Gå til innhold

Hvordan ser det ut inni kabinettene deres?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Caliber: Nice ;) Har den samme i sølv. Har montert vannkjøling. Kommer med bilder om ett par dager.

Takk!

prøvde å snu psu'en i går, men festehullene ville da ikke lenger passe med festeplaten. Hvis jeg driller ut nye hull, dekker heller ikke festeplaten hele arealet bak den er ment for, så jeg lar det ligge... Ryddet allikevel noe mer i kabinettet, og satte i en raptor 74gb i samme slengen... :love: Kommer med bilder senere i dag!

Lenke til kommentar
Caliber: Nice ;) Har den samme i sølv. Har montert vannkjøling. Kommer med bilder om ett par dager.

Takk!

prøvde å snu psu'en i går, men festehullene ville da ikke lenger passe med festeplaten. Hvis jeg driller ut nye hull, dekker heller ikke festeplaten hele arealet bak den er ment for, så jeg lar det ligge... Ryddet allikevel noe mer i kabinettet, og satte i en raptor 74gb i samme slengen... :love: Kommer med bilder senere i dag!

Måten å løse dette på, er å kappe plata som du fester PSU i på midten og snu den nederste delen (der PSU sitter).

 

 

 

XenZor

Lenke til kommentar

Reiste ned på europris i dag og kjøpte strips, har sittet i en ca 20 mins og rydded i kassen og er ganske fornøyd med resultatet:

 

Med blitz

Uten blitz

sånn så det ut for 6 mnd siden: Link NB! Stort bilde.

 

Fjerna og en rød katode som gjorde at kassen ligner litt på en ekkel solnedgang elns.

Nå er det mye mer stilrent, fikk fjerna masse spagetti vekk fra grafikk kortet og cpu'en så nå kan vifta på sidedøra blåse så å si rett på. Koblet ut tempratur målerene (midlertidig) siden jeg ikke overclocker eller har egentlig behov for å vite temp.

 

har en sånn her som jeg har fikset litt på. (Skal fikse mer på det før jeg skal kjøpe nytt.)

Lenke til kommentar

Å fytti F***** så mange pene kabbiser det var her da.

Nå skal snittet trekkes noe ned her! :D Slik ser det ut

(det ser ikke ut) hos meg. Skal garantere at mitt neste prosjekt

skal gjennomføres med litt mere stil :cool: Skap-jålebukk? :p

 

Her er tanken at dekselet skal være på, og intet vindu være montert.

Best det :yes:

 

Edit: Jada det er en Q-Tec, men den er vannkjølt, hvor mange har det?

Og den funker, hvor mange har DET? :whistle: Men ikke ta den debatten her da ! :no:

post-153-1105135046_thumb.jpg

Endret av OogaBooga
Lenke til kommentar

hmm...går det an å uploade images til hw.no isedenfor å lenke?

 

det er litt vanskelig å rydde skikkelig i kabinettet. Alle de fire viftene skal ha hver sin strømkontakt og kabinettet er såpass lite til at det er nesten ingenting å gå på men skal finne frem stripsene og poste en mer up-tp-date bilde..

Lenke til kommentar
det er litt vanskelig å rydde skikkelig i kabinettet. Alle de fire viftene skal ha hver sin strømkontakt og kabinettet er såpass lite til at det er nesten ingenting å gå på men skal finne frem stripsene og poste en mer up-tp-date bilde..

Ta det som en fleip i fra min side, mine kommentarer var uansett ikke vondt ment!

Jeg kunne bare ikke dy meg, der og da.

Som en trøst kan jeg vel si at du slett ikke er alene om kabelkaoset, det finnes jo nok av andre eksempler her i tråden.

Men med litt fantasi og en bunt med strips, burde jo forberdingspotensialet være åpenbart. Lykke til! :yes:

Lenke til kommentar

Gjør som meg:

 

1. Stikk ned på europris eller noe lignende butikk

2. Spør betjeningen om de har kabelstrips.

3. Kjøp strips om de har og reis hjem.

4. Opp med lokket og kobl ut hele PSU'en og alle andre eventuelle ledninger som neonlys, spansk juggel, temp målere osv.

5. Jeg tok å støvsugde psu'en litt og mens jeg var i gang og brøt garantiseglet (tror ikke det gjorde noe siden den er 2 år gammel? tvilsomt at jeg benytter meg av garantien uansett)

6. Finn ut nøyaktig hvor du bruker molex kontaktene (strømkontaktene) og hvor lang ledning du trenger til hver, prøv å finn så enkle som mulig løsninger)

7. Strip i hop alt sammen sånn at det tar minst mulig plass, jeg tok å la kablene som var til overs i en 5¼" brønn.

8. Husk på å ta med vifter på sidedør og eventuelle glemte skjermkort og cd-rom (jeg glemte vifta og cd-rommen, men var fort gjort å ordne det)

9. De kablene som ble liggende og jeg ikke kunne stripse i lag med de andre (ledninger som temp måler, neonlys osv) prøvde jeg å teipe fast i bunnen på kabinettet, slik som du gjør med nettverksledninger i rom osv (legg de helt inntil lista liksom)

10. Ferdig!

 

Er ikke gjort på 10 min så det var en som sa, men tror ikke du bruker mer enn en liten time. Du kommer _garantert_ ikke til å angre etterpå.

 

Erlend.

Endret av r0zie
Lenke til kommentar
det er litt vanskelig å rydde skikkelig i kabinettet. Alle de fire viftene skal ha hver sin strømkontakt og kabinettet er såpass lite til at det er nesten ingenting å gå på men skal finne frem stripsene og poste en mer up-tp-date bilde..

Ta det som en fleip i fra min side, mine kommentarer var uansett ikke vondt ment!

Jeg kunne bare ikke dy meg, der og da.

Som en trøst kan jeg vel si at du slett ikke er alene om kabelkaoset, det finnes jo nok av andre eksempler her i tråden.

Men med litt fantasi og en bunt med strips, burde jo forberdingspotensialet være åpenbart. Lykke til! :yes:

neinei..tok fleipen..ble ikke akkurat lei meg :thumbup:

 

...men jeg fant aldri any tasten. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...