OogaBooga Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Hehe, har masse strips Skrue, men et altfor dårlig emne... Men neste prosjekt... Say no more... Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Fin den der, rOzie. Viftemenigheten trenger slike gode råd... Det enkle er ofte det beste Endret 8. januar 2005 av OogaBooga Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Kjøpte billigstrips på qxl, men de var dårlige. Eller har det vært mest biltema. Har kabelsamlere derfra og. får ta fatt i boksen snart nå og renske opp inni der. ser ut som et kaos og fult av støv Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Stripsen på europris var.. hmm.. vel.. vet ikke om jeg skal si kvalitet siden jeg egentlig ikke har testet så masse strips, men de funket som de skulle, og du fikk ganske mange for 20 kr.. (3 størrelser i en pose) OogaBooga ser du har sansen for teip du og Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Da fikk jeg ryddet enda mer, og her er resultatet: Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Vakkert Caliber håper min framtidige kasse med vannkjøling ser sånn ut og Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Da fikk jeg ryddet enda mer, og her er resultatet: har du bare den blå viften i kabinettet ? det må være ekstremt støy svakt Konge kabinett foresten Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Min første vannkjølte maskin - specs i profilen. http://home.online.no/~jaschjer/compinsides.jpg wow endelig en SKIKKELIG pc:P sikkert lydløs den ja. skulle hatt egen slange til gpu da men. GJ! Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Min første vannkjølte maskin - specs i profilen. http://home.online.no/~jaschjer/compinsides.jpg wow endelig en SKIKKELIG pc:P sikkert lydløs den ja. skulle hatt egen slange til gpu da men. GJ! se på den over du , er ikke den mye mye mere lyd løs kansje ? og en skikkelig pc ? den bør ikke se bra ut for og være skikkelig EN ting til , hvordan funker de støydempingene du har brukt ? leder de strøm ? har noen sånne med selv kleber på den ene siden og har lyst til og putte de inn men har ikke prket enda Endret 8. januar 2005 av Chris_p4_2.8@800 Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Vakkert Caliber håper min framtidige kasse med vannkjøling ser sånn ut og Takk, det varmer et ungt hjerte med (god) estetisk sans Chris: Har 2 80mm forran og en 120mm bak som trekker luft ut gjennom radiatoren. Disse er (selvfølgelig viftestyrt via en sunbeam rheobus. Ellers har jeg to vifter i psu, en på nb, og otes-viften (de to sistnevnte kjører på 60%). AC VGA Silenceren på vga er også tilstede, men her tar muligens en gpu-blokk over snart. NB kommer etter all sannsynlighet til å bli erstattet med en passiv zalman-ribbe jeg har liggende snart, og OTES skal jeg fjerne når jeg gidder. DA snakker vi (forhåpentligvis) om lite støy! Takk for tilbakemelding ang. kabinettet, kunne ikke vært mer fornøyd selv! Vurderer forresten å spraymale det vite coveret på vga silenceren og nb-vifta med grønn uv-maling, det var bare det med å gidde da... Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 og en skikkelig pc ?den bør ikke se bra ut for og være skikkelig EN ting til , hvordan funker de støydempingene du har brukt ? leder de strøm ? har noen sånne med selv kleber på den ene siden og har lyst til og putte de inn men har ikke prket enda jeg syntes han hadde støydempa godt. det hadde ikke han andre kisn. og det var store greier. som jeg liker:P støydempingsmattene fra biltema fungerer etter sin hensikt. aner ikke i forskjell til andre matter. men nå kan jeg ikke tenke meg en pc uten dempematter. ble noe faaar out there. aner ikke om de leder strøm men det kjennes ut som plastikk eller lignende. lett å skjære i og er veldig mykt. har ikke hatt noen problemer med kortslutninger, men de isolerer all varme så pcn blir helt avhengig av god luftflyt. har ny power fra bzerk og rydda litt. så ser mye bedre ut, men samme prinsipp. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Siden jeg kjeder meg, legger jeg ut noen bilder av kassa anno natt til 8 jan. Syns den trenger forbedringer, men vet ikke hva jeg burdte gjøre, så håpet kanskje på å få litt tilbake meldinger fra dere om hva dere syns burdte gjøres, eller endres.. Bilde 1 Bilde 2 Bilde 3 Bilde 4 Bilde 5 NB, STORE BILDER Håper på comeback Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 ThaAndre: Om jeg var deg, ville jeg gått for vannkjøling så sant du har penger til det da.. selv har jeg nettop nå gjort et impulskjøp av: 1 stk. Thermalright XP120 CPU-kjøler u/vifte 2 stk. MISTvifte, 52-104m³/time, 19-31 dB(A) 2 stk. ATA133 IDE-kabel, 45cm, sort 1 stk. Zalman viftestyring, 6 kanaler 1 stk. Arctic Silver 5 Termisk Pasta + pakninger og filter og litt mer dill dall.. *glede seg* Bestilte kjøleren så fort jeg (vel, min bror) oppdaget at man kan bruke den på framtidige socket 939 system og Han kjøpte seg en hel haug med vannkjølings greier ala Danger Den tho, han har litt mer grunker å rutte med en meg atm, men har en plan om å kjøpe det billig av han om 5 mnd når jeg skal ha helt nytt system Som sagt, hadde det våri opp til meg - så tror jeg at jeg ville oppgradert til vass kjøling i din smukke kasse.. Kanskje en idè å lakke innsiden av kabinettet? Om du absolutt vil gjøre noe liksom Lenke til kommentar
Fretless Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Takk for feedback. Bruker noisekiller matter gjennom hele - ca to mm gumi og 3-4mm med skum, godt førnøyd med de. De er ganske så tunge, noe som demper vibrasjons støy godt (og det er vel så viktig som luftbåren støy!). Tror ikke de fører strøm i noen større grad en neopren (dvs ikke av betydning i en PC). HD'ene sitter i en egen vannkjølt og støyisolert boks (Silentstar dual). Alle viftene sitter enten på rheobusen eller kjører på 5v. Mobo er ABIT IC7-MAX3 som jeg har fjernet OTES og stock NB kjøleren på. Har brukt chipsinks på alle mosfets for å kompansere for tapet av OTES kjøleren. Alt i alt svært støysvak maskin. Lenke til kommentar
Fretless Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Caliber: Jeg har gjort hva du har planlagt - fjernet OTES og NB vifta på IC7-MAX3'n. Bytta først ut NB med Kjøleren til Termalright, og kjørte den passiv. Denne kjøleren er ganske så lik Zalman sin. Det funka IKKE bra ved 250-260 mhz bus! NB ble rett og slett for varm over tid. Har nå bytta til et monster av en NB kjøler, Swiftech MCX-159P ( http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...CX159P&toc=3870 ). Den funker veldig mye bedre og vifta lager kun 18db støy (ikke hørbar i lydisolert kabbis). Den er ganske dyr - men det er dyrere og kjøpe en Zalman kjøler og så senere en MCX.159 Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Hmm, kjøpte nesten TT bigwater når det var på salg, men så bestemte jeg meg for en Zen Micro istedet.. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Brukte en lite halvtime nå... Resultatet ble slik: Ble ikke helt fornøyd, men... Maskeringsteip Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) her er pcen min(litt rotete)skal rydde og lydempe når jeg får BigWater Endret 8. januar 2005 av DarkStarr Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 her er pcen min(litt rotete)skal rydde og lydempe når jeg får BigWater Ser ut som du har isolasjon mellom harddiskene. XenZor Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 rotete også, hadde jeg alldri trodd om deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg