Gå til innhold

dvd+r eller dvd-r til lagring av data

^fmj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skal absolutt ikke skryte på meg någen gode kunnsakper innen dette emne. har selv lurt masse på dette. men av det jeg har hørt er den "store" forskjellen at flere dvd spillere, og flere motakere støtter + formatet. eneste grunnen til at de har + og - format var vel at to produsenter kranglet om hvem så var best og konkurerte med forskjellig format. nå til dags så finnes det veldig mange motakere som støtter begge formata.

vett ikke om alt er 100% korrekt, men håper nå det :) håper du finner ut det vil du.

Lenke til kommentar

Nesten alle nyere DVD-spillere (til filmtitting) støtter begge formatter for avlesing. Da - kom først er det flere eldre typer som har støtte for avlesing av -.

Derimot så er det nærmest bestemt for lenge siden at + blir fremtidens standard. Rart nok så har begge to vart en stund, og det hadde ikke overrasket meg om begge fortsatt er her når Bluray kommer og tar over.

Ved bruk i brennere har mange observert at de fleste brennere klarer å brenne på høyere hastighet i +, som har noe med hvordan formatet er lagt opp. Min har 8x på + og 4x på -.

Jeg brenner selvfølgelig på + da hastigheten er bedre, men også fordi jeg tenkte å velge ett format å bruke, og det ble det jeg antok skulle bli standard senere. Ingen vits i å ha masse av hver type plate liggende. :)

Valg av + eller - har ikke ellers så veldig mye å si. Om man vil lage plater for avspilling av film på TV så bør man sjekke på nett hvilket format spilleren støtter, og bruke det. Eller synes jeg at + er bra og kjapp.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Av alle de platene jeg brenner, hvis jeg har problemer med noen av de er det alltid minus plater.

Tror minus standarden er mer kompleks, derav må man ha bedre plater.

tom de verste dritt platene i + standarden funker fett hos meg, men skal jeg

brenner minus så må jeg legge mye mer vekt i kvalitet.

Jeg anbefaler +

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...