ptfe Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Jeg har hørt det er mulig å boote fra en usb drive... som f.eks en memory-stick, eller som meg, en mp3 spiller (Creative muvo)... men hvordan? Først og fremst, jeg har ikke helt skjønt dette med hvordan man skal legge over bootable iso'er på et medie... som f.eks cdr! Jeg har selv brukt nero, og "burn iso", og det funker jeg så klart... men når jeg vil ha det på noe annet, hvordan går jeg da frem? Det jeg vil legge på usb-driven er dette: http://www.memtest86.com/ ... til å teste rammen... 86kb stort! De har en bootable iso som dere kanskje ser, men å extracte den på mp3-spillern funka heller dårlig... ... noe som hadde vært stilig var å teste ut dette med å legge en stipped-down win98 på driven! Det er der jeg har det fra også... at de reklamerer med at man kan putte det hele på en memory-stick... men noen som vet hvor man finner denne win98? Jeg har en full legitim 98 cd her, om jeg trenger det...! Takker for hjelpen! Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Om du får det til, legg inn lilo eller grub på boot-sectoren på usb-sticken og legg inn ref til binary utgaven av memtest86 i f.eks. grub.conf... Så regner jeg med ting vil funke. PS: bruk memtest86+ istedet for vanlige memtest86. Du kan også få en alternativ oppskrift for bootable USB key med memtest86+ her Les readme.txt filen i usb key zip-fila Endret 11. oktober 2004 av johneinar Lenke til kommentar
ptfe Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Whoa! Dette er nytt for meg... jeg for lese litt... takk for tipset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå