Gå til innhold

Maskin i vann!

Anbefalte innlegg

Hey!

Jeg har fra før av ett pyramide kabinett i aluminium, jeg fikk ikke no premie på det lanet jeg var på nå i helga. Da tenkte jeg: For å vinne MÅ jeg finne på no skikkelig nice!

Min tanke var da: Ha en maskin i vann!

Siden det er ett år til neste gang så har jeg tenkt å bruke tid på dette, og jeg blir nok ikke å starte med en gang.

Er det mulig å ha ihvertfall hk i vann, så lenge det er destilert og i bevegelse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg tror ikke det er så god idè...

vannet vil selvsagt ikke lede spenning i starten, men det er fordi at vannet ikke er 100% rent at vanlig vann leder strøm, og ditt vann kommer til å tiltrekke seg støv på et eller annet vis, og dermed "støve ned" og begynner dermed å lede strøm... :(

men 3M har en spesialveske, fluoriserende elns, og den kan du bruke, hvos du leter litt under prosjekten hod ok.no, så burde du finne det, men dette stoffet er DYRT!!...

prøv heller å lag et kabinett med doble vegger, slik at du kan ha det vanlig inni, bare lage noen "tette hull" til viftene og sånt..

det tror jeg er mye lettere, samtidig som det fortsatt imponerer... :thumbup:

Lenke til kommentar

Det du kunne gjort er å sette på doble vegger (som) nevnt, satt en pompe til å pumpe vann øverst i pyramiden og la det renne nedover! DET tror jeg hadde blitt kult!

Du hadde i og for seg ikke trengt doble vegger heller, bare hatt et gulv som hadde vært litt videre enn bunnen på trekanten til å samle vannet!

Edit: For så pumpes opp igjen inne i trekanten...

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
hva med hydraulikkolje? mener det var det vi brukte i en slags koblingsboks på jobben..

Du mener trafoolje. Hydraulikkolje er noe annet. Trafoolje leder ikke strøm og brukes for å kjøle spoler i transformatorer (type enorme) :)

Men blir ikke dette litt for tykk masse for en vanelig pumpe?

Lenke til kommentar

Hmm. For en pumpe med en vane å pumpe vann, ville det nok kanskje gå litt treigt hvis den er tilvendt dette. Men for en vanlig pumpe med litt muskler, bør nok dette gå ok.(?) :p Det jeg har lest ellers på forumet her er at trafoolje lukter helt forferdelig og er litt køddent ellers i forhold til helse og sånn..

Lenke til kommentar
vann leder strøm grunnet saltionene eller no sånt.. destiller og fyr opp..

Jeg tror ikke jeg hadde stolt på det, men du oppnår jo ingenting ved å ikke prøve. :p

Du kunne jo ha laminert eller vakumpakket hk'et, og resten av det du skulle ha under vann. :p Hadde nok blitt litt vanskelig det og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...