runela Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Sånn ser det ut inni mit Men har to kraftie 92mm i sidedøra da Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Spagetti, ja lol Bruk hk plata til å gjemme ting, Glemte å si, at på kabinettet mitt akkurat nå, er det en vifte i sidedøra, og der er det to ledninger (en for justering av viftehastighet, og en til viftestyringa), de tok jeg ikke med, tar man med de, får man enda to kabler å gjøre noe med Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Sånn ser det ut inni mit Men har to kraftie 92mm i sidedøra da 5264738[/snapback] Bruk kabelstrømper! Kanskje kjøpe noen nye vifter.Ikke så pene de du har nå.. :!: Sleeveing på kabelene er ikke dumt, eventuelt kjøpe ny psu med tia.. Ikke at det ikke holder, men den er ikke pen..(Hatt en slik en gang jeg også..) Ellers var det jo greit.. Bruk plassen bak hk plate til å rydde.. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Sånn ser det ut inni mit Men har to kraftie 92mm i sidedøra da 5264738[/snapback] Kanskje kjøpe noen nye vifter.Ikke så pene de du har nå.. :!: 5264958[/snapback] Er ikke alle som kun tenker utseende her. Noen som faktisk tenker på kjøling. Kjøling kommer langt foran utseende. Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Det finnes da mange vifter som er pene OG kjøler bra da..Mist foreksempel. Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Det finnes da mange vifter som er pene OG kjøler bra da..Mist foreksempel. 5265246[/snapback] Mist er vel ikke det beste forslaget hvis vi snakker om se bra ut og kjøle bra. Jeg ville tørre å påstå at SilenX er en bedre kandidat da Men hvis man tar med pris er slettes ikke Mist så dumt.. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Mist, tja. Ser ok ut, kjøler ok. Jeg har en stykk Mist i PSU'en min. Bråker litt mye på maks men, helt ok. SilenX er helt klart bra, både når det gjelder utseende og kjøling. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Her er mitt bidrag til "inni kabinett" tråden. Det er en Celeron @3.85Ghz som skal stå bortgjemt som backup/server pc. Siden den har en NorthQ psu med usleevede kabler ser det ikke så vakkert ut, men det er luftig og fint i denne kassa ifht hva jeg er vant med her i huset i alle fall. Kabinettet ble valgt pga prisen- Kr 295,- og psu mest pga sin 140mm vifte. Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Mer eller mindre så bra man får det ! Aldeles nydelig. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Her er mitt bidrag til "inni kabinett" tråden. Det er en Celeron @3.85Ghz som skal stå bortgjemt som backup/server pc. Siden den har en NorthQ psu med usleevede kabler ser det ikke så vakkert ut, men det er luftig og fint i denne kassa ifht hva jeg er vant med her i huset i alle fall. Kabinettet ble valgt pga prisen- Kr 295,- og psu mest pga sin 140mm vifte. 5273897[/snapback] så billig bzerk airbox?.. fy faen.. men hvor er alle viftene? btw: ble mye bZerk her nå Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 complexity Postet i dag, 19:02 så billig bzerk airbox?.. fy faen.. men hvor er alle viftene? btw: ble mye bZerk her nå He he, det er ikke noe "alle viftene" her i huset! Som jeg forkynner i mange tråder rundt på forumet er det ikke kvantiteten på viftene som er avgjørende. Som nevnt valgte jeg psu'en (400W northQ) mye pga sin 140mm vifte, som sitter rett over cpu. Denne er mer enn nok til å få luften ut av kabinettet. Så sitter det en 92mm vifte med tempsensor foran harddisk som får blåst vekk varmen fra HD, og hjeper kaldluft inn foran. Cpu kjøleren er en boxed kjøler, men det er boxed fra Prescott 3.0, som er helt lik Celeron 2,66Ghz's orginale, bortsett fra at den har annleggsflate mot cpu av kobber. Med dette har jeg nå rundt 37 grader idle (med Asus Qfan på) , og etter noen timer Prime95 ligger tempen på 54-55. Dette er altså med cpu @3,85Ghz!. Men skjermkortet er jo også bare et ATI X600Pro, så slipper jo litt varmeproduksjon av at det ikke er av de vasseste... Kabinettet er btw et Acase Camelon fra Digital Impuls kr 295,- Cpu er Celeron 2,66 EM64T til kr 700,- hk demo Asus P5GD1 til 450,- så dette er i grunn bare et "hvor bra kan det bli for lite penger" prosjekt Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Hadde sansen for plassering av USB porter og Audio på det kabinettet, synes dem var fornuftig plassert, litt vinklet oppover, helt genialt det der. Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 NEi, var ikke dum den plaseringen av usb... Men den er ikke så værst plasert på thermaltake soprano og tsunami heller.. (På toppen) BTW: Innlegg 300 Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 kpolberg Postet i dag, 19:53 Hadde sansen for plassering av USB porter og Audio på det kabinettet, synes dem var fornuftig plassert, litt vinklet oppover, helt genialt det der. Ja, har skrevet litt om kabinettet som takk for hjelpen her; Hva er absolutt billigste atx kabinett, uten psu?. Så kan ta diskusjoner om det der kanskje, så det ikke blir for ot her Lenke til kommentar
Pels Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Sånn ser det ut inni mit Men har to kraftie 92mm i sidedøra da 5264738[/snapback] Kanskje kjøpe noen nye vifter.Ikke så pene de du har nå.. :!: 5264958[/snapback] Er ikke alle som kun tenker utseende her. Noen som faktisk tenker på kjøling. Kjøling kommer langt foran utseende. 5265191[/snapback] Herregud, pene vifter ? Sånn skrot med LEDs du tenker på :!: Nei heller papst enn det. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 (endret) Er ikke alle som kun tenker utseende her. Noen som faktisk tenker på kjøling. Kjøling kommer langt foran utseende. 5265191[/snapback] Herregud, pene vifter ? Sånn skrot med LEDs du tenker på :!: Nei heller papst enn det. 5274338[/snapback] Støtter den, ta det man har sier no jeg.. edit: tok bort en god del av quoten... Endret 9. desember 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Ikke led vifter jeg tenkte på nei Pels.. De blåser ikke så bra som de uten (Iallefall mist) Et par vifter her som er pene og bra: Mist Enda en mist, men den er ikke like kraftig som den første.. Denne er jo helt grei.. Papst er jo bra vifter, men har ikke utsende med seg, man kan ha vifter som blåser bra og er pene. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Eller så kan man kjøpe SilenX vifter, adskillig dyrere, men bra syns jeg har FIRE SilenX vifter ved siden av meg (ikke inni kabinettet da;p), blir herlig når jeg får satt de inn i nye kabinettet mitt Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 (endret) Alle skryter så veldig av silent x.. Hvor får jeg kjøpt disse? Jeg har skjønt at de yter mye og er STILLE... Edit: Gi meg en link her.. Endret 9. desember 2005 av Mr_Razer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg