xD^^ Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Mye kabler? Kanskje mange? Eller.... Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Man kjøper vel ikkje det kabinettet der for å ha en harddisk og en cdrom i det vel? Eg er forholdsvis fornøyd eg, synest eg har fått det ganske ryddig i forhold til kor mye hardware eg har stappet i PCen. Når eg begynnte å montere vannkjølinga på Fredag og hadde alt liggende utover så lurte eg litt på kordan dette skulle gå Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Nei, jeg vet nok hva stoffet er. Før brukte jeg og teipe kabler bunnen av kabinettet med vanlig teit (dumt av meg), som jeg har tatt bort i ettertid. Så det har ligget litt klister igjen i bunnen, så har det kommet støv og lagt seg over klistert. 5513864[/snapback] Du må enten kjøpe oppløser fra micrplex.no eller spare inn penger å kjøpe (bah husker ikke navnet, redigerer inn senere). Tror også du kan bruke rødsprit, men er ikke helt sikker. Slik ser det ut hos meg etter montering av vannkjøling***bilde*** 5516156[/snapback] Absolutt nyyyyyyyydelig hardware du sitter med der.. Dobbel raddis (minner fælt om HW-Labs..?), 7800, sikkert over 1 TB med plass, raptor(vannkjølt...) sight for sore eyes mao imo. MEN! Jeg tror lett du får rydda Sata kablene mye bedre, da du og jeg har samme oppsett i kabinettet. Bruk baksida for det det er verdt . Endret 29. januar 2006 av daniel_984 Lenke til kommentar
Pels Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Dobbel raddis (minner fælt om HW-Labs..?) Njæ, ser ut til å bare være en AC dual rad. for meg. Hva er temperaturen på diskene dine Dragavon ? Endret 29. januar 2006 av Pels Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Det kabinettet dær va sinnsykt tøft uansett hvor mye harddisker eller vannkjølingskabler det er der... Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 AC pleier da vel å ha rørene som som vender seg stikkene ut bak gjør de ikke? Hmm, tilbake til tegnebordet Lenke til kommentar
Daniel Hovden Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Dragavon: Hvilket kabinett er det? Edit: Fant ut av d.. Lian Li PCV2000B Plus Endret 30. januar 2006 av -FriedDude- Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Alle delene til vannkjølinga er AC fra Microplex. Kjøpte MIST Tsunami vannkjølingssett, Dual rad, aquagraFX 7800GTX, twinplex pro SLI Type 1 og aquatube vanntank. Raptoren står i en Zalman Heatpipe harddisk Cooler ZM-2HC2 . Eg har ca 1,7tb diskplass i PCen, de fleste diskene står stort sett bare i ro og lagrer data, så de er ganske kjølige. Raptoren ligger på 36-37c. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Du må enten kjøpe oppløser fra micrplex.no eller spare inn penger å kjøpe (bah husker ikke navnet, redigerer inn senere). Tror også du kan bruke rødsprit, men er ikke helt sikker. 5520061[/snapback] Er det isopropanol du tenker på? Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Takk bzerk. Det var spot on.. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) We Like UV Skal se om jeg kan få lagt ut en videosnutt om hvordan det ble satt sammen for de som eventuelt er interessert når jeg er ferdig med testingen (noen tynne ledninger som går "over" inni kabinettet). Endret 30. januar 2006 av Boye Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Looking good, men hva med et bilde uten døren da? litt vanskelig å se hvor ryddig det er hvis vi ikke får se alt Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Looking good, men hva med et bilde uten døren da? litt vanskelig å se hvor ryddig det er hvis vi ikke får se alt 5524291[/snapback] Thats the trick isn`t it Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Nice, det kabinettet er bare så herlig.. + en god jobb med det da...Rydding, vannkjøling.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Slik ser det ut inne i kabinettet mitt for tiden da, har bare kasta alt inni, hehe. men blir nokk bedre senere, har jo en del plass inni der. Btw, har ikke kobla kjølesystemet på radiatoren fordi jeg mangler noen nippler, vis det var noen som la merke til det. Bilde av utsiden på kabinettet ligger her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=276303&st=1600 5334784[/snapback] I helv...høvlet og overflatebehandlet tre? Håper ikke det kabinettet utvider seg. mvh Lenke til kommentar
Boye Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Åpent kabinett ja, det skulle gå. Man gjør så godt man kan for å skjule det som er 3 lysrør, 2 SATA, 2 IDE brennere (2 IDE kabler, en brenner per kanal), rheobus for 5 vifter, blinklys på toppen. Alle kabler er plantet BAK kabinettet (lodding etc), og 3 invertere er limt oppå bunnbraketten. Når døren er på, er det ikke mulig å se direkte inn på et UV lysrør (som jo er bra, SINNSYK mye lysenergi som disse gir ut). Radiatoren er forøvrig på gulvet. God trekk, liten vifteaktivitet, lav temperatur, sparer plass i kabinettet. EDIT: Med kablene BAK kabinettet mener jeg på baksiden hvor man kan skru fast harddisker, brennere etc. Sidedekselet dekker dette. Har lagt ved bilde for å vise dette litt klarere. Endret 30. januar 2006 av Boye Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Jeg hater TT Tsunami over allt på jord, gleder meg til CM Stacker er i hus. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Heldiggriser, jeg fant faktisk bilder fra gamle bokser jeg har hatt opp gjennom tidene. De fleste med nokså kurrante bilder av innsidene. 2001: / Status: Solgt Chieftec Lilla - bruksPC 2001: / Status: Kabinettet snart klart for museum Chieftec Grønn - Gamle Serveren 2004: / Status: I bruk Shuttle SN85G4V2 2005: / Status: I bruk Thermaltake Soprano - Nåværende server for vårt domene http://www.dosspirit.net 2005: / Status: Under oppbygging Travel - et miniITX-prosjekt. Kabinettet er en oppevaringsboks fra IKEA. Omtalen av dette prosjektet finner du her 2006: / Status: Ukjent Thermaltake Mambo - skal erstatte shuttelen Kabinettet er enda ikke kommet i posten. Heldiggriser. mvh Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Jeg hater TT Tsunami over allt på jord, gleder meg til CM Stacker er i hus. 5524685[/snapback] God begrunnelse. Hvorfor det egentlig? Jeg synes TT Tsunami er et kjempekabinett. De som sier det er vanskelig å rydde burde lære seg å rd før de begynner å syte. Bare se på mitt f.eks Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Litt for lite for min smak, jeg liker ikke hurtig festene, viftene som følger med er et eneste bråk(kan ikke bytte de ut nå nei) Upraktisk med usb osv på toppen(jeg har kabbis på pulten..) . Men jeg syns den hk løfteren er praktisk da. Og optisk-enhet racketene er greie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg