Gå til innhold

Hvordan ser det ut inni kabinettene deres?

Anbefalte innlegg

Mange av bildene her er litt "lureri". Husk at du kan gjemme kabler og slikt bak monteringsrammer, ledninger kan kjøres under hovedkort m.m som alle bidrar til at det ser med ryddig ut. Tape kan behjelpe med at ting ser mindre ut enn de er. Se bare på Skrue sitt kabinett en gang til, om jeg ikke tar feil er det en IDE-kabel som er svart der. I grå fasong hadde man sett det mye bedre enn hvordan han har det nå. Legg også merke til at du kan bruke strips til å lage ledningspassasjer slik som Skrue har gjort (se den gule og svarte ledningen oppunder hans strømforsyning).

Håper det hjelper,

edit: Til skrue: Hvilket materiale har du pakket harddiskene dine inn i? Slik skumemballasje som gjerne medfølger eksempelvis hovedkort? Det virket som de harddiskene kunne bli temmelig varme.

mvh

5539139[/snapback]

:lol: :lol:

Hvordan i pokker skal man ellers gjemme kabler? :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9018234

Husk at bilder forteller nødvendigvis ikke alltid sannheten. Om flere av kabinettene her hadde blitt tatt bilde av i flere ulike vinkler, ville du ha sett ledningsstyret. Ledninger kan ikke forsvinne, men de kan legges ut av syne, noe mange her i denne tråden er meget flinke til.

edit:

Zevs.: Det finnes utallige varianter du kan pønske deg på. Leder-rør er en variant, noe som kan bli, med litt arbeid, meget elegant. Bakdelen er at det tar tid og er ikke spesielt vennlig ovenfor forandringer i kabinettet (f.eks utskifte av hovedkort, harddisker m.m).

Noen kabinetter er konstruert slik at de hjelper til med ledningsrotet. Skal finne et par eksempler når jeg har fått laget meg frokost her!

mvh

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
Ja, jeg tror nok du burde satt deg mer inn i vannkjøling og fysikk generellt, om han har vanntanken på innsiden eller i en hule bak huset så har det ingenting å si, radiatoren fjerner varmen, ikke vanntanken. vanntanken er bare et reservoar og den økte vannmassen vil føre til at det tar lenger tid før en merker temperatur endringer, men bortsett fra det så har tanken ingen funksjon what so ever. :)

5538269[/snapback]

Det var snakk om vanntanker laget av aluminium og Kobber ect som

Skrue nevnt lengre opp, og om det faktisk har noe for seg.

Jeg snakket ikke om vanntanker generelt, burde karnsje ha nevnt det.

Vil påstå at jeg har rimelig god forståelse om hvordan vannkjøling

fungerer bare for å ha det sagt.

Endret av zandro
Lenke til kommentar
Til skrue: Hvilket materiale har du pakket harddiskene dine inn i? Slik skumemballasje som gjerne medfølger eksempelvis hovedkort? Det virket som de harddiskene kunne bli temmelig varme.

Skumgummien er for så vidt en relativt fast type, altså litt annerledes enn den man finner i hovedkortsammenheng.

Diskene er forøvrig ikke pakket inn, de er bare kilt fast med passende biter av skumgummien, ca 2cm brede.

Varme blir de ikke nei, takket være en 60x60mm vifte på ca 1800 omdr. i forkant av diskene. På den hastigheten er vifta tilnærmet lydløs, men gir allikevel nok bevegelse i lufta mellom diskene, som normalt ligger mellom 25 og 35grader.

Og det er vel godkjent, vil jeg tro? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Takker for svar (Onkel) Skrue. Har du kjøpt skumgummien et sted, eller bare noe du hadde "på lager"?

Evnt. hvor får man kjøpt slikt i løst format?

mvh

Lenke til kommentar
Takker for svar (Onkel) Skrue. Har du kjøpt skumgummien et sted, eller bare noe du hadde "på lager"?

mvh

5539732[/snapback]

Biltema eller clas ohlson kanskje? tror ikke du får kuttet de bitene du ville ha men det kan vel ikke koste all verden da ;)

Lenke til kommentar

skrue har også snudd diskene "bakfram" sånn at kablene kommer ut mot hovedkort plata, og det har selfølgelig en del å si.

men det teller også hvis du har mye hardvare i maskina. den lista du remsa opp gjør det vanskelig å skjule ting, og ikke alle kabinetter er like lette å skjule ting i heller, så ikke ta det så tungt om du ikke får det like bra.

noen "fjell" vettsregler angående ryddig i kabinett:

1: ha minst mulig kabler. kan du bruke usb bak i stede for forran så sparer du kabler f.eks

2: rydd litt av gangen, ikke ta alt på en gang, da blir det lettere over tid. sånn er det for meg i alle fall.

3: godta tinga som det er, og ta et valg, du kan sikkert rydde mer, men det vil som oftest koste penger (ja, kabelstrømper blir jaggu dyrt nok det også om du kjøper nok :whistle:)

edit: var egentlig svar for en post på forrige side, fikk ikke med meg i farta at det var flere poster etter den jeg svarte på :p

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Ja, jeg tror nok du burde satt deg mer inn i vannkjøling og fysikk generellt, om han har vanntanken på innsiden eller i en hule bak huset så har det ingenting å si, radiatoren fjerner varmen, ikke vanntanken. vanntanken er bare et reservoar og den økte vannmassen vil føre til at det tar lenger tid før en merker temperatur endringer, men bortsett fra det så har tanken ingen funksjon what so ever. :)

5538269[/snapback]

Det var snakk om vanntanker laget av aluminium og Kobber ect som

Skrue nevnt lengre opp, og om det faktisk har noe for seg.

Jeg snakket ikke om vanntanker generelt, burde karnsje ha nevnt det.

Vil påstå at jeg har rimelig god forståelse om hvordan vannkjøling

fungerer bare for å ha det sagt.

5539193[/snapback]

Den er grei, da blir svaret at det overhodet ikke har noen ting for seg :)

Lenke til kommentar

Om du få kjøpt slikt noe sted, er jeg litt i tvil om.

Jeg finner av og til slike ting i emballasje av forskjellige slag, og rasker det selvsagt til meg så for jeg ser det.

Kjekt å ha, som det heter!

Det jeg evnt kan foreslå, er at du tar en tur innom en brunevare- eller hvitevarebutikk, som Elkjøp eller tilsvarende. Svært mange TV-apparater og annet liknende utstyr er ofte pakket i slikt materiale, inni kartongen.

Skumgummi finnes i alle mulige stivheter, og før eller siden vil du finne noe som kan passe, garantert!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Om du få kjøpt slikt noe sted, er jeg litt i tvil om.

Jeg finner av og til slike ting i emballasje av forskjellige slag, og rasker det selvsagt til meg så fort jeg ser det.

Kjekt å ha, som det heter!

Det jeg evnt kan foreslå, er at du tar en tur innom en brunevare- eller hvitevarebutikk, som Elkjøp eller tilsvarende. Svært mange TV-apparater og annet liknende utstyr er ofte pakket i slikt materiale, inni kartongen.

Skumgummi finnes i alle mulige stivheter, og før eller siden vil du finne noe som kan passe, garantert!

5542425[/snapback]

Tro om dette kan være noe? Anti-teppeskli på rull :p

Tenkte på f.eks lyddemping av kabinett, feste det der på innsiden av kabinettdøren, verdt et forsøk.

mvh

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

Kommer snart bilder av mitt nye system å. Har bestilt hovedkort, CPU, grafikkort (og som andre kaller det, skjermkort... skjermkort? ....ehh, bedre skjerm med bra skjermkort? ..grafikkort? bedre grafikk..)

Så da jeg får fikset maskinen så kommer det bilder

BTV, har jo kjøpt KN8-SLI hovedkort, men grafikkortet kommer ikke på en stund. Kan jeg da bruke et vanlig PCI grafikkort i et PCI spor imens da? Virker det forsatt? :hmm:

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar

Dæven, nå fikk jeg lyst til å ta en dag hvor jeg plukker i fra hele pcen, rydder skikkelig og tar i alt som er av casemoddings igjen.. (Tok de ut før forrige TG for da måtte jeg ha ekstra strøm til enda en disk.. Men noe var fucka elns så ingenting ble noe av.. kom på tg uten ekstra disk og uten Casemodding :p)

Snart ett år siden det.. Time flyes by..! :S

Men anyways.. skal rydde litt, og putte i lys osv så skal jeg poste bilder :)

Lenke til kommentar
Tro om dette kan være noe? Anti-teppeskli på rull :p

Tenkte på f.eks lyddemping av kabinett, feste det der på innsiden av kabinettdøren, verdt et forsøk.

mvh

5543902[/snapback]

Skill mellom to ting da, luftbåren og vibrasjonsstøy. Matter for å kle for begge formål finner du lett hos MP, og da er man vel nesten garantert lydtett maskin..

Lenke til kommentar

Gratulerer, og velkommen i forumet! :thumbup:

Slett ikke så ille det der, du har jo jobba litt med strips og sammenbretting av kabler! Slett ikke alle her er like flinke til det...

Men den ledige molex-kontakten kunne du vel lagt sammen med den andre som svinger inn i kabinettet?

Lenke til kommentar
Gratulerer, og velkommen i forumet! :thumbup:

Slett ikke så ille det der, du har jo jobba litt med strips og sammenbretting av kabler! Slett ikke alle her er like flinke til det...

Men den ledige molex-kontakten kunne du vel lagt sammen med den andre som svinger inn i kabinettet?

5547785[/snapback]

Takker for det!

Ja, tror bare jeg ble litt lei på slutten der... Får finne en annen løsning senere tenker jeg...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...