Skrue Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Ble litt nostalgisk her nå, og bladde litt i gamle bildekataloger. Og fant jammen et bilde av mitt aller første kabinett med "førstereis" vannkjøling! Bildet er fra april 2001. Litt mer rotete enn jeg liker å se det, men det får gå: Jaja, det var tider det gitt! Btw; Legg merke til tanken, som rommet ca en liter. En gang i tiden trodde jo også jeg at tankvolumet hadde en viss betydning... Nå vet vi jo bedre! Var relativt tidlig ute med vannkjøling av GPU også. Den blokka har jeg fremdeles liggende, som en kuriositet. Endret 30. januar 2006 av Skrue Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Hehe, så jo ikke så ille ut det der da Har set mye vere da! Hvilken cpu blokk er det der da? den viften har du vel moddet på? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 CPU- og GPU-blokka er hjemmelagde. Vifta (som bare såvidt gikk rundt), og kjøleribba ble nærmest montert som pynt. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Bare en vill slengkommentar, men Skrue? Hadde trolig aldri startet vannkjøling hadde det ikke vært for deg. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Ble litt nostalgisk her nå, og bladde litt i gamle bildekataloger.Og fant jammen et bilde av mitt aller første kabinett med "førstereis" vannkjøling! Bildet er fra april 2001. Litt mer rotete enn jeg liker å se det, men det får gå: http://img.photobucket.com/albums/v299/Skr...rsteoppsett.jpg Jaja, det var tider det gitt! Btw; Legg merke til tanken, som rommet ca en liter. En gang i tiden trodde jo også jeg at tankvolumet hadde en viss betydning... Nå vet vi jo bedre! Var relativt tidlig ute med vannkjøling av GPU også. Den blokka har jeg fremdeles liggende, som en kuriositet. 5525167[/snapback] Er det ett gammalt Abit KT7 jeg ser? Så litt nærmere på bildet, mine antagelser var riktige, det var ett Abit KT7A. Beste kortet som var å oppdrive på den tiden, selv hadde jeg KT7-RAID, og som alle husker var forskjellen mellom KT7 og KT7A at KT7A versjonen hadde 133 MHz bus mens KT7 hadde 100 MHz bus. Ahh gode gamle dager. Endret 30. januar 2006 av kpolberg Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Sant nok, kpolberg! Det var et knallbra kort på den tiden, som leverte varene. Husker også godt min gamle AMD T-bird 1133, som lot seg klokke til 1577Mhz! :!: Det var nesten mer morsomt da, ettersom gevinsten nok ble noe større enn hva man oppnår ved å klokke dagens prosessorer. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Dritbra relè til pumpa Lenke til kommentar
rwu Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Liker god plass i servere... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 I helvsikke RWU, du får jo plass til en voksen mann inni der! mvh Lenke til kommentar
rwu Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) I helvsikke RWU, du får jo plass til en voksen mann inni der! lol... vet ikke helt om det går, men du trenger en full-voksen mann for å flytte det... Veier rundt 30 KG. Hadde tidligere en PSU på 1,5Kw som veide nesten like mye som kabinettet som forøvrig var en heavy-duty server fra ca. 1990. Endret 31. januar 2006 av rwu Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Iforhold til det nederste bildet virker det rart at det veier så mye, innholdet er jo ikke spesielt tungt. Er kabinettet av tungmetall ? =) mvh Lenke til kommentar
rwu Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Iforhold til det nederste bildet virker det rart at det veier så mye, innholdet er jo ikke spesielt tungt. Er kabinettet av tungmetall ? =) Er nok kun stål.. men tykt.. Vet ikke om det er en form for tyveri-sikring at de brukte ekstra tykke plater... men mer en halve kabinettet består av dobble stål-plater 5 millimeter fra hverandre. Foruten det originale er også et eldre aopen-kabinett sveiset/poppet fast rundt om i kabinettet. Tipper stålet er så tykt som det er for å få kabinettet stabilt siden det er så stort. Ble endel kutting da det ble endret for å tilpasse det atx-standarden. Gikk med 3 kapp-skiver for å få ting på plass. EDIT: Tastefeil - Kabinettet veier 30 KG, ikke 40... Endret 31. januar 2006 av rwu Lenke til kommentar
Boye Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Vannvittig interessant! Good stuff Lenke til kommentar
reds Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Pent, Skrue! *drømme om vannkjøling* Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Pent, Skrue! *drømme om vannkjøling* Takker! Men bildet er jo fem år gammelt, så greiene mine ser nok litt anneledes og litt bedre ut nå. @aspstein: Det releet er vel bortimot "atomsikkert", og svindyrt! Jeg hadde jo den gang lite erfaring på hvordan autostart / stopp av vannpumpa kunne løses, så derfor kjøpte jeg releet av en lokal elektriker. Har det forresten liggende ennå. I ettertid har jeg brukt atskillig enklere og mye billigere rele-løsninger, som funker helt ok! Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Takker!Men bildet er jo fem år gammelt, så greiene mine ser nok litt anneledes og litt bedre ut nå. 5529734[/snapback] Muligheter for å legge ut et nyere bilde? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Om du leser litt bak i tråden, har Skrue postet bilder som er av nyere dato. edit: Ingen som har et Antec P180 Performance kabinett her? Vært kjekt å se hvordan de blir innvendig, med litt rydding såklart. mvh Endret 31. januar 2006 av Slettet+9018234 Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Hei! Driver og fikser litt i min også, men det er noe jeg lurer litt på. I bunnen av kabinettet har det kommet en blanding av lim og støv. Noe som er litt stygt og se på, litt klissette ekkelt liskom. Noen som vet no middel som kan ta bort dette klisset? Har prøvd med Negllakkfjerner, som ikke funket så veldig bra. 5513650[/snapback] Ingen som vet? Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 rødsprit? Whitesprit? Isotropanol(riktig?)? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 rødsprit?Whitesprit? Isotropanol(riktig?)? 5530814[/snapback] Isopropanol... Fungerer sikkert fint alt det her. Kan jo og prøve Lynol eller Diesel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg