Jakobsa Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Hey! Jeg har fra før av ett pyramide kabinett i aluminium, jeg fikk ikke no premie på det lanet jeg var på nå i helga. Da tenkte jeg: For å vinne MÅ jeg finne på no skikkelig nice! Min tanke var da: Ha en maskin i vann! Siden det er ett år til neste gang så har jeg tenkt å bruke tid på dette, og jeg blir nok ikke å starte med en gang. Er det mulig å ha ihvertfall hk i vann, så lenge det er destilert og i bevegelse? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Skal du ha vann inne i maskinen eller skal du ha maskinen ned i en kasse med vann? Lenke til kommentar
Jakobsa Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Jeg tenkte meg en liten kasse i pleksi, der nedi skal det være ett stykk hk og vann... vannet skal renne over hk ved hjelp av en pumpe og en fontene. Resten skal være over vann. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Asså... selve maskinen skal stå på "land" og bare harddisken skal ligge uti vannet? Lenke til kommentar
Jakobsa Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 bare hovedkortet, harddisken ville blitt ødelagt, samme med psu, men siden det ikke går så sterk strøm i hk så er det ikke så stor fare for at no ville blitt ødelagt. Og om man bruker destilert vann så leder ikke det strøm! Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 jeg tror ikke det er så god idè... vannet vil selvsagt ikke lede spenning i starten, men det er fordi at vannet ikke er 100% rent at vanlig vann leder strøm, og ditt vann kommer til å tiltrekke seg støv på et eller annet vis, og dermed "støve ned" og begynner dermed å lede strøm... men 3M har en spesialveske, fluoriserende elns, og den kan du bruke, hvos du leter litt under prosjekten hod ok.no, så burde du finne det, men dette stoffet er DYRT!!... prøv heller å lag et kabinett med doble vegger, slik at du kan ha det vanlig inni, bare lage noen "tette hull" til viftene og sånt.. det tror jeg er mye lettere, samtidig som det fortsatt imponerer... Lenke til kommentar
kverna Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 dette har da vært oppe før, da tror jeg de bruke 3m væske... Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 men 3M har en spesialveske, fluoriserende elns, og den kan du bruke, hvos du leter litt under prosjekten hod ok.no, så burde du finne det, men dette stoffet er DYRT!!... Å Natrium fikser link: http://overklokking.no/prosjekter/3m_utstilling/index.html Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 huff så dårlig jeg skriver for tiden.. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 hva med hydraulikkolje? mener det var det vi brukte i en slags koblingsboks på jobben.. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Hva skal du bruke til cpu kjøling da? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Hva skal du bruke til cpu kjøling da? Vannet såklart. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Det du kunne gjort er å sette på doble vegger (som) nevnt, satt en pompe til å pumpe vann øverst i pyramiden og la det renne nedover! DET tror jeg hadde blitt kult! Du hadde i og for seg ikke trengt doble vegger heller, bare hatt et gulv som hadde vært litt videre enn bunnen på trekanten til å samle vannet! Edit: For så pumpes opp igjen inne i trekanten... Endret 11. oktober 2004 av P-in-P Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Ok. Men det blir jo varmt til slutt det å. Det burde silkulere på en måte. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Ok. Men det blir jo varmt til slutt det å. Det burde silkulere på en måte. Jo, med pumpen og radiatoren. Det blir likt et helt vanelig vannkjøling system, bortsett fra cpu, gpu, nb blokkene. Endret 11. oktober 2004 av Natrium Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 hva med hydraulikkolje? mener det var det vi brukte i en slags koblingsboks på jobben.. Du mener trafoolje. Hydraulikkolje er noe annet. Trafoolje leder ikke strøm og brukes for å kjøle spoler i transformatorer (type enorme) Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 hva med hydraulikkolje? mener det var det vi brukte i en slags koblingsboks på jobben.. Du mener trafoolje. Hydraulikkolje er noe annet. Trafoolje leder ikke strøm og brukes for å kjøle spoler i transformatorer (type enorme) Men blir ikke dette litt for tykk masse for en vanelig pumpe? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Hmm. For en pumpe med en vane å pumpe vann, ville det nok kanskje gå litt treigt hvis den er tilvendt dette. Men for en vanlig pumpe med litt muskler, bør nok dette gå ok.(?) Det jeg har lest ellers på forumet her er at trafoolje lukter helt forferdelig og er litt køddent ellers i forhold til helse og sånn.. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 vann leder strøm grunnet saltionene eller no sånt.. destiller og fyr opp.. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 vann leder strøm grunnet saltionene eller no sånt.. destiller og fyr opp.. Jeg tror ikke jeg hadde stolt på det, men du oppnår jo ingenting ved å ikke prøve. Du kunne jo ha laminert eller vakumpakket hk'et, og resten av det du skulle ha under vann. Hadde nok blitt litt vanskelig det og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå