Gå til innhold

Hvordan ser det ut inni kabinettene deres?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
mangarus, hvordan har du gjort det med kobliger osv med den hdd aktivitets måleren?

bak ampermeteret. så er det 2 koblinger.

da tok jeg ledning som går til hdd LED så klippte jeg av LEDen så koblet jeg di 2 lederne inn på 2 koblingen på ampeermeteret.

funket fjell :)

Lenke til kommentar
Syns viften ser bedre ut uten grill

Ja den er vel kansje det :p skal bytte den ut snart + resten av viftene mine. bråker for mye :\ bare cpu vifta er på 36db. og har 2x80mm framme og 1x120 bak inkl cpu vifta. skal ta å kjøpe meg noen silent x vifter snart og kansje en alu vifte til cpu ;)

Lenke til kommentar
Man lager et hull i kabinettet, putter den "aktivitets tingen" i... Tar en ledning å lodder på den, og plugger den til hovedkortet...

beklager at jeg ikke husker navnet på måleren :p

"Den tingen," som du så pent kaller den, heter amperemeter :whistle:

Endret av sigen
Lenke til kommentar

Så fint ut inni der Biffen89, men hvorfor tar du ikke ut de grelle vifteholderene? Det ser ikke fint ut, Chieftec-eiere har tre valg: Sette vifter i dem, lakke dem, eller fjerne dem (kombinasjon av de to første er tillatt)

Snakker av erfaring, har Chieftec selv.

Hvordan er temperaturene?

EDIT: kaldt rom, lett å skrive feil da...

Endret av sigen
Lenke til kommentar

sigen: Takk for tipset! Har nå fjernet de der vifte greiene :thumbup:

Tempen er grei den kansje litt varm

CPU: 56 grader

Harddisk: 44 grader

GPU'en har jeg ikke temp måler på, men når jeg tar på kjøleren så er den glovarm :whistle: , men det funker bra for det om

Lenke til kommentar

Er vel egentlig ikke så rart at du har litt høye temps?

Selve kabinettet er jo fullstendig ribbet for vifter! Litt bedre gjennomtrekk i kabinettet vil sannsynligvis redusere temperaturen litt.

Ellers må jeg si at det var et usedvanlig ryddig kabinett! :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er litt høye temps synes jeg, hva med å investere i f.eks. SilenX-vifter?

Det hjelper godt med å holde temperaturene nede, og det er veldig stillegående vifter, anbefales! :thumbup:

Harddisken bør ligge på ca. 30-35*C, CPU`en bør være kaldest mulig.

Ellers sier jeg det samme som Skrue; usedvanlig ryddig kabinett!

EDIT: Leif i linken, og hva med å sleeve resten av strømkablene?

Endret av sigen
Lenke til kommentar

Cornel: Masse å rydde i der, var ikke ryddig. Men det ser ikke ut som om det er så lett å rydde inni der heller :thumbdown:

formann: Ser greit ut, men ville lagt den ledningen som ender rett nedenfor CPU-kjøleren ned samme stedet som P4-pluggen, og ryddet litt bedre opp med diskene, og samlet S-ATAkablene litt bedre ;) Ellers lite å si på kabinettet, muligens noe sleeving :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...