Gå til innhold

Star Wars Episode II !


GTS

Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-05-20 16:41, el_diablo_21 skrev:

er jeg den eneste som ble skuffa eller?


hadde gått å gleda meg i 3 år på denna jeg.

synes ikke den er no' bra egentlig.


joda Yoda er jo tøff han, men jeg mener....

har bare ikke kvaliteten, stemningen som 4,5 og 6 har hvis dere er med...


Du er ikke alene, nei. Jeg synes filmen var rimelig håpløs. Jeg synes forholdet mellom Anakin og Padme fikk altfor mye oppmerksomhet. Hadde de bare klart å lage den minst halvparten så bra som eneren......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NÅ ER DET PÅ TIDE Å SLUTTE MED ALL DEN SLAKTEN AV EP.2. DA KAN DERE LESE KRITIKKEN FOR AVISENE. :evil:

 

HUSK EN GANSKE VIKTIG TING:

STAR WARS 1,2,3 BLIT KUN LAGET FOR Å INTERRESSERE FANSEN, IKKE FOLK SOM VET LITT HVA STARWARS ER ELLER KANSKJE HAR SETT DEN EN GANG FØR.

 

JEG SELV HAR HVERT FAN SIDEN JEG VAR 5 ÅR OG SYNS EPISODE 2 VAR DRITKUL!!! :grin:

 

Nå skal jeg fortelle delvis hvorfor. Jeg har nemlig sett den en del ganger nå og først nå begynner det å gå opp for meg hvor genial den er. Dette er slik jeg tror det er...

(bare for dere som er spes. interresserte)

 

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

 

Etter at Maul dør i eneren trenger Sidious en ny aprentice. Valget faller på den mektige Jedi ridderen, Dooko. Før Dooko forlater Jediene sletter han Kamino og dreper Sifo Dias. Så drar han til Kamino og utgir seg for å være nemlig Sifo Dias. Bak dette er er selfølgelig Sidious. Jeg har også en sterk mistanke om at Palpatine er en klon av Sidious, men det skal jeg ikke nevne mer om enda. Hvis vi går ut fra at de er samme da...

 

Bare så alle er med: Palpatine/Sidious bestillte klonehæren, men det vet bare han og dooku.

 

Dooko har oppfordret alle sine allierte til å lage fler BattleDroids. Altså har han to hærer

 

Palpatine/Sidious sitter med full kontroll over begge sider i krigen.

 

Grunnen til at Amidala ble forsøkt drept er bare en avledning...for å skille Anakin og Obi-wan. Palpatine/Sidious vil ha Obi-wan til kamino for å oppdage klonehæren...

Bare tenk... Da Jango Fett drepte Zam(dusørjegerdama) hjør han det med en giftpil fra Kamino!!! Han har flammekaster og nok av andre våpen til å ta både Anakin og Obi-wan, men han leder dem istedenfor til Kamino. Hvorfor? Fordi:

 

Det er nemlig for opplagt hvis Palpatine/Sidious selv (som hersker i galaksen) plutselig tar i bruk en hel hær med kloner. Han lager altså en avledning og en grunn ved å la Dooko kjøre sitt eget løp, med mange separatister og enda fler Battle-Droids. Ved å lure Jar-Jar og en del andre, får han ekstra mye makt (Emergency Powers). Endelig kan han ta i bruk klonehæren sin, uten at jediene vet det.

 

Samtidig ser han til at Shmi (moren til Anakin) blir torturert og drept. Palpatine/Sidious vet at Anakin kommer til å drite i Amidala og heller redde moren sin. Dette igjen fører til Anakins første slakt av mennesker, eller første steg mot The Dark Side.

___________________________________________________

En annen teori:

Yoda skjønner at Palpatine er Sidious...

Bevis:

 

Jedier kan ved hjelp av kraften lese tankene på folk... Da Amidala kom inn til Palpatine og hele Councilet, deriblant Yoda dreit han seg ut. Han leste tankene og avbrøt Amidala mitt i en setning, samtidig som han fullførte resten ordrett sammen med henne. Detter krever bruk av "The Force", noe Palpatine egentlig ikke skal ha, for da hadde de andre Jediene merket han. Sith'ene klarer nemlig å skjule sin bruk av "The Force" ovenfor Jedi ridderene.

Samtidig som han sier dette skifter kameravinkelen og vi ser at Yoda gir Palpatine et ytterst mistenkelig blikk. He is beginning to understand...

 

Hvis noen er mer interressert så send meg en mail. Jeg gidder ikke skrive mer nå.

[email protected]

 

Håper noen gadd å lese gjennom!!

Lenke til kommentar

Wow [nicko]!

Fete greier! Du har virkelig satt deg inn i sakene *imponert* Har bare sett filmen én gang, og har ikke klart å fordøye alt enda. Dette hjelp meg virkelig på vei :smile: Ikke at jeg er sånn super-fan av SW. Vil heller kalle meg vanlig fan som ikke bruker så alt for mye tid på det. Men rock on brother!

Lenke til kommentar

Jeg har et tonn til med teorier, men jeg trenger litt bedre bevis enda... Men de kommer....

Jeg må også se den et parr ganger til først.

 

Er dere ikke litt enige i at filmen blir mye kulere når man ser litt grundig igjennom. Det syns ihvertfall jeg.

 

En ting jeg kan røpe...

Jeg snakket tidligere om at Palpatine muligens var en klon eller en tvilling av Sidious. Hør her:

 

I Italia er det et høyt fjell som heter Palpatine. Det er oppkalt etter brødrene Palpatine som var med på å bygge opp romerriket.... Dere skjønner resten håper jeg. Ganske kult.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-23 17:20, [nicko] skrev:

Jeg har et tonn til med teorier, men jeg trenger litt bedre bevis enda... Men de kommer....

Jeg må også se den et parr ganger til først.


Er dere ikke litt enige i at filmen blir mye kulere når man ser litt grundig igjennom. Det syns ihvertfall jeg.


Det er absolutt en fordel å kunne Star Wars-historien før man uttaler seg om filmene er dårlige. Man får mye mer ut av filmene hvis man ser de små hintene som kastes mot oss i hver film :smile:

 

Quote:


En ting jeg kan røpe...

Jeg snakket tidligere om at Palpatine muligens var en klon eller en tvilling av Sidious. Hør her:


I Italia er det et høyt fjell som heter Palpatine. Det er oppkalt etter brødrene Palpatine som var med på å bygge opp romerriket.... Dere skjønner resten håper jeg. Ganske kult.


Hehe... du følger med og er oppdatert. En sann Star Wars-fan.

Kan nok ikke si at jeg er like oppdatert selv... må vel ta en en Star Wars-kveld/natt i nærmeste fremtid :grin:

Lenke til kommentar

Hørte dere forresten Qui-Gon sin stemme? Den er der ihvertfall, akkurat da Anakin begynnte og slakte "Tuskens"(sandfolk) kunne man tydelig høre en stemme som sier noe sånt som: "Anakin, Noooo"

 

Hører du bedre etter høres dette utrolig ut som Qui-Gon etter min mening. Men for all del, jeg er ikke sikker.

 

Har noen noen andre synspunkter på dette eller noe annet, kom gjerne med det

Lenke til kommentar

Hei folkens

Jeg har ikke sett filmen enda, men jeg likte 1'ern.

 

[nicko] Godt å ha noen sånne som deg her ! Folk som kan komme med noen åpenbaringer i ny og ne, setter jeg alltid pris på..

 

Star Wars kan være litt som Ibsen (han dærre Henrik som man driver og skryter opp i skyene over alt)... Ved første øyekast så kan mye av det han skriver virke som en lame historie, men når noen sender inn litt lys og går dypere, blir det hele faktisk brukbart interessent!

 

Å dømme Star Wars bare etter undreholdningsfaktoren og førsteinntrykket er ikke noe jeg vil anbefale (det finner du i avisene, som folk har sagt før).

 

Nå gleder jeg meg virkelig til 2'ern!! Må bare finne en kino som har brukbar lyd..

 

Henning

 

[ Denne Melding var redigert av: Zabre777 på 2002-05-23 19:37 ]

Lenke til kommentar

Får å gjøre en ting klart her:

Yoda er ikke sterk...en jedi er ikke sterkere fysisk enn andre skapninger.

Når Yoda er i strid med Grev Dooku, er det Kraften som styrer bevegelsene, tankegangen..alt!

Det eneste Yoda kan, er å forstå Kraften, og skille mellom det gode og det onde.

Lenke til kommentar

Polaris du er sikkert fra den nye generasjonen? 13 år snart? De liker ikke sånne filmer de hører på hva alle de "gamle" sier, og reklame og allt sånn dritt. Gleder meg til å se starwars episode II!!! Håper den er bedre enn Ien den var litt skuffende men ikke dårlig for det :razz:

VG og dabladet SUGER de slakta jo "black hawk down" men det var jo konge film! Gå og se den og ! Fast and the furious ga de femmer, sikkert pga all den overdrevne "råe" kjøringa og de "råe" bilene til 200k som gikk fortere enn ferarier til 2000k.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...