Kvammis Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Det er godt mulig. Tok det første jeg fant når jeg satt den sammen, og har glemt å bytte.. Takk for påminnelsen Endret 14. mars 2006 av Kvammis Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Kvammis: Også kunne du vel fjernet de plastikkholderene, gjør sikkert litt : ) Btw, hadde en sånn avlangt holder som du har bak viftehullet forran.. Hva er den til? :S Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Bruker vanligvis å ha litt mer vifter i den, men de blir brukt i en annen pc nå.. Skal vel inn igjen om ikke så altfor lenge så gidder ikke å fjerne holderne. Men takk for tipset Vet ikke hva den er til Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 du kan jo lakere de vifterammene også. jeg har svart matte i det svarte dragon toweret mitt og sølv i alu dragon kassa mi Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) Pentium 4 sitt kabinett så utrolig bra ut! Lite med synlige kabler, men de kablene som synes flæsjer opp desverre. Og det ble litt mange snåle fargesammensetninger for min del. Lakk CPU-vifta (eller bytt ut!) og det gjør mye på mitt skjønnhetsinntrykk.. Endret 15. mars 2006 av Glisevask Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Pentium 4 sitt kabinett så utrolig bra ut! Lakk CPU-vifta (eller bytt ut!) og det gjør mye på mitt skjønnhetsinntrykk.. 5756319[/snapback] lakke vifta er kanskje unødvendig, men han kan jo ta av klistremerket i midten, det hjalp en del da jeg gjorde det på min kjøler. Lenke til kommentar
Silver2k Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Må kanskje legge til et lite bidrag jeg også da? Her =) Ikke det beste bilde kanskje mn, forslag? Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Oh, it's a LianLi Oo. Litt for mye kabler, for min del(@Silver2k) OT: Signaturen din er på 6 linjer, med de mellomrommene..... Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 du kan jo starte med å fjerne de grå kablene som hører til usb osv i front. jeg skrudde ut mine. jeg tok ut speakeren også, da dfi har innebygd speaker på hk. btw, han har bare 5 linjer i signaturen sin, men det er 4 som er maks. mellomrom teller desverre som en linje. snakker av erfaring nå Lenke til kommentar
techs Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Kabler må jo synes litt da, skal ikke se ut som PC'en er ribba Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Kabler må jo synes litt da, skal ikke se ut som PC'en er ribba 5757977[/snapback] Njaa.. det er å finne en mellomting da Sleever man kabler i UV farger, syns ikke jeg det er så gæli at det gjør så mye, men helst ikke et rot! Organisering er fint : ) Lenke til kommentar
Bang_Master Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Har akkurat fått nye vifter og litt stash .. men ganske rotete.. plages med en meeeeget varmesterk Intel Celeron 2,4 .. ligger på 65 load .. shutdown på 75 via mb.. har for øyeblikket 5 vifter unntatt psu da.. noen andre som har like stor temp med like mange vifter ?? har 1 stk 120mm papst vifte (ikke den pingletypen som er stille=) og 3 80 mm.. 2 bake og en i sidedøren og cpukjølern da.. original men bra.. 120mm viften står i 2 5.25 brønner med viftestyring rett fremfor av typen zalman som gir vifta 12 volt.. altså 2 80mm bakerst i kabinettet(suger ut luft) og en i sidedøren (rett under hardiskene, den blåser inn) 1 120 mm i 5,25 (blåser inn) Hva kan jeg gjøre for å få bedre kjøling ?? noen som ser noen feil med oppsettet av vifter osv... ?? Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Har du en tegning av hvordan viftene blåser i kabinettet da? Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Kabelkrig Hva med å flytte den vifta som står i pci portene litt lengre opp? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Har du prøvd å ta av CPU kjøleren og legge på ny pasta og sette den på igjen? Ser forresten ut som om det ene festet til CPU kjøleren ikke står helt 100% på. Jeg har ikke peil på Pentium kjølere da Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Kabelstrømper er en bedre venn enn strips Gjem også kabler bak hovedkort-brettet om mulig Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Hva kan jeg gjøre for å få bedre kjøling ?? noen som ser noen feil med oppsettet av vifter osv... ?? 5761199[/snapback] I mange tilfeller er det rett og slett feilmontering som skaper mye trøbbel. Ellers kan det jo også selvfølgelig være at HK'et viser feil temps elelr at prossessoren bare er så varm med standard kjøleren. Hvem vet.. Ville vel først prøvd å remontere kjøleren, og om det ikke hjelper da ev bytte ut kjøleren med en ny og bedre (behøver ikke koste all verden), helst noe med kobberkjerne. Eller for å si det på en annen måte, å tro at å senke tempen i kabinettet ved å kjøpe 5 nye vifter fremfor å bytte ut stock-kjøleren er litt naivt. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Kabler kan stoppe mye kald luft, rydd litt Dessuten, hvor ligger kabinettet ditt? Og ja, du burde vel bytte kjøleren på CPU'en. Kanskje det er noe støv som hindrer lufta? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) du kan jo rengjøre cpu kjøleren. rydde i kablene. vurdere å fjerne et par vifter? den som står nede under skjermkortet og den som står i 5,25 brønnen er ikke nødvendigvis hjelpsome da de kødder med luftflyten/rettningen i kassa. normalt er det: dra inn luft nede forran og eventuelt i sidedøra, og blåse ut oppe bak. men å holde kjøleren ren og sørge for en bra montering med pasta og sånt har mye å si. prøv det først Endret 16. mars 2006 av Spirre Lenke til kommentar
Silver2k Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 du kan jo starte med å fjerne de grå kablene som hører til usb osv i front. jeg skrudde ut mine. jeg tok ut speakeren også, da dfi har innebygd speaker på hk. Liten forbedring her ? Her =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg