Gå til innhold

Er Gåte et nyskapende band?


TAAB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...etterpå kom Wolfram et amatørband fra stavanger tror eg, Det slo an folk ble ville og masse hopping og greier.

Hey AMD-GNom, er det konserten på Håkonsvern du snakker om? L@X-festivalen?

Jeg var nemlig der, litt arti om det er samme konsert....

Må si meg enig i det du sier, Gåte var ikke den store sukssesen live. Wolfram var bedre, ja.

 

Kan til info si at Wolfram er et Bergens band, og har hjemme side her. Kanskje noe å sjekke ut? :cool:

Lenke til kommentar

For en tid tilbake (ca. ett-to år) synes jeg Gåte var STORT! Det var hovedsakelig på grunn av den andre EPen deres som inneholdt sangene "Grusomme Skjebne" "Liti Kjersti" etc. På denne EPen synes jeg Gåte var nyskapende, i alle fall at de fikk det til å låte skikkelig skilkkelig tøft, med glimrende arrangement, flere tekniske finesser (kanskje ikke verdensklasse, men svært godt timet i arrangementet), etc. etc.

 

Etter dette har de imidlertid tapt seg og spiller nå mer ordinær musikk synes jeg. De som bare har hørt Jygri har imidlertid gått glipp av noe stort!!! Hør EPen som ble gitt ut før Jygri, og du får høre Gåte på sitt beste. :yes:

Lenke til kommentar
Nå kommer det sikkert mange flyvende etter meg, men jeg HATER Gåte.

Konservativ nynorskmann-musikk er det det er.

Kan du ikke prøve å utdype det der litt mer? Ikke bare er det et helt usaklig og idiotisk utsagn, men hvorfor er det så ille?

 

konservativ og nynorsk faktisk

De fremmer faktisk det nynorske språket, så det er slettes ikke noe dumt i å si det!

 

Jeg må si at for en nynorsk motstander som meg, så er det faktisk et minus at de gjør dette, men jeg bryr meg mer om musikken de lager enn om meningene dems. Men jeg er enig i at han kan utdype litt mer hvorfor han HATER dem!

Lenke til kommentar

Altså. Det er jo bare tragisk å angripe et band fordi de synger på nynorsk. Også å komme med at de er konservativ? at det i det hele tatt er et argument for at han ikke liker de. Hvorfor er de "konservativ"? Fordi de bruker folkemusikk? Newsflash: De blander faktisk inn ny musikk i folkemusikken. Konservativt? Neppe.

 

 

Kan du ikke bare si at du ikke liker musikken?

Lenke til kommentar

Nyskapende er de sikkert ikke. Det er meget vanskelig å være no særlig nyskapende nå, men jeg personlig har hørt en del på gåte nå i det siste, og synes at det er ganske bra musikk.

Jeg kommer fra bygda der Sveinung Sundli har laget en heidundrandes festival (storås festivalen) Og under denne festival har jeg også hatt annledning til å snakke med sveinung, og høre på når han har snakket med andre. Han virker som en ganske kul fyr, og jeg er i vertfall takknemmlig for at han satset på Festival i kommunen som jeg bor i. For det er en opplevelse jeg sent vil glemme. Gåte spilte jo selfølgelig også ved festivalen. Lumsk som er nevnt i denne tråden spilte også.

Lenke til kommentar
Ellers så kan jo nynorskvennlighet oversettes til LITT konservativt, ettersom det er gammelt og unødvenig!

 

Nynorskvennelighet er unødvendig? :ermm:

 

Kjenn dine røtter og din kultur mann!!

Jeg mente at nynorsk (ikke nynorskvennlighet) var unødvendig, hvis det var noen missforståelser ute å gikk. Ja, jeg synes nynorsk er unødvendig, men jeg er redd jeg er litt vel off topic her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...