Laffers Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 mye bedre, men det er fortsatt en del kabler her og der. 10 disker! hvor mye til sammen? 6425174[/snapback] 1*200 GB WD SATA 6*300 GB Seagate 7200.8 SATA 3*300 GB Seagate 7200.9 SATA 6425544[/snapback] Nice m-atx med termaltake bigwater, 4 x hdd, dvd, 120mm vifte psu, 120mm vifte med 90-120mm adapter og et 6800xt. Finner ikke plass til et nytt 7900gt\x1990xt kort siden de er for lang. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 UNnskyld, men hva er meninga med så lange slanger?! Du kan jo forkorte de med flere meter vil jeg tro! Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 hei. Legger ved mitt kabinett for tiden. Alle tips motas med stor takk! Vet ikke hvor jeg skal gjøre av alle kabler og slik. Er så masse som trenger strøm, og dermed kabler.Remser opp noe av det: HDD i O ringer vifte under HDD i o ringer Viftestyring i 3,5 brønn 120 mm forran og bak 80 mm som står å blåser mot chipsettet og skjemkortet 120mm som blåser luft opp på HDD i orginal HDD plass HK skal ha strøm IDE kablel til DVD brenner 24 pins til HK 6 PIN til skjermkortet Ledninger til PW,Reset og slikt Katodene (2 stk) Ønsker tips:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Har samme kabbis som deg! Bare mitt er ryddigere. Jeg tok ut alt av stash som jeg ikke hadde brukt for neon-lys, diskettstasjon osv.. Det endte opp med noe VELDIG ryddig om jeg skal få lov til å skryte av meg selv. Hvis det er en Hiper Type-R 580W PSU så har jeg akkurat samme. Kabinettet får nok lufting uten at du trenger alle de viftene du har satt inn. Eneste ekstra viften jeg har satt inn i tilleg til to 120mm er en som står på høykant intill harddisk-brønnene og blåser over chipsett. Den ser man ikke hvis man plasserer den rett. Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Han har et poeng.. Hva er poenget med SÅ mye lufting? :-P Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Har samme kabbis som deg! Bare mitt er ryddigere. Jeg tok ut alt av stash som jeg ikke hadde brukt for neon-lys, diskettstasjon osv.. Det endte opp med noe VELDIG ryddig om jeg skal få lov til å skryte av meg selv. Hvis det er en Hiper Type-R 580W PSU så har jeg akkurat samme. Kabinettet får nok lufting uten at du trenger alle de viftene du har satt inn. Eneste ekstra viften jeg har satt inn i tilleg til to 120mm er en som står på høykant intill harddisk-brønnene og blåser over chipsett. Den ser man ikke hvis man plasserer den rett. 6427462[/snapback] Gidder du knipse et bilde av hvor disse viftene står? Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Jeg har de to viftene fordi kjøle inredningen som er der orginalt suger heftig etter min mening. Viften forran tar inn litt luft, som i prisippet skal gå over HDD som er rett etter viften. Men det er en sånn dum vegg med noen få hull, som gjør at masse av luften stopper opp. Veldig idiotisk spør du meg.. Og jeg fjernet det filteret som er med på 120 mm forran, da kom det betraktlig mer luft, men MYE mer støv inn også! Lenke til kommentar
Laffers Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 mye bedre, men det er fortsatt en del kabler her og der. 10 disker! hvor mye til sammen? 6425174[/snapback] 1*200 GB WD SATA 6*300 GB Seagate 7200.8 SATA 3*300 GB Seagate 7200.9 SATA 6425544[/snapback] Nice m-atx med termaltake bigwater, 4 x hdd, dvd, 120mm vifte psu, 120mm vifte med 90-120mm adapter og et 6800xt. Finner ikke plass til et nytt 7900gt\x1990xt kort siden de er for lang. 6426086[/snapback] De knekker hvis de får for kort svingradius. Har tenkt litt på å sette vinkler inn, men det koster. Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 skal få rydda kabinettet i dag så skal vi se om det blir bra. Legger ut noen bilder jeg.. Skal også fjerne alllllt det støvet som er inni der, det er helt sykt jo.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Har samme kabbis som deg! Bare mitt er ryddigere. Jeg tok ut alt av stash som jeg ikke hadde brukt for neon-lys, diskettstasjon osv.. Det endte opp med noe VELDIG ryddig om jeg skal få lov til å skryte av meg selv. Hvis det er en Hiper Type-R 580W PSU så har jeg akkurat samme. Kabinettet får nok lufting uten at du trenger alle de viftene du har satt inn. Eneste ekstra viften jeg har satt inn i tilleg til to 120mm er en som står på høykant intill harddisk-brønnene og blåser over chipsett. Den ser man ikke hvis man plasserer den rett. 6427462[/snapback] Gidder du knipse et bilde av hvor disse viftene står? 6427865[/snapback] Her er bildet! Pilene indikerer hvor viftene er plassert. Den som er i front ser man ikke da den er festet bak døra. Man må med andre ord fjerne hele døra for å rense støvfilteret --> STRESS. Viften jeg har satt på høykant med harddiskbrønnene kjøler effektivt chipsett og skjermkort. Skrev litt feil når jeg sa at man ikke ser denne viften, men den er ikke sjenerende på noen som helst måte. (Den ble satt inn for å fjerne varme nå på sommeren, men jeg tror jeg skal la den være der permanent. I tillegg til de nevnte viftene kommer CPU viften, skjermkortviften og viftene inne i PSU. Lykke til med rydding! Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Ryddet i hele natt da jeg ikke fikk sove Skal få knipsa bilde sendere idag:) Men blåser den vifta du satt helt inntill på harddiskene eller andre vei? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Ryddet i hele natt da jeg ikke fikk sove Skal få knipsa bilde sendere idag:) Men blåser den vifta du satt helt inntill på harddiskene eller andre vei? 6433301[/snapback] Den blåser ikke på harddiskene nei. Den blåser den andre veien. Gleder meg til å få sett bildet! Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Da kommer det noen bilder Er ikke helt ferdig, da rydding er et evighetsarbeid! Ble ihvertfall fullt med kabler bak hovedkortplata.. Noen flere raske tips om hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Det rotet som er rundt 3.25 brønnen er litt pga viftestyringen. Flere kabler skal sleeves. Men må få tak i noe mindre enn den jeg kjøpte. Sleeva usb og PW og reset og alle de knappene der. Men hvorfor krypet den ikke med hårføner? -Måtte stripse midlertidig jeg.. Lenke til kommentar
bzerk Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Var mye bedre dette men syntes den uv stjerna så litt harry ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 *Fjern de stjernene så vil det bli seende ryddigere ut. *Hvis du absolutt må ha 2 neonlys er det greit det men det ene kan du i hvertfall legge i bunnen av kabinettet langs den ytterste kanten. Hvis det holder med ett neon lys kan du ta det som er kortest av de to og legge den på baksiden av støtte-metall-stangen som PSUen din viler på. *Sett inn harddisk-holder der de hører hjemme selv om de ikke er i bruk. De kan skjule kabler. *Kabelen fra skjermkortviften kan legges inntill hovedkortet og festes til harddisk-brønnen (m/tape etc.) før den fortsetter oppover *Jeg ser at det går en rosa S-ATA-kabel på skrått inn i en harddisk-brønn. La denne gå "korteste vei" til en harddisk-brønn og når den er der inne kan du legge den oppover til der den skal være. *Mye er gjort hvis du bytter IDE-kabelen din til en som er rund. Du kan eventuellt sleeve den du har. ASUS-klistermerket som sitter fast på den du har kan fjernes (med makt om nødvendig). *Hele venstre siden av kabinettet har rom for forbedring men gjør så godt du kan. PS: Hadde samme problem som deg med å bruke hårføner til å krympe slangene. Jeg endte opp med å måtte bruke El-tape. Tror man må ha varmlufts-pistol for å se resultater. Lenke til kommentar
Skavhaug Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Tok meg en halvtimes rydding i dag! Resultat: Noen forslag til forbedringer ? Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Ja, Jeg skal få tak i en rund IDE kablel. Stjernene er harri ja Neon lys skal jeg prøve og gjemme ja men vet ikke hvor. Hva kan forbedres på den venstre siden? Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Tok meg en halvtimes rydding i dag! Resultat: Noen forslag til forbedringer ? 6435714[/snapback] Det så jo veldig bra ut:) Samme kjøler som meg. Off topic, hva er temperaturen din på cpu? Rom temp samtidig da. Kan nevne at min er 34 IDLE i et rom med 26 grader. Om vinteren når det er kaldt her er den mye kjøligere. + - 10 grader over rom temp. Endret 4. juli 2006 av alexkl Lenke til kommentar
Skavhaug Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Den ligger på 40 grader akkuratt nå ! Er rundt 25 grader på rommet mitt. Har overklokket cpuen til 3 ghz da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg