metroplex Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 jeg har i det siste fått problemer med at cpu'n kun vil kjøre på 1.1ghz, om jeg kjører den på 1.9 som den egentlig skal være, så skrur pcen seg av etter ca. 5sekunder. vet ikke helt hva som er feil i.o.m at jeg har kjørt på 1.9ghz i over ett år nå, men problemet oppstod for ca. 1 uke siden. jeg har shuttle, og cpu'n ligger på ca 45grader når jeg kjører 1.1ghz. har den plutselig blitt for varm @ 1.9ghz? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 kan hende.. hvordan kjøler har du?? hatt på kjølepasta?? har du amd eller intel?? hva stilte du opp i bios, fsb eller mp? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 har du oppgradert/resatt bios? er instillingene i bios rett? Lenke til kommentar
Prikkus Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) har nesten hatt samme problem. jeg skiftet bare rammen til forskjellige ram slotter så funket det fint Edit: Innlegg nr 100 Endret 11. oktober 2004 av KrougeR1987 Lenke til kommentar
metroplex Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 har ikke hatt på kjølepasta nei, jeg vet ikke helt hvordan kjøler det er, den fulgte med i shuttlelen... har prøvd mye rart i bios, hva er fsb og mp? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Hvilken vCore kjørerr du på?? Lenke til kommentar
metroplex Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 vcore1: 1.65 vcore2: 1.56 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Får håpe du ikke blander MHz og TP-rating nå... Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 prøv å resette cmos og load high performance (funka for meg) Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 ta på kjølepasta,,, Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 ta på kjølepasta,,, tror det ville hjelpe lite, kjølepasta har ingen kjølene funksjon bare gode varmeledene egenskaper poenget er å få mest mulig metall mot metall.. derimot kunne det kansje hjelpe deg om du hadde kjøpt ny kjøler Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) ta på kjølepasta,,, tror det ville hjelpe lite, kjølepasta har ingen kjølene funksjon bare gode varmeledene egenskaper poenget er å få mest mulig metall mot metall.. derimot kunne det kansje hjelpe deg om du hadde kjøpt ny kjøler ehhh mer feil kan du ikke ta... metall mot metall = fy fy ( ikke akuratt fy fy, men gir deg utrolig mye bedre kjøling med kjølepasta. ) ... Kjølepasta fyller porene og ripene som er i metallet ( både på cpu og kjøler ) og fungrer som en utrooolig fin bærer av energi(W) mellom cpu og kjøleelemenet. dessuten øker kontaktakt flaten til tilnærmet 100%. Artic Silver 5 vil vell gi deg en 2-10 graders fall og back on topic... CPU'en kan ha fått varmeskader, begynner å bli litt sliten, ELLER du har stilt vcore for høyt i forhold til cpu'en. ( vcore er volten som kjøres igjennom cpu, hold den så lav som mulig, da får du mindre varmeutviklig. høyest mulig fsb, og lavest mulig vcore i en overklokk ) Endret 12. oktober 2004 av Vizla Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 en venn av meg hadde samme problemet... han tok på litt mer kjølepasta, og da gikk alt bra igjen Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 ta på kjølepasta,,, tror det ville hjelpe lite, kjølepasta har ingen kjølene funksjon bare gode varmeledene egenskaper poenget er å få mest mulig metall mot metall.. derimot kunne det kansje hjelpe deg om du hadde kjøpt ny kjøler ehhh mer feil kan du ikke ta... metall mot metall = fy fy ( ikke akuratt fy fy, men gir deg utrolig mye bedre kjøling med kjølepasta. ) ... Kjølepasta fyller porene og ripene som er i metallet ( både på cpu og kjøler ) og fungrer som en utrooolig fin bærer av energi(W) mellom cpu og kjøleelemenet. dessuten øker kontaktakt flaten til tilnærmet 100%. Artic Silver 5 vil vell gi deg en 2-10 graders fall og back on topic... CPU'en kan ha fått varmeskader, begynner å bli litt sliten, ELLER du har stilt vcore for høyt i forhold til cpu'en. ( vcore er volten som kjøres igjennom cpu, hold den så lav som mulig, da får du mindre varmeutviklig. høyest mulig fsb, og lavest mulig vcore i en overklokk ) var det jeg mente beklager at jeg er ganske dårlig til å utrykke meg så lenge overflatene er jevne funker det ikke så mye (hvis de er det da) så ikke åssen prosessor du har men hvis det er xp 3200+ er standar kjølinga dårlig men jeg tror ikke nødvendigvis varme er det store problemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå