JohndoeMAKT Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) http://www.2cpu.com/gallery/dual_g5 <- "That's hot, mmngg" *belm* Får vel legge til et par bilder av de andre maskinene: Maskin som har stått på en venns hybel med 10/10 Mbit i et halvt år å lastet fra seg. Nice and dusty. Q-tec strømforsyning i sitt fjerde år, "kjøleribbene" er knapt lunkne når du tar på de. Q-tec må følge med i utviklingen og har fått seg en P4 12V plugg. Beklager for dårlig fokus, var litt vanskelig å ta det bildet. Det er hvertfall 10 molexplugger (orginalt 6?) med perfekt lengde til 2x4 rader disker. 90cm svarte IDE kabler er også kos. LianLi diskrammen står på en hvit skummatte og har en 120mm alu vifte bak seg. Den ensomme disken står på noen selvklebende vinduslister i skum og har en 80mm 12dB Papst bak seg. "Viftestyring". Bryteren er en dobbel topunkts bryter med de to alu viftene koblet til. Den er koblet slik at på det ene hakket er de koblet i parallell på 7V og på det andre hakket er de koblet i serie som jeg regner med effektivt halverer spenningen. Stille er de hvertfall på den settingen. Og ja, bildene er ontopic, det er i "kabinettet" mitt. Endret 23. september 2005 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Her er mitt herlig rot. Utrolig irriterende at S-ATA kablene må være så stive og flate, det er nesten umulig å få lagt dem ordentlig. Det blir sikkert artig å få satt inn ett vannkjølings sett der. Det eneste stedet som pumpen kan stå er mellom skjermkortet og harddiskene. Nice cpu og gpu kjøler, hvilken tT kjøler er det? er det den som koster 300-400 kr på komplett? hvor mange GB? har du Lenke til kommentar
klomp1 Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Sånn ser det ut i mitt! Lenke til kommentar
Damination Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 det var jo litt av en løsning får å montere vifter du, å mulig tenke på å rydde litt, hjelper en del på varme om du har høy temp nå ! Blir bedere luftgjennomstrøming Lenke til kommentar
klomp1 Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 mulig tenke på å rydde litt, hjelper en del på varme om du har høy temp nå ! Blir bedere luftgjennomstrøming Har ikke no problem med varme nei... Kan være at en av viftene mine blåser rett på en sensor? (vet ikke hvor sensoren ligger da...) Her er temps'n: Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Her er mitt herlig rot. Utrolig irriterende at S-ATA kablene må være så stive og flate, det er nesten umulig å få lagt dem ordentlig. Det blir sikkert artig å få satt inn ett vannkjølings sett der. Det eneste stedet som pumpen kan stå er mellom skjermkortet og harddiskene. Nice cpu og gpu kjøler, hvilken tT kjøler er det? er det den som koster 300-400 kr på komplett? hvor mange GB? har du Kjøleren er Big Typhoon fra Thermal Take, og var ikke altfor dyr. Men problemet er at den ikke får nok rom mot vinduet, slik at den ikke får nok luft. Hvis du ser til høyre for den så er den en liten plexi dubetitt jeg lagde, for å få luften fra bak kant og opp foran viften. Tempen gikk faktisk ned 2 grader Har vel ca 1700 GB i den maskinene der. Litt tung å bære for å si det sånn. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Utrolig irriterende at S-ATA kablene må være så stive og flate, det er nesten umulig å få lagt dem ordentlig. Tja.. stive er de. Men det er ikke noe problem å legge dem litt pent. Legger ved et bilde av hvordan jeg har lagt kablene. PS: Gammelt bilde http://www.urettferdig.no/forman/div/PC/stacker.JPG Meget pent gjort med S-ATA kablene. Men er litt redd for at kontaktene på HK og HD skal knekke, syntes de er så skrøplige. Det var litt ryddigere i starten, fikk da det meste bak , men litt jobbing her og litt jobbing der, så måtte en del strips kappes og resultatet ser man i dag. Får vel ta en opprydding snart. Og jepp, det er ett Lian Li PC75. Ett herlig kabinett. Bare synd at det ikke er plass til 120mm vifter bak. Det kunne for min del godt ha vært ett par cm bredere. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 If you love somebody set them free, så derfor er det helt tomt inni kabinettet mitt. Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 If you love somebody set them free, så derfor er det helt tomt inni kabinettet mitt. Det der var en morsom løsning. Kan du legge ut noen flere bilder fra flere vinkler. Lenke til kommentar
formann Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 If you love somebody set them free, så derfor er det helt tomt inni kabinettet mitt. Det ser kult ut å kjøre uten kabinett, men støvet og støyen gjør at det ikke er verdt det. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Avventer egentlig motivasjonen for å få bygget et kabinett av MDF, i mellomtiden støyer ikke dette særlig mer enn mitt "støydempede" A600B som jeg måtte ha 5 80mm i for å kjøle Den Spire CPU-vifta og søkeprosessen til den ene disken er det eneste som legges merke til. Regulator på 7700cu'en og F/S PSU. HK-plate som står på pulten Ser litt sært ut under pulten da ellers lite intrusivt Lenke til kommentar
reds Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 (endret) Får vel slenge meg med mengden og poste min kabinett-bilder: og Hva sier folket? Edit: Bildene er klikkbare. Endret 24. september 2005 av Sponx Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 er jo kanske "teit" å bruke så mye penger på hardisker..du sa at det blir lite hylleplass igjen når man runder opp i 1000dvd-er.....men det er jo bare å kjøpe en haug men dvd-plater(blanke) å putte dem i et plast-cover...da tar en dvd ikke noe mer en en cd-størrelse Det er kanskje litt i overkant tidkrevende å brenne 1000 dvd'er? Penger koster det også, DL disker er dyre ting. Lenke til kommentar
77hauan Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Nydataen som akkurat nå er opperert for HK. Det var noe feil men fikk tatt noen bilder før det. Fossilene sin maskin...den jeg sitter på nå.. Litt store, uklare bilder. Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Avventer egentlig motivasjonen for å få bygget et kabinett av MDF, i mellomtiden støyer ikke dette særlig mer enn mitt "støydempede" A600B som jeg måtte ha 5 80mm i for å kjøle Den Spire CPU-vifta og søkeprosessen til den ene disken er det eneste som legges merke til. Regulator på 7700cu'en og F/S PSU. HK-plate som står på pulten Ser litt sært ut under pulten da ellers lite intrusivt så hvis du med uhell drar pulten forover, så faller hele driten i gulvet? Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 så hvis du med uhell drar pulten forover, så faller hele driten i gulvet? haha Da gjelder det å huske på å IKKE dra pulten forover hvis du skal vaske Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Avventer egentlig motivasjonen for å få bygget et kabinett av MDF, i mellomtiden støyer ikke dette særlig mer enn mitt "støydempede" A600B som jeg måtte ha 5 80mm i for å kjøle Den Spire CPU-vifta og søkeprosessen til den ene disken er det eneste som legges merke til. Regulator på 7700cu'en og F/S PSU. HK-plate som står på pulten Ser litt sært ut under pulten da ellers lite intrusivt Skal ikke være vanskelig og rappe noe fra deg på LAN Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 så hvis du med uhell drar pulten forover, så faller hele driten i gulvet? Dette er snakk om en ca 50 kg industri-type stål-pult. Dette er mer enn de fleste av dere tar i benk, og hvertfall ikke klarer å dra lengs ett vinylgulv. Jeg derimot, dobler dette i benk, så ingen tør bøffe noe. Finnes altså ikke problemer med oppsettet Har samme type kabinett som Pels med samme type akustisk dempematter, men måtte åpne 2 cd-rom brønner som luftinntak for å få kontroll på temp. I motsetning til PC'n er det derimot jævla trangt inni serveren min (Dell GX240) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg