CFD Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Ja. Det er en Vapochil PE. Tidligere har jeg hatt Vapochill Classic , Vapochill XE og nå har jeg Vapochill PE. Hovedkortet er et ITX kort som kan kjøre fanless.. Kanskje litt ironisk med vapoen der =) Men regner med å være ferdig med maskinen om ca 1-2uker. Er oppe i en flytteperiode og da blir det begrenset med tid til å mekke på datamaskiner. Det skal bli vannkjøling på GPU , Chipsett og hardisker. Kabinettet skal moddes så dette blir morsomt Lenke til kommentar
CFD Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Denne maskinen skal ikke åpnes no matter what siden dette er en HTPC og den er 100% stabil og jeg hører ikke at den kjører enda. Jeg reagerte dessverre litt da jeg leste dette. Du har bestemt deg for at du aldri trenger å åpne et kabinett med Big Water vannkjøling? Trodde de aller fleste med Big Water åpnet kabinettet sitt ca en gang i uka for å skifte pumpe eller vannblokk jeg? Jeg har gjort noen modifikasjoner.. Pumpen jobber nå med mye mindre mottrykk som gjør at den arbeider lettere.. Jeg har tatt gjengeteip på nippler og godt med lim for å herde det litt. Jeg har snudd plexien slik at pumpen nesten ikke jobber i det hele tatt (vannet går vesentlig raskere nå). Har gjort alt jeg kan for at bigwatersettet skal fungere fint over tid. Fungerer det ikke så har jeg noe vannkjøling med blackice extreeme også. Men det skal brukes i bruksmaskinen og jeg vil helst ikke bytte deler mellom maskiner. Lenke til kommentar
maze Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Her er inni kabinettet mitt. Ikke akkuratt det mest rydige men syns det ser bra ut. Skal se litt avangsert ut. Hehe. Sliter litt med at kjøleribbene på skjermkortminne faller av så får skaffe meg noe termisk lim. Tips til forbedringer? Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) her kommer noen bilder rett rundt hjørnet. Endret 29. juli 2005 av Master Casemod Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 jeg har oppdaterte bilder av pcen min her. fortsatt like ryddig(det er det beste jeg får til pga dårlig plass på siden av kabinettet til å gjemme kablene. men er fornøyd jeg. her er et fra innsiden. http://img76.imageshack.us/img76/5161/picture18ga.jpg et annet: http://img76.imageshack.us/img76/713/picture27aa.jpg og et totalt annet igjen^^: (skjermkortet http://img76.imageshack.us/img76/8391/picture33hi.jpg den der nye kjølern under skjermkortet fikk tempen til å synke med ca 10 grader. det lå på ca 39 før og nå på ca 30. sånn er det her. si hva dere vil om det^^. noen som har et overvåkningsprog over temperaturer til et Radeon 9600XT? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 jeg har oppdaterte bilder av pcen min her. fortsatt like ryddig(det er det beste jeg får til pga dårlig plass på siden av kabinettet til å gjemme kablene.men er fornøyd jeg. her er et fra innsiden. http://img76.imageshack.us/img76/5161/picture18ga.jpg et annet: http://img76.imageshack.us/img76/713/picture27aa.jpg og et totalt annet igjen^^: (skjermkortet http://img76.imageshack.us/img76/8391/picture33hi.jpg den der nye kjølern under skjermkortet fikk tempen til å synke med ca 10 grader. det lå på ca 39 før og nå på ca 30. sånn er det her. si hva dere vil om det^^. noen som har et overvåkningsprog over temperaturer til et Radeon 9600XT? snooodig kjøler til ett 9600xt.. har du ikkje vifte??,, har 9600xt.. temp idle = VPU Temp: 32,8 Board Temp: 27 har en veldig kald pc da.. alt holder seg kaldt bare med 2 kabinettvifter Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Da må jeg legge ut et bidrag av mitt system. Har nettopp montert delene i ny-kabinettet mitt, så dere får selv dømme om jeg har brukt tidenfornuftig.. Endret 30. juli 2005 av k_drey Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 k_drey: så bra ut det, viss du bare fjerner den klumpen med kabler du har over cpu viften og gjemmer den bak drevene Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Er litt vanskelig å fjerne den, eneste er å klippe dem av og lodde. Men det er litt uakseptabelt for meg.. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Er litt vanskelig å fjerne den, eneste er å klippe dem av og lodde. Men det er litt uakseptabelt for meg.. Jeg mener, klipp stripsen og ta de andre kablene (untatt P4 pluggen) og gjem dem i drev-hyllen Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 For å si det slik. Klipper jeg av, så ligger den 4-pins kontakten som ligger midt på, der den er nå, og de andre vil ikke komme helt bak drevene... Men vurderer å fjerne og lodde, men får se hva jeg gjør, er kjipt med denne klumpen. Og kan si at jeg brukte "lang" tid på å prøve og finne andre måter! Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) nei., har et Radeon 9600XT Ultimate Edition, derfor ingen kjølevifte på, kun en heftig ribbe^^. med den Vantec Spectrum fan kjølern så holder det seg kaldt inni der. og en ting til, jeg får det ikke ryddigere enn det er nå som jeg sa pga dårlig med gjemmesteder. finns det tips til forbedringer ? Endret 30. juli 2005 av Master Casemod Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Master Casemod, hvis u tar noen bilder slik at vi kan få se hvordan hele innsiden her på et bilde, og at bildet er større enn det du har lagt ut tidligere, så kan vi kanskje hjelpe deg mer. Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Er litt vanskelig å fjerne den, eneste er å klippe dem av og lodde. Men det er litt uakseptabelt for meg.. Jeg mener, klipp stripsen og ta de andre kablene (untatt P4 pluggen) og gjem dem i drev-hyllen Det er ikke en P4 kontakt som er koblet til HK, men en vanlig drevkontakt.. Hvis ikke jeg husker feil. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Er litt vanskelig å fjerne den, eneste er å klippe dem av og lodde. Men det er litt uakseptabelt for meg.. Jeg mener, klipp stripsen og ta de andre kablene (untatt P4 pluggen) og gjem dem i drev-hyllen Det er ikke en P4 kontakt som er koblet til HK, men en vanlig drevkontakt.. Hvis ikke jeg husker feil. Jaha? Hvaslags rart hovedkort er det da? Lenke til kommentar
IC7STORM Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Her er da mitt kabinett; Lian Li PC7B. Bilde 1 Bilde 2 Bilde 3 Noen som har tips om hvordan jeg kan gjøre det penere? PS, noen som vil bytte sin 20cm-UV-katode mot min 30cm? Obs, ikke brukt. Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Jaha? Hvaslags rart hovedkort er det da? Tar en sjangs og gjetter på: Asus A8N-SLI Deluxe (siden det står det i profilen, og kortet på bildet er et Asus SLI kort.) Endret 30. juli 2005 av m3tro89 Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Jaha? Hvaslags rart hovedkort er det da? Tar en sjangs og gjetter på: Asus A8N-SLI Deluxe (siden det står det i profilen, og kortet på bildet er et Asus SLI kort.) Sprøtt, ante ikke at det fantes hovedkort som brukte molex istedenfor P4-plugg. Men er det slik at dette er vanlig på SLI kort? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Her er mitt. Med: Intel P4 Northwood 3.0 2 @ 3.9 IC7 Max 3 XFX 6800 LE @ 345/810 Avkjølt av: 2x C-systems (450 x 2 l/min) Polar Flo TT CPU og GPU blokk No name raddis 5 1/2 tank. Endret 30. juli 2005 av Stig-Arne Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Sånn ser det ut inni nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg