trym13 Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 var ikke helt sikker hvor jeg skulle legge in dette men jeg legger det in her. jeg har et bildegalleri på hjemmesiden min som heter COPPERMINE. kjører det gjennom noe mySQL saker. alt har funka helt fint en god stund til plutselig nå får jeg denne feilmeldingen : " MySQL said: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) " kan noen hjelpe meg til og få opp bildegalleriet mitt igjenn. ? takk for al hjelp mvh. trymHENRIKSSON Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 dette skal under PHP *rapportert for deg* Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Har du endret på login-info i bildegalleriet? Hvis ikke, er det mySQL-serveren din som enten er nede eller har endret login-infoen din. Svendsen: Hvem sier at mySQL er for PHP? Greit nok at dette er for et PHP-script som bruker mySQL, men java og andre programmeringsspråk funker nesten like godt mot mySQL som PHP gjør. Hadde vært bedre med et egen SQL/database-forum, istedenfor at PHP-forumet må fylles av slike tråder. Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Har du endret på login-info i bildegalleriet? Hvis ikke, er det mySQL-serveren din som enten er nede eller har endret login-infoen din. Svendsen: Hvem sier at mySQL er for PHP? Greit nok at dette er for et PHP-script som bruker mySQL, men java og andre programmeringsspråk funker nesten like godt mot mySQL som PHP gjør. Hadde vært bedre med et egen SQL/database-forum, istedenfor at PHP-forumet må fylles av slike tråder. Av den grunn jeg veit at coppermine hovedsaklig er php (som jeg nevnte da jeg rapporterte, men ikke skrev her ) Ening at det bør være en egen for databaser Lenke til kommentar
trym13 Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 kan ikke huske at jeg har forandra noe som helst med passord osv.. blææ, nede. er det noen sted jeg kan sjekke det ? her er hele feilmedligen jeg får : Coppermine critical error: Unable to connect to database ! MySQL said: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Sjekk med webhosten din om de har endret noe på serveren eller om serveren er nede. Hvilken host har du? start.no? Lenke til kommentar
trym13 Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 de har nettopp endra server ip osv. eller hele servern. veit forsatt ikke åssen jeg skal fixe alt ? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Da må du prøve å finne ut hvor i scriptet mySQL-infoen ligger lagret. Sjekk om det finnes en config.php fil eller om du kan stille det inn i menyen. Fyll inn adressen til den nye serveren istedenfor den gamle. Kundeservice for webhotellet ditt kan sikkert hjelpe deg med å finne ut akkurat hva de har gjort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå