Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL og trådløst nettverk (...og bare USB1.0)

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte ADSL og trådløst nettverk i samme slengen fra Telenor. Fikk routeren idag, men istedetfor trådløst nettverkskort (for PCI-sloten) som jeg trodde jeg hadde bestilt, fikk jeg en USB2.0 dongle. Jeg har en 4 år gammel PC med kun USB1.0 (IBM Aptiva med Win98SE). Jeg kan vel ikke bruke dongle'n på denne PC'n? Router og dongle er av merket SparkLAN (54Mbps). Prøvde meg på Telenor kundeservice chat, men der var det ikke noe fornuftig svar å få.

Så må jeg vel ut å kjøpe et eget nettverkskort da? Eller? I så fall, hva må jeg passe på for at det skal kunne kommunisere med routeren jeg har?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har satt opp det samme utstyret (Sparklan 54 Mbps router og Sparklan wl685-r USB dongle) på en gammel Win98SE-maskin. Det er ikke noe problem at maskinen ikke har USB2.

Jeg hadde derimot noen småproblemer med å få det opp. For meg hjalp det å gå inn sikkermodus ("safe mode") og fjerne alle gamle USB-enheter fra enhetsbehandlingen ("device manager"). Hadde blant annet en scanner og en annen USB-dongle liggende i lista. Etter å ha gjort det fungerte alt som det skulle :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...