grueng Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Har ADSL fra Telenor Online med Speedtouch 570i trådløs bredbåndsrouter. Problemet er at jeg skulle hatt litt lenger rekkevidde. Har forstått det slik at ingen bredbåndsroutere idag støtter WDS og repeating (eller er det feil?). Noen som har noen forslag til utbedring? Må jeg ha to stk nye aksesspunkt med støtte for WDS / repeating der det ene er koblet til min eksisterende bredbåndsrouter / modem med vanlig nettverkskabel? Eller er det enklere måter å gjøre dette på? Fint om noen vet om bredbåndsroutere (med innebygs ADSL-modem altså) som har støtte for repeating. Har forresten alle med navn "bredbåndsrouter" innebygd ADSL-modem? Endret 12. oktober 2004 av grueng Lenke til kommentar
grueng Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Ingen som har forslag? Hvet at noen Dlink produkter kan "samarbeide" der den ene fungerer som repeater. Men jeg vet ikke hvilke modeller jeg må velge. Jeg har som nevnt SpeedTouch 570i fra før. Denne trengte jo egentlig ikke vært trådløs nå når jeg må ha andre produlkter for å forbedre rekkevidden. Håper noen kan hjelpe meg med dette. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Nei, ikke alle bredbåndsroutere har innebygd ADSL-modem. Faktisk bare et fåtall har dette. Hvis ikke Speedtouch'en har støtte for WDS, så kan du jo slå av den trådløse delen av denne routeren, og henge på et aksesspunkt med WDS-støtte med flere aksesspunkt med WDS trådløst bak dette. For å finne produkter med WDS-støtte, gå til Komplett eller en annen webshop og søk på WDS. Eller bedre, gå til Prisguiden og gjør det samme. Jeg ville nok holdt meg til den åpene standarden WDS, og unngått proprietære teknologier som en del av D-Link's produkter er basert på. Barbara har testet en del produkter med WDS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå