mini1 Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 jeg tenkte meg å prøve å site mitt webcam inne hos meg og kunne se det live på iinternett men hvilken internett side skal jeg ligge det på og hvordan skal eg gjøre det? denkte meg det privat slik at ingen andre kan se det Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Du kan bruke et vanlig program til å legge bilder ut, - for å så passordbeskytte den siden. Hvordan du skal kunne passordbeskytte siden er en annen sak og avhenger av hvilken programvare du bruker. Jeg bruker «camsource» - der er alt slikt veldig enkelt, den legger også opp screenshots av skrivebordet - så jeg kan både se hvem som tuller med pcen min samt hva de driver med når jeg er på tur - Men programmet funker såvidt jeg vet kun til Linux. Jeg har satt det slik at det starter automatisk når jeg slår på pcen, ganske greit :] (passordbeskytting er ikke noe problem der heller).... Lenke til kommentar
tom-ass Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Jeg bruker Webcam Uploader, lastes ned Her Det virker enkelt, Du bestemmer om du skal oppdatere ofte eller skjelden. Bare legge siden ut med FTP, og det er der. Men noen passordbesyttelse må du spørre noen annen om. du ser webkameraet mitt HER! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Tror vi holder oss til dette emnet. 3 av samme emnet fra samme bruker er unødvendig. Lenke til kommentar
gresh Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 er jo ulovlig å overvåke til og med sin egen gårdsplass hvis ikke det skiltes med at plassen er overvåket og at Datatilsynet informeres om overvåkningen. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 En liten snipp fra datatilsynet.no "Egen privat grunn Dersom du vil filme din egen private eiendom, er det to ting du må være klar over: Kameraet kan ikke samtidig fange opp deler av et offentlig område eller en annen persons eiendom. Dersom kun en helt uvesentlig del fanges opp, vil overvåkingen likevel kunne tillates. Det er ikke lov til å overvåke områder hvor det foregår allmenn ferdsel. Selv om man er grunneier kan en altså ikke fritt filme turgåere eller badende på sin egen eiendom." Last ned denne brosjyren for litt mer informasjon angående hva som er lovlig og hva som ikke er lovlig:Informasjonsbrosjyre for kameraovervåking Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Jeg bruker Webcam Uploader, lastes ned Her Det virker enkelt, Du bestemmer om du skal oppdatere ofte eller skjelden. Bare legge siden ut med FTP, og det er der. Men noen passordbesyttelse må du spørre noen annen om. du ser webkameraet mitt HER! Den linken fungerer ikke.. Lenke til kommentar
V!king1 Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 En liten snipp fra datatilsynet.no "Egen privat grunn Dersom du vil filme din egen private eiendom, er det to ting du må være klar over: Kameraet kan ikke samtidig fange opp deler av et offentlig område eller en annen persons eiendom. Dersom kun en helt uvesentlig del fanges opp, vil overvåkingen likevel kunne tillates. Det er ikke lov til å overvåke områder hvor det foregår allmenn ferdsel. Selv om man er grunneier kan en altså ikke fritt filme turgåere eller badende på sin egen eiendom." Last ned denne brosjyren for litt mer informasjon angående hva som er lovlig og hva som ikke er lovlig:Informasjonsbrosjyre for kameraovervåking det er vist du skal filme utendørs! såklart er det låvlig å sette opp et kamera inne i huset sitt som filmer et rom! Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) er jo ulovlig å overvåke til og med sin egen gårdsplass hvis ikke det skiltes med at plassen er overvåket og at Datatilsynet informeres om overvåkningen. Min post var ett svar på dette, beklager at jeg ikke quotet slik at det kom korrekt frem. Endret 31. oktober 2004 av stoners Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå