Gå til innhold

Hvordan ser det ut inni kabinettene deres?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter ett par år med ett Raidmax Scorpio kabinett, tenkte jeg at det var på tide med ett nytt!

 

Etter mange sene kvelder og grublinf falt valget på dette lian li kabinettet:

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PC65BUSB&mcat=c134

 

Takket være Microplex kom det super raskt i posten (i går) og jeg begynte å mekke med en gang!

 

Ble ferdig i går kveld, men manglet ett par detaljer så jeg ventet med å legge det ut her...

 

Anyways, her er det:

 

p1010029.jpg

P1010034.jpg

P1010032.jpg

P1010033.jpg

P1010028.jpg

P1010045.jpg

 

Håper dere liker det like mye som meg...

 

Det er forresten første gangen jeg har bygget en pc...gikk faktisk utrolig greit:)

 

Skal også skaffe noen katoder og kanskje sleeve kablene fra strømforsyningen gule...andre ideer?

 

edit: har snudd harddisken nå... :cry:

 

Axel

Endret av axelh
Lenke til kommentar

Min Aopen HQ45 kasse...

Har akkurat blitt ferdig med å lakke den, flouriserende orange og metallic lakk fra biltema ! (ikke akkurat noe super kvalitet)

Mist 120mm vifte i front... Primecooler 80mm i bakkant... Delta vifte på 60mm som blåser på skjermkortet.

1 x 80 GB, Celron 2,53 MHz, 512 mb ram (blir 1 GB til jul tenker jeg),

Gainward GeForce FX5500 256MB, MSI HK...

Det er bare å komme med komentarer og invendinger ! :)

Endret av aGal
Lenke til kommentar
Håper dere liker det like mye som meg...

 

Det er forresten første gangen jeg har bygget en pc...gikk faktisk utrolig greit:)

 

Skal også skaffe noen katoder og kanskje sleeve kablene fra strømforsyningen gule...andre ideer?

 

Axel

 

Satt harddisken feil vei :roll:

 

Edit: Og bruke krympeslange på de kablene du har satt på kabelstrømpe. Blir bedre resultat.

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar
Min Aopen HQ45 kasse...

Har akkurat blitt ferdig med å lakke den, flouriserende orange og metallic lakk fra biltema ! (ikke akkurat noe super kvalitet)

Mist 120mm vifte i front... Primecooler 80mm i bakkant... Delta vifte på 60mm som blåser på skjermkortet.

1 x 80 GB, Celron 2,53 MHz, 512 mb ram (blir 1 GB til jul tenker jeg), 

Gainward GeForce FX5500 256MB, MSI HK...

Det er bare å komme med komentarer og invendinger ! :)

7146372[/snapback]

 

Det skal ikke så veldig mye til å gjemme bort en del av de kablene i det kabinettet.

Sett alle katodene slik at de ikke synes når du har sidedøra på, men bare effekten av dem. Slik som den du har til venstre i bilde er bra. Legg den ene nede i kabinettet og heng den andre i toppen ved PSUen. Det synes jeg ser mye bedre ut.

 

Og ta et bilde av resultatet i et mørkt rom. Så får vi se effekten bedre.

Lenke til kommentar
Nå har jeg ryddet litt...

Håper det ble bedre, synes hvertfall det selv  :)

7147337[/snapback]

Er ikke lilla, grønn og rød litt mye farger?

Ta heller å bytt de til 1 av fargene, men dette er min mening.

PS: Hovedkortet ditt er jo like stort som nesten skjermkortet mitt :p

7148359[/snapback]

 

Har hatt lys i mange forskjellige PC'r før, så er derfor det er så mange farger...

Det er neon lys og rødt lys... også har vi 1 stk grønn katode som ødelegger litt, trur jeg bytter den til lilla nuh med det samme så det ser mer likt ut :p Neste gang jeg kjøper noe fra microplex skal jeg sørge for å få med 2 stk neon katoder til, så det blir 4 neon katoder og 1 vifte med 4 røde leds.. :)

Er jo micro ATX så da er det lite, trenger jo ikke noe mer i den PC'n da den brukes av gjester og av min mor og søster da de danser maskindans (DDR, StepMania)

Lenke til kommentar

@axelh

 

gratulerer med ny lian li :)

 

først et spørsmål: hvorfor falt valget på den kassa der? det er nyere og bedre versjoner av den ute med bl.a 120mm vifter istede for 80mm.

 

så over til kritiseringa. var en som foreslo å bruke krympeslange på de kablene du har monternt kabestrømper på, det er et bra forslag. mitt forslag blir å bruke en mindre kabelstrømpe også, de er alt for store for kablene dine. ja det blir en del arbeid da du som oftest må ta av kontakter og sånt for å få på strømper og og krymeslange, men det ser så mye bedre ut etterpå.

 

og så lurer jeg på hvorfor du ikke har satt hardidsken din i den nedre brønnen slik at den får kjøling. disker blir fort varme ;)

 

men du har fått det veldig ryddig og fint.

 

ser du har ocz modstream psu, savner min :cry: R.I.P.

 

btw anbefaler ikke å bytte kabelstrømper på psuen (spesielt ikke om kvaliteten blir som de kabelene du har strømpa til nå, no offence) da den oczen har extremt bra kabelstrømper, samt at de passer greit inn i kassa.

 

btw, du mister nok garantien også ;)

Lenke til kommentar
@axelh

 

gratulerer med ny lian li :)

 

først et spørsmål: hvorfor falt valget på den kassa der? det er nyere og bedre versjoner av den ute med bl.a 120mm vifter istede for 80mm.

 

så over til kritiseringa. var en som foreslo å bruke krympeslange på de kablene du har monternt kabestrømper på, det er et bra forslag. mitt forslag blir å bruke en mindre kabelstrømpe også, de er alt for store for kablene dine. ja det blir en del arbeid da du som oftest må ta av kontakter og sånt for å få på strømper og og krymeslange, men det ser så mye bedre ut etterpå.

 

og så lurer jeg på hvorfor du ikke har satt hardidsken din i den nedre brønnen slik at den får kjøling. disker blir fort varme ;)

 

men du har fått det veldig ryddig og fint.

 

ser du har ocz modstream psu, savner min :cry: R.I.P.

 

btw anbefaler ikke å bytte kabelstrømper på psuen (spesielt ikke om kvaliteten blir som de kabelene du har strømpa til nå, no offence) da den oczen har extremt bra kabelstrømper, samt at de passer greit inn i kassa.

 

btw, du mister nok garantien også ;)

7152809[/snapback]

Så du mener denne er bedre og billigere en denne?

Hva er denne forskellen mellom disse?

Vil ett Geforce 8800gtx ha plass i disse kabinetene?

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar
@axelh

 

gratulerer med ny lian li :)

 

først et spørsmål: hvorfor falt valget på den kassa der? det er nyere og bedre versjoner av den ute med bl.a 120mm vifter istede for 80mm.

 

så over til kritiseringa. var en som foreslo å bruke krympeslange på de kablene du har monternt kabestrømper på, det er et bra forslag. mitt forslag blir å bruke en mindre kabelstrømpe også, de er alt for store for kablene dine. ja det blir en del arbeid da du som oftest må ta av kontakter og sånt for å få på strømper og og krymeslange, men det ser så mye bedre ut etterpå.

 

og så lurer jeg på hvorfor du ikke har satt hardidsken din i den nedre brønnen slik at den får kjøling. disker blir fort varme ;)

 

men du har fått det veldig ryddig og fint.

 

ser du har ocz modstream psu, savner min :cry: R.I.P.

 

btw anbefaler ikke å bytte kabelstrømper på psuen (spesielt ikke om kvaliteten blir som de kabelene du har strømpa til nå, no offence) da den oczen har extremt bra kabelstrømper, samt at de passer greit inn i kassa.

 

btw, du mister nok garantien også ;)

7152809[/snapback]

 

Som du kanskje forstår er den 'under progress'..ikkje for å unnskylde meg :blush:

 

Valget falt vel på den fordi jeg nettopp hadde kjøpt nye 80mm vifter og jeg liker ikke 120mm av en eller annen grunn.... :p

 

Kabelstrømpene er bare midlertidig da jeg venter på verktøy sånn at jeg kan demontere kontaktene. Da vil jeg bruke rett størrelse og krympeslange. :) noen som vet hvor jeg kan få tak i sånne utenom microplex?

 

harddisken har vel ikke plass i nederste brønn...?

 

angående ocz'en...Den tenkte jeg bare å tre strømper over uten å ta av de gamle...dårlig ide?

 

Axel

Lenke til kommentar

ja dårlig ide, har prøvd det selv. jeg anbefaler på det sterkeste å beholde orginal stømpene på ocz psuen.

 

du kan få kjøpt verktøy til både vanlig molex og atx kontakter på netshop. de har 50% eller mer rabatt på AC ryan produkter nå, og hvis du kjøper en av disse så får du alt du trenger. fåes i 4-5 fargekomboer

 

fikk et sånt kit selv i går, og atx verktøyet funker greit, litt tricky å bruke, da du må passe på å ikke knekke den, samt at du må dra ut ledningene for hånd etter å ha stikki pinuttakeren inn i kontakten, mens med molex kontakt verktøyet er bare å trykke ledningene ut.

 

lite tips, det blir veldig med ledninger å holde styr på. jeg brukte maskeringsteip og en kulepenn for å merke de forskjellige ledningene (nummerert). har ikke testa psuen enda, men tror det ble rektig.

 

btwm ikke ta av merkinga føre du stikker ledningene inn i kontakten igjen, skulle du gjøre en feil så er det lettere å se hvor du putta hva ;)

 

harddisken har vel ikke plass i nederste brønn...?

det er der den egentlig skal stå min gode mann. bare at den må stå på høykant ;) der du har satt den nå så skal det egentlig være diskketstasjoner. (det er ikke farlig å la den stå sånn, eneste veien som er usundt er på skrå)

 

Så du mener denne er bedre og billigere en denne?

Hva er denne forskellen mellom disse?

Vil ett Geforce 8800gtx ha plass i disse kabinetene?

ja jeg mener at den pc7 kassa til 1k er bedre enn den andre, da den har 2 stk 120mm vifter som er mer effektive på samme støynivå, samt at det er plass til en 80mm i taket også. eneste er at det er 2 harddisk plasser mindre, men de fleste har ikke så mange disker i en gamer maskin tror jeg.

 

og ja jeg ser ingen problemer med å få inn et 8800GTX kort. to stk kan kanskje bli litt værre, men de færreste kjøper vel det ;)

 

btw, dimensjonene på de kassene du linker til er klin like, bar at den dyreste er hele 2mm lengre/dypere :p ergo er det like dårlig plass i begge kassene ;)

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Hkommer altså bildene av mitt lian li pc71b. Som dere ser har jeg modifisert det en del, er dere interessert i å lese mer er det link til workloggen i signaturen min. Har tatt en pause i prosjektet grunnet militæret, men nå er jeg tilbake og klar for mer casemodding ;)

 

Alle bilder er klikkbare!

 

Kabinettet i lys:

 

aluminous1Custom.jpg

 

Insiden (som forøvrig må renses for støv :))

 

aluminous2Custom.jpg

 

Håper på litt tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
takk for tipsene spirre!

 

da er harddisken flyttet og sleeve kit skal bestilles straks..

ble masse endringer nå så jeg får legge ut nye bilder når den er helt ferdig...

 

en ting: hvorfor funker det ikke å sleeve utenpå psu kablene?

 

Axel

7155003[/snapback]

jeg har sleeva alle kablene uten og ta av kontaktene. det krever bare litt tid. det du må gjøre er og fresse kontaktene sammen med ledningen sammen slik at diameteren på kontakten bli minst mulig og teipe rund slik at strømpent glir over kan også hende du må ta i ganske hardt for og få dem over kontakten, det måtte jeg kommer an på max diameteren dil strømpen. det som er verst og få på er krympeslangene hvis du skal ha på de som skal passe perfekt..

Lenke til kommentar
takk for tipsene spirre!

 

da er harddisken flyttet og sleeve kit skal bestilles straks..

ble masse endringer nå så jeg får legge ut nye bilder når den er helt ferdig...

