Gå til innhold

problemer med MySQL stuff.

Anbefalte innlegg

var ikke helt sikker hvor jeg skulle legge in dette men jeg legger det in her.

jeg har et bildegalleri på hjemmesiden min som heter COPPERMINE.

kjører det gjennom noe mySQL saker.

alt har funka helt fint en god stund til plutselig nå får jeg denne feilmeldingen :

" MySQL said: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) "

kan noen hjelpe meg til og få opp bildegalleriet mitt igjenn. ?

takk for al hjelp mvh. trymHENRIKSSON

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du endret på login-info i bildegalleriet? Hvis ikke, er det mySQL-serveren din som enten er nede eller har endret login-infoen din.

Svendsen: Hvem sier at mySQL er for PHP? Greit nok at dette er for et PHP-script som bruker mySQL, men java og andre programmeringsspråk funker nesten like godt mot mySQL som PHP gjør. Hadde vært bedre med et egen SQL/database-forum, istedenfor at PHP-forumet må fylles av slike tråder. ;)

Lenke til kommentar
Har du endret på login-info i bildegalleriet? Hvis ikke, er det mySQL-serveren din som enten er nede eller har endret login-infoen din.

Svendsen: Hvem sier at mySQL er for PHP? Greit nok at dette er for et PHP-script som bruker mySQL, men java og andre programmeringsspråk funker nesten like godt mot mySQL som PHP gjør. Hadde vært bedre med et egen SQL/database-forum, istedenfor at PHP-forumet må fylles av slike tråder. ;)

Av den grunn jeg veit at coppermine hovedsaklig er php ;) (som jeg nevnte da jeg rapporterte, men ikke skrev her :D )

Ening at det bør være en egen for databaser

Lenke til kommentar

kan ikke huske at jeg har forandra noe som helst med passord osv..

blææ, nede. er det noen sted jeg kan sjekke det ?

her er hele feilmedligen jeg får :

Coppermine critical error:

Unable to connect to database !

MySQL said: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2)

Lenke til kommentar

Da må du prøve å finne ut hvor i scriptet mySQL-infoen ligger lagret. Sjekk om det finnes en config.php fil eller om du kan stille det inn i menyen. Fyll inn adressen til den nye serveren istedenfor den gamle. Kundeservice for webhotellet ditt kan sikkert hjelpe deg med å finne ut akkurat hva de har gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...