Gå til innhold

Hvordan ser det ut inni kabinettene deres?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tok du alt bryet for og skjære ut den lille firkanten der? :tease:

6808577[/snapback]

 

Nei, hullet var der ifra før. Standard CM Stacker kabinett har et 80mm hull i toppen til en vifte, jeg jeg fjernet og satte i plexi

6808836[/snapback]

Den vifte er jo grei og ha der syns nå jeg da.. Den trekker jo ut varm luft. Husk at varmluft stiger, er en grunn til at den sitter i toppen..

Selv hadde jeg ikke laget plexi her, men det er ditt valg.

 

Kjøp heller en slik ''top-plexi'' på microplex, plass til 80mm vifte, og plasseres i toppen av kabinettet. Litt modding må til, men enhver pc geek burde klare det.. :tease:

Lenke til kommentar
Tok du alt bryet for og skjære ut den lille firkanten der? :tease:

6808577[/snapback]

 

Nei, hullet var der ifra før. Standard CM Stacker kabinett har et 80mm hull i toppen til en vifte, jeg jeg fjernet og satte i plexi

6808836[/snapback]

Den vifte er jo grei og ha der syns nå jeg da.. Den trekker jo ut varm luft. Husk at varmluft stiger, er en grunn til at den sitter i toppen..

Selv hadde jeg ikke laget plexi her, men det er ditt valg.

 

Kjøp heller en slik ''top-plexi'' på microplex, plass til 80mm vifte, og plasseres i toppen av kabinettet. Litt modding må til, men enhver pc geek burde klare det.. :tease:

6810798[/snapback]

 

Har selv tenkt på tanken idag, varmen stiger ja og det er jo greit. Men jeg får se hva jeg gjør videre. Kanskje jeg setter på vifta igjen om det blir for ille

 

Edit: Men jeg sliter heller ikke med temperaturene på CPUen eller chipset. CPU holder 28'C og systemet ligger på 23'C nå. Temperaturen inni maskinen vet jeg ikke nå, men har bestilt termometer, så da finner jeg ut det. Eneste temperaturen om er "ille" er skjermkortet mitt (X1800XT) som ligger på 54'C. som heller ikke er ille enda

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar

Mr_Razer: Tøft kabinett, rotete? HVA ER DET du snakker om? Det er jo bare en ledning som syntes? du må ha støv, eller ledninger på hjernen:roll: Hvor har du fått tak i VIBRANT klistremerket forresten?

Driver du med motor? :)

Endret av wotw
Lenke til kommentar
Mr_Razer: Tøft kabinett, rotete? HVA ER DET du snakker om? Det er jo bare en ledning som syntes? du må ha støv, eller ledninger på hjernen:roll:  Hvor har du fått tak i VIBRANT klistremerket forresten?

Driver du med motor? :)

6827366[/snapback]

Morn. Takk, hadde det mer ryddig før c, med det andre hovedkortet, da var det sinsykt riddyg, så i sammenligning, er det rotete..

Fikk klistremerket av en kompis som kjører atv.. driver sjøl ikke med motor, bare ser på.. ;)

Lenke til kommentar
Mr_Razer: Tøft kabinett, rotete? HVA ER DET du snakker om? Det er jo bare en ledning som syntes? du må ha støv, eller ledninger på hjernen:roll:  Hvor har du fått tak i VIBRANT klistremerket forresten?

Driver du med motor? :)

6827366[/snapback]

Morn. Takk, hadde det mer ryddig før c, med det andre hovedkortet, da var det sinsykt riddyg, så i sammenligning, er det rotete..

Fikk klistremerket av en kompis som kjører atv.. driver sjøl ikke med motor, bare ser på.. ;)

6827503[/snapback]

Okay, var litt tøft i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Mr_Razer: Tøft kabinett, rotete? HVA ER DET du snakker om? Det er jo bare en ledning som syntes? du må ha støv, eller ledninger på hjernen:roll:  Hvor har du fått tak i VIBRANT klistremerket forresten?

Driver du med motor? :)

6827366[/snapback]

Morn. Takk, hadde det mer ryddig før c, med det andre hovedkortet, da var det sinsykt riddyg, så i sammenligning, er det rotete..

Fikk klistremerket av en kompis som kjører atv.. driver sjøl ikke med motor, bare ser på.. ;)

6827503[/snapback]

Okay, var litt tøft i hvertfall :)

6827603[/snapback]

Takk, du er den første som komenterer det.. :)

Syns det blei ganske fett jeg også.. *må tigge nytt klistremerke når jeg får nytt kabinett* :p

Lenke til kommentar
mr razer at går det ikkke an og opne front døra på kabinettet ditt andre vegen?

6827744[/snapback]

Fra venstre mot høyre mener du?

Går ann å lokke den opp først den døra du ser er oppe, også døra som er bak den igjen.. men går bare fra venstre mot høyre. (Sånn som du ser på bilde)

 

 

Ot: Regner med å få lian li kassa mi til mandag.. :) Blir bilder da på enten mandag eller tirsdag..

Endret av Mr_Razer
Lenke til kommentar

Vinduet kan du jo ganske enkelt lage sjøl?

I det store og hele er det brukeren / "montøren" som bestemmer hvor ryddig det skal bli, og neppe kabinettet!

Om du vil ha det "ryddig og rent", så er det nok mer opp til deg selv enn selve kabinettet.

Jeg vil faktisk si at man heller bør sette fokus på HK-løsninger, dvs hvordan de forskjellige kontaktene er plassert.

Dette er minst like avgjørende for resultatet, om man lukker øynene for hva man ellers er ute etter mht ytelse / overklokking......

Man får sjelden både i truse og smekk! :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vinduet kan du jo ganske enkelt lage sjøl?

I det store og hele er det brukeren / "montøren" som bestemmer hvor ryddig det skal bli, og neppe kabinettet!

Om du vil ha det "ryddig og rent", så er det nok mer opp til deg selv enn selve kabinettet.

Jeg vil faktisk si at man heller bør sette fokus på HK-løsninger, dvs hvordan de forskjellige kontaktene er plassert.

Dette er minst like avgjørende for resultatet, om man lukker øynene for hva man ellers er ute etter mht ytelse / overklokking......

Man får sjelden både i truse og smekk! :p

6828512[/snapback]

du har en del gode poeng der skrue, men det er noen kabinetter som er lettere å sjkule kablene i enn andre, ofte pga strategiske hull til å føre kabler i og sånt.

 

store kabinetter er ofte bedre på dette enn de mindre. samt at det er andre fordeler som bedre plas og ofte bedre kjøling også.

 

men å anbefale en spesifik kasse er ikke like lett, velg heller en du liker utseende og har bra løsninger på ting og tang, og så tar du det derfra. jeg liker lian li og cm stacker. sjekk ut microplex.no, de har et stort utvalg som tilfredstiller de fleste.

Lenke til kommentar

Enig med både Skrue og Spirre! Hovedkortet har endel og si, men det har også kabinettet. Du kan jo lage hull i kassa selv, men hvis du ikke liker å gjøre sånt, så har diverse hull og "gjemmesteder" endel og si.

 

Skal man ha ultimatom av ryddighet, bygg selv, eller modifiser :) Det fins så og si ingen kabinetter som er så gode til å se ryddige ut at du kan kalle de perfekt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...