Juleniss1 Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Er det ikke fint at Gåte tar opp arven etter gammel Garmarna da? ...og at ikke VG-anmelderne har fått med seg at det finnes slikt før forundrer meg egentlig veldig lite. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Er Gåte et nyskapende band? Folque gjorde det for tredve år siden... Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Ja. De gjorde forsåvidt det samme ut ifra eksisterende sjangre, selv om det selvfølgelig ikke høres ut som Gåte. Ang Garmarna så er de fortsatt aktive. Her blander de andre sjangre : Garmarna Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Ang Garmarna så er de fortsatt aktive. Her blander de andre sjangre : Garmarna Ny Garmarna er ikke noe å høre på Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Det skal du selvfølgelig få lov til å mene Personlig kunne jeg ikke vært mer uenig Endret 19. oktober 2004 av TAAB Lenke til kommentar
apoxdigital Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Jeg synes hu vokalisten i Gåte er sexy. Elsker når hun prøver å brøle på den nye videoen Joda de er helt ok liksom, men langt fra nyskapende. De har jo egen sound da, det skal de ha. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Har sett gåte live og jeg må si at og si at de er bra live er bullshit. Det er dårlig, kjedelig og publikum sto bare og klødde seg i hodet for det var så dårlig, etterpå kom Wolfram et amatørband fra stavanger tror eg, Det slo an folk ble ville og masse hopping og greier. Lenke til kommentar
laim_com Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 ...etterpå kom Wolfram et amatørband fra stavanger tror eg, Det slo an folk ble ville og masse hopping og greier. Hey AMD-GNom, er det konserten på Håkonsvern du snakker om? L@X-festivalen? Jeg var nemlig der, litt arti om det er samme konsert.... Må si meg enig i det du sier, Gåte var ikke den store sukssesen live. Wolfram var bedre, ja. Kan til info si at Wolfram er et Bergens band, og har hjemme side her. Kanskje noe å sjekke ut? Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Where is tha Kick & Bass? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Vel, Gåte er kanskje ikke nyskapende, men gode... det er de. Imho i allefall. Bedre enn sånn ca all ny norsk rock de siste 5 årene. Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 For en tid tilbake (ca. ett-to år) synes jeg Gåte var STORT! Det var hovedsakelig på grunn av den andre EPen deres som inneholdt sangene "Grusomme Skjebne" "Liti Kjersti" etc. På denne EPen synes jeg Gåte var nyskapende, i alle fall at de fikk det til å låte skikkelig skilkkelig tøft, med glimrende arrangement, flere tekniske finesser (kanskje ikke verdensklasse, men svært godt timet i arrangementet), etc. etc. Etter dette har de imidlertid tapt seg og spiller nå mer ordinær musikk synes jeg. De som bare har hørt Jygri har imidlertid gått glipp av noe stort!!! Hør EPen som ble gitt ut før Jygri, og du får høre Gåte på sitt beste. Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Nå kommer det sikkert mange flyvende etter meg, men jeg HATER Gåte. Konservativ nynorskmann-musikk er det det er. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Nå kommer det sikkert mange flyvende etter meg, men jeg HATER Gåte.Konservativ nynorskmann-musikk er det det er. Kan du ikke prøve å utdype det der litt mer? Ikke bare er det et helt usaklig og idiotisk utsagn, men hvorfor er det så ille? konservativ og nynorsk faktisk Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Nå kommer det sikkert mange flyvende etter meg, men jeg HATER Gåte.Konservativ nynorskmann-musikk er det det er. Kan du ikke prøve å utdype det der litt mer? Ikke bare er det et helt usaklig og idiotisk utsagn, men hvorfor er det så ille? konservativ og nynorsk faktisk De fremmer faktisk det nynorske språket, så det er slettes ikke noe dumt i å si det! Jeg må si at for en nynorsk motstander som meg, så er det faktisk et minus at de gjør dette, men jeg bryr meg mer om musikken de lager enn om meningene dems. Men jeg er enig i at han kan utdype litt mer hvorfor han HATER dem! Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Altså. Det er jo bare tragisk å angripe et band fordi de synger på nynorsk. Også å komme med at de er konservativ? at det i det hele tatt er et argument for at han ikke liker de. Hvorfor er de "konservativ"? Fordi de bruker folkemusikk? Newsflash: De blander faktisk inn ny musikk i folkemusikken. Konservativt? Neppe. Kan du ikke bare si at du ikke liker musikken? Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Er dét nynorsk???? Det tror jeg slettes ikke det er, det er vel først og fremst gammel-norsk av et slag, eller en eldre versjon av riksmål. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Jeg tror de både bruker gammel norsk og nynorsk, det kommer ann på sangen, de tar jo gamle folkeviser og lager dem om... Ellers så kan jo nynorskvennlighet oversettes til LITT konservativt, ettersom det er gammelt og unødvenig! Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Ellers så kan jo nynorskvennlighet oversettes til LITT konservativt, ettersom det er gammelt og unødvenig! Nynorskvennelighet er unødvendig? Kjenn dine røtter og din kultur mann!! Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Nyskapende er de sikkert ikke. Det er meget vanskelig å være no særlig nyskapende nå, men jeg personlig har hørt en del på gåte nå i det siste, og synes at det er ganske bra musikk. Jeg kommer fra bygda der Sveinung Sundli har laget en heidundrandes festival (storås festivalen) Og under denne festival har jeg også hatt annledning til å snakke med sveinung, og høre på når han har snakket med andre. Han virker som en ganske kul fyr, og jeg er i vertfall takknemmlig for at han satset på Festival i kommunen som jeg bor i. For det er en opplevelse jeg sent vil glemme. Gåte spilte jo selfølgelig også ved festivalen. Lumsk som er nevnt i denne tråden spilte også. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Ellers så kan jo nynorskvennlighet oversettes til LITT konservativt, ettersom det er gammelt og unødvenig! Nynorskvennelighet er unødvendig? Kjenn dine røtter og din kultur mann!! Jeg mente at nynorsk (ikke nynorskvennlighet) var unødvendig, hvis det var noen missforståelser ute å gikk. Ja, jeg synes nynorsk er unødvendig, men jeg er redd jeg er litt vel off topic her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå