mulla Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Har tenkt å chippe xboxen, men vet ikke hvilken chip jeg skal ha.(Har v.1,0) vill ha mulighet til å spille live. dessuten må jeg ha et firma eller noe liknende for å installere chipen. PLIZ kom med forslag. På forhånd takk!!!! Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Innbiller meg at det er en liten epistel i retningslinjene om det du spør etter... Lenke til kommentar
dmx Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) visste ikke at det gikk ann å chippe xbox.. Endret 11. oktober 2004 av dmx Lenke til kommentar
Lch Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 www.xbox-scene.com Til v1.0 er jeg ikke helt sikker på hva som er best, men skal du ha noen til å gjøre det for deg trenger du ikke tenke så mye på det. www.hammar.no gjør vel slikt, tror jeg. Lenke til kommentar
roolf Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Til v 1.0 trenger du strengt tatt ikke modchip. De fleste xboxer før v.1.6 kan den originale bios flashes med modifisert bios av eget valg. De føste xboxene har i tillegg mulighet til å ha flere bioser som man velger mellom med en bryter slik at man kan ha original for xbox live og moddet til alt mulig annet. Xbox v 1.0 og v 1.1 har en chip for bios som er på 1 MB. Nyere versjoer har bios-chip på 256 KB. Noen smarte hoder har funnet ut at ved å lodde inn en bryter kan man dele bios-chippen i 2 eller 4 (vanligvis i to da dette er tilstrekkelig for de fleste). Så beholder man original bios på ene halvdelen og flasher den andre halvdelen med en bios av eget ønske. Det har jeg gjort og det fungerer utmerket. Det er biosen som bestemmer fuksjonaliteten til en moddet box. Modchippen er bare en ekstra chip for å lagre biosen på. Jeg loddet inn bryter i min xbox v 1.0, flashet ene halvdelen med en modifisert bios og satte inne større harddisk, kun ved å bruke kunnskap jeg tilegnet meg via www.xbox-scene.com. Dersom man har god tolmodighet mht. å lese info. om dette og noe kunnskap om lodding, går det bra. Lykke til. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 www.digistore.no fixer sånt for deg. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Noen linker til Flashing? Hvordan lager jeg en slik bryter? Jeg sitter med en gammel xbox her, som sikkert har 1MB minne til bios. (skal sjekkes i kveld) Er det altså mulighet for å installere OS, PowerDVD og se DVD backupene fra xbox harddisken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå