofe pga. at Obi-wan og Qui-Gon kom seg unna og fikk fortalt Yoda og Crew om dems møte med Maul....

Denne gangen velger han og ikke fortelle det simpelthen fordi han ikke trenger og si det bort.

 

Han later altså som at han er overrasket for å ikke røpe at han er en Sith... (Tror jeg, men blir veldig glad for andre teorier)

Lenke til kommentar

Helt enig, Nicko. Husker ikke akkurat scenen, og hvem som var tilstede. Men det er helt klart at ikke alle er innlemmet i planene.

 

Se f.eks hvordan han får tak i Death Star planene... Theire deceiving everyone...

 

Har litt blanda følelser om filmen, men jeg er vel litt hardcore fan, så SW er bra uansett. Den var ihvertfall mye bedre enn EP1. Jeg hadde faktisk sett den selv om N'sync var med, og det sier litt om hvor fan jeg er. Tror ikke jeg hadde sett noen annen film i hele verden med sånne mennesker.

 

Gleder meg til EP3. Lucas har sagt at han er usikker på om den blir godt tatt imot, den skal nemlig bli veldig 'dark', og at det måtte til for å fullføre historien. Det er jo en selvfølge, og etter min mening er dark bra.

 

Og Anakin slakta vel egentlig ikke mennesker som du sa. Var det ikke Tusken Raiders?

-----------------------------------------------------

Fear leads to anger, anger leads to hate, and hate leads to suffering - And may the Schwarts be with you.

Lenke til kommentar

Quote:


Fast and the furious ga de femmer, sikkert pga all den overdrevne "råe" kjøringa og de "råe" bilene til 200k som gikk fortere enn ferarier til 2000k.


 

 

Heeeiiii!!!!!!

Det var en Toyota Supra 4l. Twinturbo med sikkert et sted mellom 700-1200 hk. Det er verdens raskeste "streetlegal car". Så ikke fokk med Supra asså. Og den er **** ikke billige heller. Toppmodell sportbilen til Toyota. (Det er hardware med biler også .. HAH)

Lenke til kommentar

Quote:


Og Anakin slakta vel egentlig ikke mennesker som du sa. Var det ikke Tusken Raiders?


 

Tro det eller ei, tuskens er mennesker!!! De syns bare det er upassende og vise hud, så de pakker seg inn i et slags tøy, også for å beskytte mot sanden.

 

Quote:


Noen som har lest boka "Rouge Planet" ?

Det er en SW historie mellom eppisode 1 og e2.

Den er ikke skrevet av Lucas selv, men den er en helt grei fortelling. Går det ann å få tak i bøkene til Eppisode 1-6?


 

Jeg leste Rouge Planet... Den var ganske kul, men ikke noe spes egentlig. Anakin klikker litt på slutten da. Jeg skjønnte ikke helt hva han gjorde, men han drepte jo en kar bare ved hjelp av hendene og "The force". Altså han brukte Dark Side for aller første gang.

 

Alle unntatt ep.3 er mulig å få tak i som bøker.

Lenke til kommentar

Det som er så sinnsykt bra med E2, er at den hele tiden hinter...

Som da Anankin og Amidala er på piknik...hun tror at Anakin tuller når han sier at "Det er greit med diktatur, hvis det fungerer"...Han mener det jo faktisk.

 

En ting jeg ar lurt på litt.

(nicko), du har sikkert svaret

Hvordan kan det ha seg at Dooku var så sterk som han var?

Jeg vet at den "Mørke siden" er sterkere, men at en Dark-Jedi kan hamle opp med både Obi-Wan (han er jo Jedimaster nå!), og Anakin!!

De burde minst vært likestilt!

Dooku er jo tross alt ingen sith eller "den utvalgte".

Lenke til kommentar

Starwars er bra det, men jeg ble litt skuffa over Jar Jar Binks i Episode 1(det er ikke noe problem etter at jeg har en versjon hvor Jar Jar binks er klippet vekk!).

 

Jeg så den på førpremiæren og på premiæren og blir mer imponert. Etter min mening var dette en 5 er film, men bør kun sees av spesielt interesserte...

Lenke til kommentar

Quote:


GTS skrev (2002-05-26 18:11):

En ting jeg ar lurt på litt.

(nicko), du har sikkert svaret

Hvordan kan det ha seg at Dooku var så sterk som han var?

Jeg vet at den "Mørke siden" er sterkere, men at en Dark-Jedi kan hamle opp med både Obi-Wan (han er jo Jedimaster nå!), og Anakin!!

De burde minst vært likestilt!

Dooku er jo tross alt ingen sith eller "den utvalgte".


 

Dooku er sith, hans sith-navn er Darth Tyranus. Det er mulig at jeg tar feil, jeg har bare fått sett ep2 en gang foreløpig, men jeg mener at det ble hintet at alle sithene har engang vært jedier eller jedi-lærlinger. Siddius har vært lærling hos Yoda og Tyranus har vært lærling hos Mace Windu. Mulig jeg tar feil, men det var flere komentarer som fikk meg til å tenke at alle e store jediene har hatt lærlinger som har vandret til den mørke siden. Mulig Siddius aldri har vært lærling, men det virket som om han i alle fall hadde trent med Yoda.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-26 19:25, Xell skrev:


Dooku er sith, hans sith-navn er Darth Tyranus. Det er mulig at jeg tar feil, jeg har bare fått sett ep2 en gang foreløpig, men jeg mener at det ble hintet at alle sithene har engang vært jedier eller jedi-lærlinger. Siddius har vært lærling hos Yoda og Tyranus har vært lærling hos Mace Windu. Mulig jeg tar feil, men det var flere komentarer som fikk meg til å tenke at alle e store jediene har hatt lærlinger som har vandret til den mørke siden. Mulig Siddius aldri har vært lærling, men det virket som om han i alle fall hadde trent med Yoda.



Tyranus var Yodas "lærling" og Siddius har aldri vært jedi, han lærte seg selv opp etter å ha besøkt flere gammle sith templer.

 

og det var ikke Tyranus(Dooku) som bestilte klonene det var en annen som døde 10år før.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-26 19:25, Xell skrev:

...Siddius har vært lærling hos Yoda og Tyranus har vært lærling hos Mace Windu. Mulig jeg tar feil, men det var flere komentarer som fikk meg til å tenke at alle e store jediene har hatt lærlinger som har vandret til den mørke siden. Mulig Siddius aldri har vært lærling, men det virket som om han i alle fall hadde trent med Yoda.


 

Dooku var lærlingen til Yoda, ikke Sidious.

Er nesten 100% sikker på at Dooku ikke er Sith.

En Jedi blir liksom ikke sith helt uten videre.

En Jedi som blir forført av "den mørke siden", kalles "Dark Jedi".

Darth Vader er jo ingen sith. FEIL ja..husket ikke at han f.eks. blir Kalt Lord vader osv. i Episode 4, 5 og 6...min feil.

 

 

Men utlært Jedi blir vel ingen Sith?

Anakin blir jo ikke ferdig utlært vel?

 

[ Denne Melding var redigert av: GTS på 2002-05-26 21:02 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-26 20:32, GTS skrev:


Dooku var lærlingen til Yoda, ikke Sidious.

Er nesten 100% sikker på at Dooku ikke er Sith.

En Jedi blir liksom ikke sith helt uten videre.

En Jedi som blir forført av "den mørke siden", kalles "Dark Jedi".

Darth Vader er jo ingen sith.



Darth Vader er en sith lord.

Count Dooku er en sith lord.

 

som alle vet er Darth Sidious og Emperor Palpatine samme person .. selv om http://www.starwars.com ikke innrømmer det enda..

 

og episoden 4-6 fåes ikke på DVD for George Lucas ikke vil at de skal bli piratkopiert (for sent da Hr.lucas)..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-26 20:47, Kebab GUD skrev:


og episoden 4-6 fåes ikke på DVD for George Lucas ikke vil at de skal bli piratkopiert (for sent da Hr.lucas)..


 

Er vel mer pga. at dvd-formatet ikke er teknisk bra nok for Star Wars :smile:

Han ble "tvunget" til å gi ut Episode 1 på dvd.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-26 21:12, borre skrev:


Er vel mer pga. at dvd-formatet ikke er teknisk bra nok for Star Wars :smile:

Han ble "tvunget" til å gi ut Episode 1 på dvd.


teknisk bra nok for VHS er det

 

han sa det for ikke så lenge siden at han ikke ville gi ut ep 4-6 på dvd før ep3 kom ut på dvd så helle serien kunne være samlet under et box-sett og det vile da gi mer tid å sikre dvd formatet for han vill ungå at de blir ripet ... (samme som spielberg prøver på)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...