Gå til innhold

Hvordan ser det ut inni kabinettene deres?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er vel noe ala slik jeg har gjort :)

Reiv ut ALL innmat .. lagde nye drive bays.. har plass til 30 disker nå i kabinettet.

men blir litt trangt oppe p.ga P-ATA .. skal nok over til s-ata på det meste etterverdt, men har jo 3680 gig nå slik som det er .. så blir nok ikke med det første nei :)

hvordan kan det bli så ryddig med alle de diskene?? :ermm:

Jeg har 2 stk highPoint 454 Rocketraid kort .. de tar 8 disker pr stk . så har jeg et til HighPoint Rocket 133 med 4 disker, og 4 disker på hovedkortet. trenger jeg mer, bytter jeg bare ut det 4disk kortet med ett på 8 , og har enda plass til et til på 8.

Følgende spec på pc :

P4 2,4 ghz . 512 Dual ddr 333 . 3680 gig. 2 stk hpt 454 kontrollere. Intel Pro 1000 / MT Dual port gigabit ethernet.

Alle diskene har meget god kjøling , og er helt kalde. Var veldig pes å få trykka inn alle ide kablene .. kabinettet er lissom litt for smalt .. sku hatt mer dybde. Grunnen til at jeg brukte solide stålplater , er fordi at jeg ribba jo ut alt annet i kabinettet.. så da ble det veldig riggaløst. men med den store stålplaten som er skrudd i topp og i bunn, blir det ganske mye mer solid og avstivet igjen :)

Dersom noen vil ha komplett bildeserie av hele prosjektet, send meg heller en pm eller noe.. litt tungvindt å attache en del bilder :)

Bilde med alt av kabler ferdig montert og i drift :

post-153-1105897471_thumb.jpg

Lenke til kommentar
har du ikke flere harddisker enn det der?...jaja..småttiz!

Kommer nok :)

Men er ikke alt man har råd til som ikt lærling.. når skal prioritere andre ting som mat , klær , dame osv hele pakka .. og ekke så ofte en får tid til å sitte å pusle me sån heller lengre hehe!

Men planen var å handle 8 x s-ata disker og en highpoint 1820A kontroller .. blir vel 8x 200 eller 8x 250 .. men regner med 200 pga prisen.. vi får se.

Lenke til kommentar

ja, det vel slik at man kan få er ordentlig god 200GB (Seagate) for par lapper mindre enn en skikkelig ræva 250GB(Hiatchi) ...invester i 200GB slik prisene er nå :D ...

btw, gleder meg til å se maskinen ferdig med de diskene du har planlagt...da snakker vi!

Ps: selg dama, no need! Kan gi deg VirtualGirlfriend v.2.0.. :p

Lenke til kommentar
ja, det vel slik at man kan få er ordentlig god 200GB (Seagate) for par lapper mindre enn en skikkelig ræva 250GB(Hiatchi) ...invester i 200GB slik prisene er nå :D ...

Off topic

Akkurat hva legger du i at hitachi er ræva i forhold til segate? Tester viser at hitachis 7k250 serie er en av de harddiskene som yter best.

On topic.

xB^

Veldig bra at du har klart å få kabisset så ryddig selv med så mange disker ;)

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar
Men planen var å handle 8 x s-ata disker og en highpoint 1820A kontroller .. blir vel 8x 200 eller 8x 250 .. men regner med 200 pga prisen.. vi får se.

Mmh..

Sitter sjølv med eit 1820A-kontrollerkort i maskina mi, og det fungerer toppers.. Eineste som er dritt er at Lian Li PC67 berre har plass til 12disker.. Litt kjipt å kutte i eit kabinett til mange tusen for å setje i fleire disker.. Har ikkje lyst å sette i stygge 3.5" -> 5.25"-rammer for å få fleire disker i det.. Må jo ta hensyn til WAF... :p

Vurderer å kjøpe eit 1820A-kort til, og fylle det med 8x 400GB Seagate-disker... Kortet fungerer forresten utmerket, og sansynlegvis betre med PCI-X, noko eg dessverre ikkje har... :(

Gidder du forresten pm'e meg med adresse til kor eg får bildeserien om det kabinettet..? Interessant prosjekt..

Endret av nmedaas
Lenke til kommentar

Da var det endelig min tur til å poste her...(har vært uten stasjonær maskin i noen år nu...)

Dessverre er bildene tatt med et gammelt crappy kamera uten blits...måtte derfor bruke en lampe for å få noenlunde synlige bilder...(størrelsene er så som så...gikk raskt unna i paint)

Første bilde er med de kalde katodene av...bildet er også tatt før jeg var ferdig inni, så er er relativt rotete. (Jeg har tross alt åtte vifter i maskinen i alt, to av de med lys...pluss to kabler med lys samt to kalde katoder utenom...i tillegg til fire temperatur-sensorer ;) ) Specs er forøvrig i profilen...

uten_lys_thumb.jpg

Maskinen ser mye bedre ut uten at det lyser en lampe på den, kablene lyser, og det samme gjør led'sene i psu'en og 120mm-viften bak...i tillegg er det leds på rammen. ;)

På bilde nummer 2 har jeg slått på katodene. (Effekten vises ikke så bra pågrunn av lampen som lyser på kabinettet

lys_og_lampe_thumb.jpg

Bilde 3 er tatt uten lampe og litt underfra slik at man ser lyset fra PSU'en! :)

logo_og_psu_thumb.jpg

Siste bildet viser lys-effekten best. Her har jeg ryddet litt mer i forhold til de første bildene...men, er ikke helt perfekt enda nei... ;)

lys_effekt_thumb.jpg

edit: har lagt til bedre bilder her! :)

Endret av krister461
Lenke til kommentar
Her er mitt Shark kabinett, men Asus A8N-SLI å diverse snacks

:dribble:

Det er gutten som kan rydde! (Hvordan ser rommet ditt ut :p )

Leiligheten er fin den. Skal tilstå at jeg blir litt gal av å ikke ha det ryddig. Å rote mens jeg holder på med noe er helt greit, men må få ryddet fort igjen. OKay så er jeg litt egen :blush:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...