 

en ting: hvorfor funker det ikke å sleeve utenpå psu kablene?

 

Axel

7155003[/snapback]

jeg har sleeva alle kablene uten og ta av kontaktene. det krever bare litt tid. det du må gjøre er og fresse kontaktene sammen med ledningen sammen slik at diameteren på kontakten bli minst mulig og teipe rund slik at strømpent glir over kan også hende du må ta i ganske hardt for og få dem over kontakten, det måtte jeg kommer an på max diameteren dil strømpen. det som er verst og få på er krympeslangene hvis du skal ha på de som skal passe perfekt..

7156560[/snapback]

 

ok, takk skal du ha!

 

bestilte fra netshop tidligere så da blir det snart modding (aka nye bilder)...

 

Axel

Lenke til kommentar
ja dårlig ide, har prøvd det selv. jeg anbefaler på det sterkeste å beholde orginal stømpene på ocz psuen.

 

du kan få kjøpt verktøy til både vanlig molex og atx kontakter på netshop. de har 50% eller mer rabatt på AC ryan produkter nå, og hvis du kjøper en av disse så får du alt du trenger. fåes i 4-5 fargekomboer

 

fikk et sånt kit selv i går, og atx verktøyet funker greit, litt tricky å bruke, da du må passe på å ikke knekke den, samt at du må dra ut ledningene for hånd etter å ha stikki pinuttakeren inn i kontakten, mens med molex kontakt verktøyet er bare å trykke ledningene ut.

 

lite tips, det blir veldig med ledninger å holde styr på. jeg brukte maskeringsteip og en kulepenn for å merke de forskjellige ledningene (nummerert). har ikke testa psuen enda, men tror det ble rektig.

 

btwm ikke ta av merkinga føre du stikker ledningene inn i kontakten igjen, skulle du gjøre en feil så er det lettere å se hvor du putta hva ;)

 

harddisken har vel ikke plass i nederste brønn...?

det er der den egentlig skal stå min gode mann. bare at den må stå på høykant ;) der du har satt den nå så skal det egentlig være diskketstasjoner. (det er ikke farlig å la den stå sånn, eneste veien som er usundt er på skrå)

 

Så du mener denne er bedre og billigere en denne?

Hva er denne forskellen mellom disse?

Vil ett Geforce 8800gtx ha plass i disse kabinetene?

ja jeg mener at den pc7 kassa til 1k er bedre enn den andre, da den har 2 stk 120mm vifter som er mer effektive på samme støynivå, samt at det er plass til en 80mm i taket også. eneste er at det er 2 harddisk plasser mindre, men de fleste har ikke så mange disker i en gamer maskin tror jeg.

 

og ja jeg ser ingen problemer med å få inn et 8800GTX kort. to stk kan kanskje bli litt værre, men de færreste kjøper vel det ;)

 

btw, dimensjonene på de kassene du linker til er klin like, bar at den dyreste er hele 2mm lengre/dypere :p ergo er det like dårlig plass i begge kassene ;)

7154685[/snapback]

Ok, jeg tror jeg går for det, men jeg er litt usikker på om jeg skal bli skuffet.

På bildet på microplex ser fargen litt støgg utt iforhold til det "axelh" har.

Kan du bevise for meg att dette er lik farge som axelh sitt?

 

Hkommer altså bildene av mitt lian li pc71b. Som dere ser har jeg modifisert det en del, er dere interessert i å lese mer er det link til workloggen i signaturen min. Har tatt en pause i prosjektet grunnet militæret, men nå er jeg tilbake og klar for mer casemodding ;)

 

Alle bilder er klikkbare!

 

Kabinettet i lys:

 

aluminous1Custom.jpg

 

Insiden (som forøvrig må renses for støv :))

 

aluminous2Custom.jpg

 

Håper på litt tilbakemeldinger!

7154773[/snapback]

Drittpent kabinett, RESPEKT!

Men hadde det vært mitt så hadde jeg nok valgt å ha kun grønn farge inni kabinettet.

Foran trengs det ikke gjøre noe med!

Kan du forresten sende link til hvor man kan få kjøpt det?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...