Gå til innhold

Nå er jeg lei dårlige DVD til DivX programer, kan noen hjelp

Anbefalte innlegg

Hei

Nå har jeg altså prøvd EasyDivX og syntes at resultatet ble noe drit fordi filstørelsen alltid var for liten eller for stor i forhold til en cd. så fikk jeg tips om NeoDivX og prøvde det. 2. gang jeg bruker programet så presisterer det å bomme med 110 mb over min fastsatte størrelse.

ER det noen som vet om et bra program som lager perfekt størrelse ALLTID?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste du kan gjøre er å kjøpe dvd platene i stedet for å rippe dem. Kvaliteten på divx cd-er er så elendig at selv vhs slår dem grundig. Elendig lyd og dårlig bilde blir resultatet når man velger å komprimere et allerede meget sterkt komprimert medium (dvd). Det latterlige er at det finnes personer der ute som hevder bildet fra divx filmer er "nesten" som dvd. Bra lyd kan du dessuten bare glemme da lysporet på en dvd tar mer plass enn en hel divx film tilsammen...

Lenke til kommentar

XMPEG v4.5 er helt klart beste programmet jeg har prøvd - og jeg har prøvd ganske mange.

Easydivx er latterlig. du kan velge mellom 1 og 2 CD'er, men den klarte å produsere en fil på 500MB(!) når jeg valgte 1 CD. helt idiotisk. dessuten var kvaliteten meget dårlig.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-17 08:15, scirocco skrev:

Det beste du kan gjøre er å kjøpe dvd platene i stedet for å rippe dem. Kvaliteten på divx cd-er er så elendig at selv vhs slår dem grundig. Elendig lyd og dårlig bilde blir resultatet når man velger å komprimere et allerede meget sterkt komprimert medium (dvd). Det latterlige er at det finnes personer der ute som hevder bildet fra divx filmer er "nesten" som dvd. Bra lyd kan du dessuten bare glemme da lysporet på en dvd tar mer plass enn en hel divx film tilsammen...

Hei.

Skal gå med på at du ikkje kan få helt proff Dolby Digital DTS-ES 6.1 lyd på DivX, men på bildesida tar du jo litt feil da.

Vis det bare er gjort skikkeligt kan du få kvalitet på det som i alle fall banker VHS. Har du i tilleg et skjermkort med bra TV-Out kan det se ut som det er så og si DVD kvalitet.

Greit nok, du har ikkje det super-skarpe bildet som er på DVD'er, men det er ikkje langt fra.

Dette er i alle fall min mening...

Lenke til kommentar

DVD bruker mpeg2 stream. DivX er basert på mpeg4. Kvaliteten på en DVD er en god del bedre, men det sier seg nesten selv når filstørrelsen er MINST fem ganger større. DivX gruser VHS totalt når det gjelder bildekvalitet hvis DVD'en er noenlunde bra rippet. Tror du meg ikke, så har jeg hørt rykter om f.eks ViTE lager fine filmer :smile: De som sier at er dritt, er som regel de samme folka som sier de får ørebetennelse av å høre på mp3. Jeg er fornøyd med DivX jeg :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Kvaliteten på divx cd-er er så elendig at selv vhs slår dem grundig. Elendig lyd og dårlig bilde blir resultatet når man velger å komprimere et allerede meget sterkt komprimert medium (dvd).

Kvaliteten på divX har jo blitt markant bedre bare de to siste årene. Og begynner nå å bli svært akseptabel, spesielt med dobbel-cd rip. Har du kabel-tv er jo bildekvaliteten mye verre enn en bra divx, mer uskarpt og flere artifacts.

AtW

Lenke til kommentar

En god vhs spiller (=dyr) og en bra spilt inn vhs kassett kan ha et meget bra bilde som dessuten er ukomprimert. Når jeg likevel utelukkende spiller dvd plater fremfor vhs skyldes det bla at dvd inneholder dobbelt så mange horisontale linjer enn vhs slik at bildet blir mye skarpere. I tillegg er lyden fra DD og DTS noe HELT annet enn pro logic... dessverre er ikke teknologien bra nok til at man kan lage ukomprimert lyd og bilde på dvd platene og man må dermed regne med en del artifakter, men dette er blitt bedre på de aller nyeste (og dyreste) dvd spillerne. Å drive å komprimere et allerede sterkt komprimert format har aldri vært spesiellt heldig (prøv å gjør om fra mp3 til wma) og medfører en sterk nedsenkning av kvaliteten. Det er nettopp dette som skjer med divx.

Lenke til kommentar

Altså, ser man på film for å se på filmen, eller se på bilde/lyd kvalitet på filmen.

Greit at i noen filmer så er lydkvaliteten veldig (action/sci-fi/fantasy) filmer. Men på drama, thriller eller komedier så vil jeg påstå at det ikke har SÅ mye å si.

Jeg har en 60GB HD på bærbar og tar alltid meg meg 20-40+ filmer som jeg kan se hvis jeg kjeder meg et sted. Ikke så greit å ha med 20 DVD-er i lomma.

Mange er opptatt av hvor mange mbit/s linjen sin har, hva bruker man denne bredbånden til? Jeg vil påstå at det holder i massevis med en 128kb/s (dobbel ISDN) når man surfer, det er når man kommer til video (streaming og nedlastning) man trenger bredbånden.

Noen laster ned spill, men det er da grense på hvor mange spill man har tid til å spille.

Nei, nå ror jeg meg litt vekk fra det spørsmålet som egentlig ble spurt.

Prøv GordianKnot :smile: Men det tipset har du allerede fått av noen andre.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-17 08:15, scirocco skrev:

Hmmmmmm, har noen sagt at vi ikke har kjøpt dvd-platene da? Hvis du ikke eier platen har du jo ikke lov å rippe den. Poenget med at du i det hele tatt skal ha lov å rippe platen er at du skal kunne ta backup/se filmen via noe annet enn en dvd-spiller.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-18 15:02, samen skrev:

Hmmmmmm, har noen sagt at vi ikke har kjøpt dvd-platene da? Hvis du ikke eier platen har du jo ikke lov å rippe den. Poenget med at du i det hele tatt skal ha lov å rippe platen er at du skal kunne ta backup/se filmen via noe annet enn en dvd-spiller.

Haha. finnes det virkelig noen som tar "backup" av dvd plater til eget bruk? Tror ikke mange av de som ripper dvd plater tenker over at det er ulovlig det de driver med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...